INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v prvních třech čtvrtletích letošního roku prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 98,68 miliardy korun, to je o 11 % více než ve stejném období roku 2013. Celkové pohledávky ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci letošního třetího čtvrtletí 224,89 miliardy korun.

„Členové asociace zaznamenali ve všech oblastech nárůst, největší pak ve financování podnikatelských investic, které meziročně posílilo o 15 %. Pokračuje tak trend, který se výrazněji projevuje od začátku roku v přímé návaznosti na zlepšený výkon ekonomiky. Sektor financování firemních investic navíc těží z toho, že pro značnou část malých a středních podniků jsou stále obtížně dostupné klasické bankovní úvěry. Adekvátní alternativu pak hledají v produktech členů ČLFA. Obdobný vývoj sledujeme i v mnoha tradičních západních ekonomikách,“říká Jiřina Tapšíková, předsedkyně představenstva ČLFA, která sdružuje 46 předních poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.

Ze souhrnných 98,68 miliardy korun bylo 71,69 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 26,99 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti. Členské firmy ČLFA v letošních třech kvartálech uzavřely 749 287 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci sledovaného období spravovaly 2 110 946 aktivních smluv.

Zvýšený zájem o financování firemních investic se pozitivně odráží na celkových objemech leasingových obchodů, přitom finanční leasing v době recese výrazně ztrácel. Letos je tomu jinak: za první tři čtvrtletí uzavřeli členové ČLFA leasingové kontrakty v objemu 28,75 miliardy korun, což značí meziroční nárůst o 17,3 % (měřeno výší pořizovacích cen financovaných komodit u patnácti největších společností). Podobně dynamický nárůst vykázala i oblast podnikatelských úvěrů: členové asociace jejich prostřednictvím poskytli klientům 28 miliard korun, o 17,3 % více než ve stejném období loňského roku (také zde jde o výsledek patnácti vedoucích společností oboru).

V rámci leasingového trhu movitých věcí potvrdil svůj nárůst z posledních let operativní leasing – v prvních třech čtvrtletích mu náleželo 45,8 % tohoto trhu (loni v tomto období to bylo 46 %).

Daří se také factoringu. V letošních devíti měsících objem prostředků poskytnutých členy ČLFA v rámci factoringu meziročně stoupl o 12,9 % na 16,6 miliardy korun. Celkový objem pohledávek postoupených na členské firmy ČLFA se přitom meziročně zvýšil o 17,9 % na 115,1 miliardy korun.

Meziroční nárůst o 2,6 % zaznamenala oblast financování domácností, které členské firmy asociace realizují prostřednictvím spotřebitelských úvěrů a v menší míře spotřebitelským leasingem.

Členové ČLFA uzavřeli v prvních třech kvartálech letošního roku nejvíce kontraktů na financování automobilů. Na silniční dopravní prostředky poskytli 45,31 miliardy korun, z toho 19,73 miliardy bylo určeno na nové osobní vozy. Prostřednictvím členů ČLFA tak bylo financováno 40 % všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice v prvních devíti měsících.

V porovnání s loňskem si domácnosti vzaly více půjček na nové vozy.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3