INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zájem o neadresnou distribuce před Vánoci roste. Jak narůstají objemy tištěných letáků, klesá však úspěšnost jejich doručení. V listopadu a zejména pak prosinci tak tři z deseti letáků končí ve sběru namísto ve schránce. Distributoři se spoléhají na to, že klienti nevyužijí možnost kontroly roznosu třetí stranou.

Česká republika je již několik let evropskou letákovou velmocí. Na každého Čecha připadne podle dat ADMAZ roční objem cca 390 vytištěných letáků. Pro celou Českou republiku tedy toto číslo tvoří zhruba čtyři miliardy. Celých 70% osob přiznává, že letáky čte a často se podle nich řídí. Leták je bezesporu velmi kvalitním médiem. Pokud ovšem skončí tam, kde skončit má - tedy v poštovní schránce. A stejně jako loni, i letos se dá očekávat, že počet nedoručených letáků o Vánocích vzroste. Potvrzují to ostatně i společnosti, které se zabývají auditem roznosu.

"V loňském roce jsme realizovali 1227 kontrol a zjistili špatný roznos u dvou z deseti letáků. V předvánočním období pak toto číslo stoupá - chyba se objevuje již u tří letáků z deseti," uvedl Ondřej Prokop ze společnosti Fresh Revolution. Ta se dlouhodobě zabývá nezávislou kontrolou kvality distribuce reklamních tiskovin. Mezi její klienty patří mimo jiné Penny Market, DM Drogerie, OBI, Global Stores nebo Mediaservis.

Důvodů, proč je o Vánocích větší problém roznos uhlídat, je podle Ondřeje Prokopa hned několik.

"V první řadě se jedná o problém s odměnou za distribuci, která se v posledních letech dostala kvůli konkurenčnímu boji distribučních společností na kritickou hodnotu. Realizovat roznos v proklamované kvalitě je tak často nemožné," vysvětlil Ondřej Prokop. „Dalšími problémy v předvánočním období je přetížení roznašečů, kteří dostávají neúměrné množství letáků, případně využívání nárazových, nedostatečně proškolených či prověřených brigádníků na výpomoc. V neposlední řadě hraje roli i počasí - časté dešťové nebo sněhové srážky a mrazy způsobují časový skluz v roznosech a letáky končí v lepším případě v kontejnerech na papír nebo ve sběrnách surovin."

Přestože distribuční společnosti většinou garantují 90% úspěšnost roznosu, realita bývá podle Ondřeje Prokopa jiná: „Tím, jak ve Vánočním období stoupá objem roznosů, mají distribuční společnosti menší šanci uhlídat kvalitu vlastní služby," upozornil. Výjimkou tak nejsou ani roznosy, z jejichž objemu celých 50% neskončí ve schránkách. Ztráty přitom nejsou zanedbatelné – stačí si uvědomit, že díky nízké efektivitě roznosu čtvrtina rozpočtu na kampaň může přijít vniveč.

„Za této situace se již vyplatí zaplatit si nezávislého auditora. Pokud existuje průkazné pochybení, v 95% případů klienti vydělají – musí jim být poskytnut nový roznos anebo je ten stávající zdarma, v některých případech dokonce musí distribuční společnost uhradit tisk nových materiálů," dokončil Ondřej Prokop.

Jak postupovat, pokud naleznete vlastní letáky poházené u schránek nebo v popelnici?

 Celou situaci zdokumentovat – nejlépe vyfotografovat

 Pro hodnověrnost oslovit nezávislého auditora

 Oslovit distributora s požadavkem na kompenzaci – tedy nový roznos anebo roznos zdarma, případně příspěvek na tisk nových materiálů

O společnosti Fresh Revolution, s.r.o.

Společnost Fresh Revolution s.r.o. byla založena skupinou ostřílených profesionálů v oblasti neadresné distribuce a direct mailingu v reakci na zhoršující se kvalitu doručování letáků a reklamních tiskovin. Má zastoupení ve všech krajích ČR a SR a umožňuje rychlou a cenově dostupnou realizaci zakázek na území celé České republiky a Slovenska.

Při kontrolách se její zaměstnanci zaměřují nejen na ohledání okolí schránek, ale také přímé dotazy na obyvatele domů, kontroly popelnic, kontejnerů na papír a sběren surovin. Kontrolu je možné zrealizovat do několika hodin poté, co klient zpozoruje nedostatky svého roznosu. Pro nové klienty nabízí Fresh Revolution první audit zcela zdarma.

Více na www.freshrevolution.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3