INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Největším přínosem agentury CzechTrade je podle firem fyzická přítomnost zahraničních zástupců v teritoriích. Na té exportéři nejvíce oceňují znalost prostředí a know-how, jazykovou vybavenost i obchodní kontakty. Agentura CzechTrade je s ohledem na institucionální sféru pro podnikatele dlouhodobě nejpřirozenějším partnerem a je jimi vnímána jako prověřená a nezávislá státní podpora. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si nechalo vypracovat Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spolu s Asociací malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR). Z šetření jednoznačně vyplynulo, že z široké škály státních podpůrných služeb týkajících se exportu oceňují firmy nejvíce podporu jejich prezentace v zahraničí. Dále hraje pro firmy důležitou roli také informační servis, exportní pojištění, asistenční služby státu v zahraničí i exportní vzdělávání.

„Stát se dlouhodobě snaží podporovat malé a střední podnikatele, a to samozřejmě i v oblasti exportu. Jednou z nejdůležitějších částí celého exportního procesu je úspěšný vstup na zahraniční trh, ve kterém firmám pomáhá státní služba prezentace v zahraničí. Uvědomujeme si, že pro malé a střední podniky nejsou nejpodstatnějším nástrojem podpory podnikatelské mise, ale naopak vyžadují informační a marketingový servis, osobní podporu v místě vývozní destinace a finanční exportní nástroje,“ vysvětlil ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček. 

„Mezi nejčastější důvody, proč exportéři využívají služeb agentury CzechTrade, patří kromě pomoci s marketingem a propagací také vyhledávání vhodných obchodních partnerů či distributorů. Největší přínos firmám podle průzkumu přináší naše celosvětová síť zahraničních zástupců, kteří velmi dobře znají daná teritoria, a mohou tak exportérům poskytnout cenné know-how,“ řekl Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Nejčastěji využívanou službou agentury je dle výzkumu podpora účasti na zahraničních výstavách a veletrzích. Té využilo 71 % firem. Na 46 % pak dále využilo službu exportní konzultace a 45 % vyhledání obchodního partnera. Tři čtvrtiny exportérů, kteří mají zkušenost se službami agentury CzechTrade, mají zájem o její služby i nadále.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR se zajímala mimo jiné o to, jakým směrem se český export ubírá. Z průzkumu vyplývá, že roste počet českých podniků, které vyvážejí i mimo Evropskou unii. „Ve srovnání s loňským rokem vidíme nárůst firem exportujících i za hranice Evropské unie, a to zejména do zemí ze Společenství nezávislých států a na Blízký východ. Trhy v zemích SNS oživují, tahounem se začíná opět stávat Rusko, které po několika letech propadu roste dle aktuálních statistik za první čtyři měsíce meziročně o 21 %. Podíl firem exportujících alespoň do 11 zemí stoupl oproti loňsku o 7 %. Ze zemí Evropské unie je velký zájem o Německo, do kterého firmy plánují rozšířit export nejčastěji,“ dodal Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3