Čeští motoristé se do elektromobility zrovna nehrnou. Naopak, berou ji spíše negativně. Ač se meziročně podíl registrovaných vozů navýšil o desítky procent, stále jsme z tohoto pohledu na chvostu evropských zemí. Naštěstí se mladá generace staví k bezemisní mobilitě velmi vstřícně, stejně jako i k ekologickým řešením a firmám, které tato řešení zavádějí.
Malé a střední firmy, které využívají automobil jen občas nebo nevědí, kolik v daném období budou automobilů potřebovat, stále častěji využívají služeb sdílených automobilů. Přepravu tak mají vyřešenou bez starostí a fixních nákladů.
Městské SUV Peugeot 2008 je jakýmsi českým fenoménem. Zatímco ve světě je suverénně nejprodávanějším peugeotem model 208 (v roce 2022 byl dokonce absolutní jedničkou na evropském trhu v rámci všech značek), v Česku malou dvěstěosmičku nemilosrdně válcuje o kousek větší bratr Peugeot 2008.
Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech oblastech.
Facelift modelu Peugeotu E-Traveller byl odhalen takřka současně s informací, že se v Česku spustí dotační program na pořízení elektromobilů pro firmy. E-Traveller tak přichází právě včas, aby získal pozornost firem podnikajících v osobní dopravě.
Česko je na evropském chvostu v rozvoji bezemisní dopravy. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) se snaží tuto nepříznivou situaci alespoň částečně napravit novým dotačním programem.
V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...