INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Bezmála čtyři hodiny na půdě Hospodářské komory České republiky diskutovali zástupci státní správy, Evropské komise, zástupci firem Liftago či Uber a zástupci tradičních poskytovatelů taxislužby, dále i ekonomové či právní experti o vysoce aktuálním tématu sdílené ekonomiky.

„Fenomén sdílené ekonomiky vnímám jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu, kdy si ekonomika jako živý organismus spontánně razí cestu novými oblastmi. Je logické, že firmy působící v oblasti sdílené ekonomiky v současnosti vykazují největší tempa růstu, zejména v segmentu tzv. start-upů. I proto jsme se rozhodli na půdě Hospodářské komory uspořádat dnešní seminář, je potřeba sledovat a aktivně pracovat s novými trendy,“ uvedl na dnešním setkání prezident HK ČR Vladimír Dlouhý.

Debaty se dnes aktivně zúčastnil i státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza. „V České republice se jedná o nový fenomén, kterému musíme nejprve ekonomicky porozumět. Důležité jsou dvě věci: nepřeregulovat podmínky pro tyto nové hráče tak, aby z našeho trhu neodešli do příhodnějších míst a podporovat nové byznys modely, které přináší pozitiva pro společnost, avšak zároveň zajišťují i ochranu spotřebitele. V příštích měsících budeme vytvářet právní analýzu ke sdílené ekonomice, abychom situaci podrobně zmonitorovali,“ uvedl Prouza. „Evropská komise zastává stanovisko tento nový fenomén neregulovat, spíše poskytnout styčné plochy, jak odpovědět na otázky týkající se přístupu na trh, odpovědnosti, práva a daňových pravidel,“ uvedl vedoucí zastoupení Evropské komise Jan Michal.

Ke kulatému stolu HK ČR na téma sdílené ekonomiky se dnes posadili i zástupci společností Uber, Liftago či třeba zástupci Asociace koncesionářů v taxislužbě. „Těší nás, že oblast inovativních obchodních modelů, s jakými přichází Uber, je schopna přilákat tak konstruktivní diskusi mezi politickými a podnikatelskými kruhy. Jsme vděčni Hospodářské komoře ČR za převzetí vedoucí role při organizování a usnadňování těchto diskusí. Vidíme, že věcná debata, která bere do úvahy svobodu volby zákazníka i podporu hospodářské soutěže, může vést ke konsenzu a vést diskusi právě v duchu doporučení Evropské komise pro oblast sdílené ekonomiky,“ uvedl například Mateusz Litewski, Public Policy Manager Uber pro střední a východní Evropu. Semináře se dále účastnili i zástupci Ministerstva průmyslu ČR, právní experti z AK Havel, Holásek & Partners či významní ekonomové.

HK ČR se zavázala v seminářích na téma sdílené ekonomiky v příštích měsících pokračovat.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3