Koronavirová krize ovlivnila fungování řady oborů, včetně zákaznického servisu. Spíše než revoluci zapříčinila v této oblasti zrychlení trendů, které se začínaly projevovat již v předpandemickém období.
Každý, kdo stojí na vrcholu pyramidy, jakou je podnik nebo celá firma, nese odpovědnost za aktiva a za řízení rizik, která proti nim míří. V posledních letech čelíme novým hrozbám, které jsme v minulosti prakticky nevnímali – přinášející rizika informační. Jistě víme, že ta mohou bez nadsázky v krátkém okamžiku ohrozit aktiva a v podstatě životaschopnost celé firmy.
Ačkoliv oblast e-commerce v České republice poslední roky kontinuálně rostla, oproti loňskému roku se v lednu 2022 dle dat Heureka.cz trh o 17 % propadl, v únoru to bylo dokonce o 29 %. Tržiště MALLu oproti tomu ve srovnání s loňským rokem posiluje o téměř 50 % a eviduje rychlý nárůst počtu e-shopů zapojených do programu, kterých je již přes 3500. Obchodníci si na tržišti MALLu vydělají v průměru 650 000 ročně a získají přes 800 objednávek. Stále větší část z nich si navíc prodej na marketplacu vybírá kvůli snadné zahraniční expanzi nebo kvůli možnosti výrazně zvýšit svou zákaznickou bázi bez potřeby nákladných marketingových aktivit.
Již sedm let trvá úspěšná spolupráce společností Asseco Solutions a Geetoo. Díky ní může tvůrce informačních systémů HELIOS nabízet svým zákazníkům cloudové řešení ERPORT.
Před 15 lety vstoupil český stát poprvé do digitální éry. Na Úřadu městské části Praha 13 byl 28. 3. 2007 spuštěn první Czech POINT.
Raketový rozvoj videokonferencí v posledních dvou letech je neoddiskutovatelný. To dokládají údaje o růstu trhu videokonferencí – zatímco za dva roky před vypuknutím pandemie vzrostl o necelých 50 %, v jejích prvních třech měsících to bylo o 500 %. Jaké trendy určovaly a určují jejich rozvoj?
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...