Problematika udržitelného rozvoje patří mezi priority Lidlu. V letošním roce proto pokračuje v dalších krocích, a ještě více podporuje ekologický aspekt svých budov. Po 8 elektrárnách v minulých letech tento rok instaluje fotovoltaické elektrárny na střechy více než 45 prodejen. V letos se také podařilo realizovat násobně větší elektrárnu na střeše logistického centra Buštěhrad, které se v loňském roce zařadilo mezi nejekologičtější budovy na světě a obdrželo certifikaci BREEAM In Use.
Česká republika už zná ekologický projekt letošního roku. Vítězem patnáctého ročníku soutěže E.ON Energy Globe, prestižního tuzemského ocenění v oblasti ekologie a udržitelnosti, se stala ostravská společnost NIL Textile se svou výrobou textilu a oblečení, kdy sama obnošené oblečení recykluje a vytváří z něho nové látky.
V letošním školním roce absolvovali studenti z padesáti středních škol a učilišť praxi v téměř osmi desítkách prodejen Albert. Za posledních pět let prošly prodejnami Albert na čtyři tisíce studentů. Kromě zisku praktických zkušeností pomáhá takovéto spojení s potenciálním zaměstnavatelem pozdějšímu uplatnění absolventů, a zároveň zvyšuje atraktivitu oboru.
Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod, letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro opět pro návštěvníky připravil řadu zajímavých témat. Představí zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit. S prezentací za firemní sektor vystoupí zástupci společností Kaufland, Lidl, Tchibo či Thimm pack’n’display. Nebudou chybět téma ESG nebo pohled na vývoj chování spotřebitele. Seminář se bude konat ve středu 14. června 2023 v prostorách Magenta Experience Center v Praze na Arkádách.
Koncem března se uskutečnilo v Praze slavnostní vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku, jejíž součástí je také kategorie Zodpovědný obchodník roku. Letošním tématem pro nominace bylo Inovativní energetické řešení. Se dvěma nejlepšími návrhy přišla společnost Kaufland, a stala se tak Zodpovědným obchodníkem roku 2022.
Různé studie ukazují, že mladí lidé, konkrétně mileniálové (narození v 80. a 90. letech) a příslušníci generace Z (narození od 2. poloviny 90. let) kladou velký důraz na udržitelný přístup a zodpovědnost vůči životnímu prostředí. To je dobrá zpráva pro planetu i budoucnost lidstva. V tomto směru mladá generace také mění přístup k mobilitě.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...