INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nové a tak trochu krkolomné slovo udává stále více směr, kde logistické společnosti úspěšně rozšiřují nabídku služeb. Multi-klientský sklad je zdánlivě jednoduchý koncept, který ovšem zásadně ovlivňuje náklady v rámci distribučního řetězce.

„Důvody, proč to funguje, jsou pořád stejné a platí pro všechny oblasti podnikání. Vyplatí se to majiteli skladu i zákazníkům. Zajímavé ovšem je, že i pro tento druh služeb musely vzniknout určité podmínky“, říká Petr Bělohradský ze společnosti Wellpack, jedné z nejstarších českých logistických firem.
Podmínky pro dnešní boom komplexních skladovacích a distribučních služeb se začaly podle jeho slov rodit před 25 lety, kdy se postupně hroutila takzvaná Železná opona. Ve velmi krátké době se rozšířil volný evropský trh, do země přicházela řada zahraničních firem a postupně rostly nároky na klasické skladovací prostory a na rozsah logistických služeb.

„My jsme se do tohoto odvětví pustili v roce 1992 a tehdy to byla příležitost jak začít podnikat na zelené louce. Multi-klientský sklad je příležitost jak se vypořádat s ekonomickými problémy konce dvacátého a začátku jedenadvacátého století“, vysvětluje Petr Bělohradský.

Hospodářské krize zatlačily stejně na veřejné i soukromé finance a podobně jako vlády jednotlivých zemí připravují úsporné balíčky, soukromé společnosti snižují náklady. Multi-klientský sklad tak velmi rychle zapadl do poptávky po nižších nákladech bez nutnosti vlastních investic při zachování vysoké úrovně služeb.

„Jak jsem předeslal, myšlenka je prostá. Potřebujete dostat zboží k zákazníkovi, ale vybudování a udržení vlastní logistické infrastruktury je velice nákladné. Multi-klientský sklad vám nabídne prostory s kompletním vybavením, technikou i personálem s možností flexibilního navyšování počtu pracovníků dle aktuálních potřeb jednotlivých klientů. Platíte pouze za obsazené pozice, nikoli za celý prostor. Solidní firma vám ještě sníží náklady na přepravu jako takovou, protože si dokáže v objemu zakázek dobře načasovat plán jednotlivých přeprav a objem a kvalitu poskytovaných služeb vám smluvně garantuje“, doplňuje Petr Bělohradský.

Dalším důležitým faktorem pro úspěch tohoto konceptu je ohromný vzestup e-shopů. Spolu s firmami, které hledají úspory nákladů a snaží se na evropském trhu distribuovat spotřební zboží včetně potravin, patří právě e-shopy k hlavním klientům multi-klientských skladů.  I to je jeden z faktorů, proč mohou nabízet koncovým zákazníkům příznivější ceny zboží.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3