INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Již 18. ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom a.s., která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS  ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4 s.r.o. vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů. Soutěž založila logistická společnost DHL Express CZ, aby motivovala vývozce ve snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Generálním partnerem je UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže, a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Slavnostní večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.

„Tradičně vysoká účast českých exportérů v této soutěži je důkazem smysluplnosti celého projektu Exportní ceny DHL UnicCredit. S nápadem uspořádat tuto soutěž jsme přišli již v roce 1997, kdy jsme se společně s agenturou CzechTrade rozhodli podporovat a oceňovat exportéry především z řad malých a středních podniků. Od prvního ročníku Exportní ceny DHL UniCredit uplynulo již 18 let, a jelikož se soutěž těší rok od roku větší pozornosti, stal se tento projekt důstojným oceněním kvalitní práce českých malých a středních exportujících podniků,“ komentuje význam soutěže Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

Martin Růžička, zástupce odborného garanta Exportní ceny Coface Czech, potvrzuje atraktivitu a význam 18. ročníku Exportní ceny: „Letošního ročníku soutěže Exportní ceny se zúčastnilo o 13% více exportérů než loni, přičemž jejich podíl vývozu na celkovém vývozu roku 2014 narostl o 20 %. Nejvíce přihlášek dorazilo od firem z Jihomoravského kraje, z Prahy a Moravskoslezského kraje. Vývoz všech přihlášených firem za rok 2014 činil celkem 14,5 mld. Kč. Všechny přihlášené firmy měli vysokou dynamiku růstu vývozu v průměru o 30 % vyšší než v roce předchozím, přičemž ty nejdynamičtější firmy dosahují hodnot růstu obratu několika set procent, což je umisťuje na přední oceněná místa.“

 

„Nestabilní geopolitická situace a vysoká konkurence v Evropě jsou ideální příležitost pro restart českého exportu a obsazení nových, doposud příliš neprozkoumaných trhů. Ne náhodou byla letošním tématem Exportní ceny Latinská Amerika. Tento region českým firmám nabízí široké exportní příležitosti i možnosti vzájemných investic. Brazílii, Mexiko, Chile nebo Uruguay čeká stabilizace a modernizace hospodářství, které si žádají masivní investice. Ohromný potenciál pro české exportéry skýtá především energetika a důlní průmysl ve spojení s technologiemi pro ochranu životního prostředí. Nesmíme ale zapomínat ani na naše tradiční partnery, Evropu na čele s Německem nebo Rusko. Slabý rubl, nízké ceny ropy a sankce si sice vyžádali daň ve formě více než třetinového poklesu exportu do Ruska, čeští vývozci ale tuto zemi rozhodně nezatracují. Aktivní jsou především v oblastech strojírenství, metalurgie a chemického průmyslu. Potvrzuje to i nedávná transakce předního ruského výrobce s českým vývozcem technologií v chemickém průmyslu v objemu více než dvou miliard korun. Jde o vůbec největší transakci, kterou UniCredit Bank ve spolupráci s EGAP financovala,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného financování UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia.

Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost BIKE FUN International s.r.o. z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá Czech Trade kategorie, kterou je „Exportní příběh roku“. Svým příběhem úspěšného exportéra porotce nejvíce zaujala společnost Kovobel v. d., kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií ‚Exportní příběh roku‘ jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Vítězství v kategorii „Globální exportér“ obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N TELEKOMUNIKACE a.s., přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti.

„Kategorii středních firem ovládly technologické společnosti, což je důkazem, že pokračujeme v naší industriální tradici, a že prosperita naší země leží stále primárně v technických oborech. Je tedy s podivem, že se stále o technickém vzdělávání na všech stupních spíše hovoří, než koná. I tyto vítězné firmy se potýkají s nedostatkem dobře kvalifikovaných lidí. Proto i radikální řešení, které se nemusí líbit všem, je v této situaci lepší než nečinnost,“ konstatuje Pavla Břečková, místopředsedkyně představenstva AMSP ČR. „V kategorii malá společnost mě zaujali všichni tři vítězové, a to zejména poměrně značnou přidanou hodnotou a produktivitou na jednoho zaměstnance. Dvě z firem jsou navíc opět strojírenského charakteru, což je mi profesně zvláště blízké. Oba jsou navíc z Vysočiny – tedy regionu, který průmyslově tak zcela nevyčnívá. Skvělým zadostiučiněním v často výzkumně podceňovaném segmentu malých firem pro mě bylo zjištění, že všechny tyto firmy se vývoji intenzivně věnují. Je to dobrá zpráva pro všechny, protože to znamená, že skutečně nastal posun nejen ve vědomí potřeby R&D, ale i v konkrétních činech. Je to pro celou Evropu jediná šance na přežití v současné globální konkurenci.“

