INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Během prvních šesti měsíců 2013 šetřila UNIQA pojišťovna celkem 325 sporných pojistných událostí svých klientů. Nestandardních škod tak oproti stejnému loňskému období ubylo o 17 procent. Trestním řízením pokračovalo 123 případů. I přes pokles počtu podvodů meziročně stoupla hodnota pojistných událostí nahlášených s úmyslem obohatit se na úkor pojišťovny a ostatních klientů. Celkově byly prokázány podvody za 11,432 milionu korun, což bylo o 17 procent více než ve srovnatelném období loni. Největší nárůst registrovala UNIQA tentokrát v oblasti majetkových škod.

Z celkových 325 šetřených pokusů o pojistný podvod se tradičně nejvíce týkalo pojištění vozidel (194 případy, meziročně minus 12 %) s celkovou prokázanou hodnotou ve výši 4,317 milionu korun. Průměrná podvodně uplatněná škoda v tomto segmentu činila přes 22.000 korun. Převažují případy fingovaných dopravních nehod nebo upraveného průběhu nehod, a dále nestandardní legalizace vozidel a manipulace s jejich ochrannými znaky.

Co do výše prokázané hodnoty ovšem v prvním pololetí 2013 dominovaly majetkové škody. Jejich počet meziročně vzrostl téměř o čtvrtinu. Prokázaná hodnota podvodných nároků činila 5,424 milionu korun, což představuje strmý nárůst. Mezi těmito případy je nejvíce fingovaných a nadhodnocených bytových krádeží vloupáním. Zákazníci v několika případech uplatnili fiktivní škody v řádu půlmilionu korun i vyšším. Například jedna klientka požadovala náhradu za ukradené šperky, cennosti, drahou fototechniku a hudební aparaturu ze své domácnosti. Vzhledem k tomu, že dokumentace k údajně odcizeným předmětům se likvidátorům UNIQA nezdála, pátrali experti dále a zjistili, že u této klientky byla nařízena a provedena před několika týdny exekuce, během níž ovšem tyto předměty v domácnosti prokazatelně nebyly, protože by bývaly byly zaevidovány a zabaveny.

Oblast pojištění přerušení provozu a pojištění přepravy vykazuje poměrně setrvalý stav. Pokles byl vykázán u segmentu pojištění osob, kde ubylo meziročně 34 % případů. I tak se přišlo v této sféře na podvody ve výši 1,1 milionu korun.

O společnosti UNIQA

UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již dvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje stabilně v desítce nejsilnějších pojišťoven v ČR.
UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Group, která je nyní aktivní na 20 evropských trzích a obsluhuje 8,7 milionu klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3