INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

5 Copyright REWE Group Marc James Bright AsareJeden z největších německých maloobchodních řetězců REWE, který v Česku provozuje supermarkety Billa a Penny Market, se rozhodl zákazníkům ve svých obchodech v Německu nabídnout bezobalové moduly české firmy Miwa.

Ty umožňují nakupovat potraviny typu těstovin, oříšků, rýže či cereálií do opakovaně použitelných vratných nádob, a zamezit tak zbytečnému plýtvání obaly i jídlem. Nyní REWE technologii testuje v jedenácti svých obchodech v různých německých městech, například v Kolíně nad Rýnem a v Bonnu. Miwa obdobně spolupracuje i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert. Dále také například s řetězcem Aldi ve Velké Británii.

„Jde pro nás o zatím největší pilotní projekt v segmentu maloobchodu. Ostatní řetězce si naši technologii na začátku testují většinou jen v jednom až třech obchodech, tady půjde rovnou o obchodů jedenáct. Německo je pro nás zajímavý trh, který velmi slyší na ekologická řešení a opakovaně použitelné obaly tam vedle velké části veřejnosti podporuje i tamní nová legislativa,“ řekl výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Vedení řetězce se hodně zajímalo o hygienické a digitální standardy našeho řešení, o bezpečnost a efektivitu prodeje. Oceňovali také, že jsou bezobalové moduly uživatelsky příjemné a pro zákazníky snadno pochopitelné. Jsme rádi, že se nám daří navazovat spolupráci s takto významnými hráči navzdory tomu, že evropský maloobchodní trh se nyní musí vzpamatovávat ze série problémů jako inflace, válka na Ukrajině, dozvuky covidu a podobně,“ dodává Mirek Lizec.

REWE bude v bezobalových modulech prodávat primárně zboží v bio kvalitě. Na rozdíl od klasických bezobalových řešení nebude v obchodech docházet k žádné přímé manipulaci s otevřenými potravinami například při přesypávání. Dodávka produktu probíhá v uzavřených kapslích, které se vždy jen vloží do bezobalové stěny. Právě takové řešení REWE preferovalo, zaručuje totiž naprostou hygieničnost a maximální trvanlivost potravin.

Miwa do obchodů REWE nainstalovala své nové moduly druhé generace. Ty v sobě mají nově integrovaný dvouřádkový displej s váhami, zákazník tak v každém okamžiku vidí, kolik zboží si již odsypal a za jakou cenu. Celý systém je nyní také vybaven novou elektronikou a softwarem. Moduly druhé generace rovněž umožňují prodej i větších produktů, které by dříve neprošly otvorem kapsle. U potravin, které mají tendenci se při násypu zasekávat, nově pomohou integrované vibrace.

Řešení společnosti Miwa pro maloobchodní řetězce je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi výrobci, obchody a servisním centrem – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležitý je pro obchodníky také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu.

A jak přesně fungují bezobalové moduly pro koncové zákazníky? Zákazník si přímo na místě vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere kýžený produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník. Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny prostřednictvím automatů v obchodech REWE i u dalších partnerů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3