„Od přihlášených exportérů, kterých je letos rekordně 113, jsme prostřednictvím rozsáhlého dotazníku i osobních rozhovorů shromáždili informace, které ukazují na to, že export roste nejenom díky exportní politice a měnovému kurzu, ale hlavně díky firemním investicím do nových technologií a schopnosti své výrobky na zahraničním trhu lépe propagovat. Dobré jméno českých výrobků má stoupající tendenci, která se promítá ve větší poptávce. Firmy disponují opět značnou hotovostí, kterou mohou ještě více a více proměňovat do konkurenčních výhod, jako je investice do technologií, zařízení, kvalifikaci lidí, ale i marketingu. Ekonomické, politické vlivy a bohužel i důsledky teroristických ataků budou čím dál tím více neovlivnitelnou brzdou exportu. Právě proto se exportéři nesmí nechat zastrašit těmito neovlivnitelnými vlivy a o to více ukázat své kvality a více si věřit. Je nutné se také více oprošťovat od subdodávek a zaměřit se na konečného zákazníka, což zvýší přidanou hodnotu českého exportu,“ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG Morison, která je partnerem ocenění a též svým klientům pomáhá s exportem.

Přehled výsledků 18. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

Středně velká společnost

1. místo – Enkom a.s.

2. místo – INCO engineering s.r.o.

3. místo – 1Witos s.r.o.

 

Malá společnost

1. místo – PBS  ENERGO, a.s.

2. místo – Simplity, s.r.o.

3. místo – DAWELL CZ

 

Exportér teritoria – Latinská Amerika

1. místo – J 4 s.r.o.

 

Globální exportér

1.     místo – 2N TELEKOMUNIKACE a.s.

 

Nejúspěšnější klient CzechTrade

1.       místo – BIKE FUN International s.r.o.

 

Exportní příběh roku

1. místo – Kovobel v.d.

 

Kritéria soutěže:

Do EXPORTNÍ CENY DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2013 a rok 2014) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz.

Soutěžní kategorie:

Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, objem exportu v roce 2013 musel být minimálně 100 tisíc korun a další podmínkou je, že společnost vznikla před 1. lednem 2013.

Středně velká společnost - kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %, objem exportu musel v roce 2013 činit minimálně 100 tisíc korun a datum vzniku společnosti musí předcházet 1. lednu 2013.

Globální exportér – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností, kde podíl zahraničního vlastníka nepřesáhnul 49%. Hodnotí se počet států, do kterých společnost exportuje. Objem exportu do každého uvedeného státu musel v roce 2014 činit minimálně 100 tisíc korun. Za stát se pro tyto účely považuje členský stát Organizace spojených národů.

Exportér teritoria – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle průměrné složené míry růstu CAGR (Compoud Annual Growth Rate) zjišťované za poslední tři roky. Výsledná hodnota ukazatele vypovídá o tom, jakou má export do teritoria dynamiku růstu. Letošním soutěžním teritoriem byla zvolena Latinská Amerika.

Nejúspěšnější klient CzechTrade – kategorie je určena klientům CzechTrade, kteří za poslední rok deklarovali více než jeden úspěšný exportní případ podpořeného vývozu. Hodnotí se celkový objem realizovaného obchodu.

Exportní příběh roku – kategorie je určená klientům CzechTrade. Konzultanti agentury vybírají klienta s nejzajímavějším příběhem uskutečněného exportu, který může inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy.

Soutěž EXPORTNÍ CENA DHL UNICREDIT pod záštitou agentury CzechTrade již osmnáctým rokem podporuje a oceňuje malé a středně velké firmy v České republice. Do Exportní ceny se mohou přihlásit firmy s meziročním nárůstem obratu exportu, minimálně však 100 tisíc korun v prvním roce, a ve kterých podíl zahraničního vlastníka nepřekračuje 49 %. Soutěž je završená vyhodnocením vítězů během slavnostního gala večera, který probíhá pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu. Každý finalista získává zdarma benefity ihned po přihlášení. Novinkou je přístup do registru exportních firem, což je portál, na kterém mohu exportní firmy sdílet informace nebo dotazy týkající se jejich podnikání, propojovat se mezi sebou a čerpat ze zkušeností jiných. Soutěž byla založena společností DHL, generálním partnerem je UniCredit Bank, protože exportéři potřebují silného partnera s nadhledem na mezinárodní finance. Odborným garantem je společnost Coface Czech, která hodnotí a zároveň autorizuje ekonomické výsledky finalistů soutěže a mimo jiné monitoruje i exportní aktivity českých firem. Záštitu poskytuje CzechTrade, která pomáhá exportérům ve světových regionech. Soutěž probíhá ve spolupráci s AMSP ČR. Dalšími partnery jsou společnost NSG Morison, která poskytuje exportérům právní služby se zaměřením na oblast obchodního, korporativního, občanského, finančního a správního práva, Kompass, který je důležitým partnerem pro B2B komunikaci a lídr moderních technologií Vodafone. Dalšími partnery jsou ti, kteří umí nabídnout konferenční a ubytovací služby, jako je Zátiší Group a Dilmah a poskytovatel příjemných požitků Dilmah. Pořadatelem je Agentura Helas.

(tz) 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3