INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Praha 1_Expobank-Maris_AvotinsCelkem 36 vrcholových manažerů bank, včetně 9 generálních ředitelů, opět vyrazilo na střední školy v Čechách a na Moravě. V rámci již druhého ročníku projektu Bankéři jdou do škol si každý z nich připravil speciální vyučovací dvouhodinu, tentokrát na téma digitální technologie, bezpečné chování na internetu a budoucnost bankovnictví. Součástí projektu byly i průzkumy mezi studenty a bankéři. Ty mimo jiné ukázaly nepostradatelnost internetu a také nutnost stále větší opatrnosti v on-line prostředí. S pokusem o kybernetický útok se totiž setkal již téměř každý druhý středoškolák i bankéř. Budoucnost bankovnictví respondenti vidí v moderních technologiích, které by mohly nahradit i platební karty. Přesto si 57 % studentů a dokonce 73 % bankéřů myslí, že fyzické peníze z trhu zmizí za déle než 10 let a třetina všech respondentů je přesvědčena o jejich nesmrtelnosti. Projekt organizuje Česká bankovní asociace (ČBA) v úzké spolupráci se společností SCIO.

„Letošní návštěvu bankéřů ve školách jsme pojali nejen jako edukaci a představení bankovnictví v jiném světle, zajímal nás pohled studentů na možný vývoj bankovních služeb a také jak vnímají oblast bezpečnosti na internetu. Jedná se o novou generaci, která bude bankovní produkty využívat, a tak jsou pro nás jejich preference a znalosti důležité,“ uvedla k projektu Bankéři jdou do škol Helena Brychová, odborný gestor projektů finančního vzdělávání ČBA. Studenti v 61 % jako nejvýraznější trend vnímají rozšiřování moderních technologií, jako jsou otisky prstů či scan oční rohovky, pro provádění plateb. Na jejich významu se přitom shodují s bankéři, kde je jako hlavní směr označilo 95 % respondentů. S tím souvisí i otázka využívání fyzických peněz v budoucnosti. Téměř pětina studentů (18 %) totiž předpokládá, že z trhu zmizí do 10 let, více než 10 let jim dává 57 % a čtvrtina (23 %) si myslí, že zde budou vždy. Bankéři jsou v tomto směru zdrženlivější a méně než 10 let jim předpovídá pouhých 5 %.

Studenty zaujala také možnost rozšiřování aplikací v on-line bankovnictví na každodenní věci typu kalendář, telefonní seznam nebo sociální sítě (45 % odpovědí) a možnost sjednat si v bance i nebankovní služby – energie, zaměstnanecké benefity, mobilní tarify (34 %). Odchylku zaznamenaly mimopražské školy, kde by pětina studentů naopak preferovala omezení bankovních služeb striktně na správu financí.

S technologiemi přicházejí ale i výzvy třeba v podobě velmi diskutované kybernetické bezpečnosti. „Problematiku sofistikovaných kybernetických útoků řešíme v bankovním sektoru stejně jako v jiných odvětvích a institucích. Bohužel v drtivé většině případů musíme konstatovat, že klient nedodržel některé ze základních pravidel bezpečného chování na internetu a pachateli sám dal příležitost,“ doplnila Helena Brychová. Podle průzkumů se s pokusem o kybernetický útok setkalo již okolo 45 % studentů i bankéřů. Jejich reakce např. na nevyžádaný email se však již liší. Zatímco 91 % bankéřů ho přesune do „koše“ a 9 % si ho prostě nevšímá, 3 % studentů ho otevřou. „I to je důvod, proč se musíme vzdělávání a prevenci v této oblasti věnovat již u středoškoláků,“ uzavírá Helena Brychová.

A jak setkání se studenty hodnotí sami bankéři?

„Se studenty jsem strávil dvě velmi zajímavé hodiny. Na jedné straně mě mile překvapilo, jak dobře jsou informování o aktuálním dění v bankovním sektoru a na druhou stranu nemile to, že si stále řada z nich není vědoma hrozeb, které na ně čekají v prostředí internetu. Pevně věřím, že letošní kolo projektu 'Bankéři jdou do škol' pomůže zlepšit povědomí o tom, jak se v online prostředí chovat zodpovědně,“ sdělil své dojmy ze setkání se studenty Gymnázia Praha Štěpánská Pavel Kavánek, předseda dozorčí rady ČSOB.

A jak projekt vidí odborný garant? „Pro studenty jsou tato setkání mimořádně inspirativní. Na jedné straně získají motivaci – poslechnou si příběh o úspěchu, za kterým stojí píle a odhodlání, mohou si s vrcholovými představiteli bank ale také vyměnit názory. Považuji to za jeden z nejúspěšnějších a pro studenty nejpřínosnějších projektů, které realizujeme,“ popisuje projekt Ondřej Šteffl, ředitel společnosti SCIO.

K projektu Bankéři jdou do škol se připojily vybrané školy v těchto městech: Brno, Hořovice, Hostivice, Hradec Králové, Jaroměř, Jindřichův Hradec, Kladno, Liberec, Mladá Boleslav, Náchod, Neveklov, Ostrava, Poděbrady, Praha, Příbram a Slaný.

 Bankéři, kteří se projektu Bankéři jdou do škol účastní jako lektoři:

Air Bank

Robert Štefl, člen dozorčí rady

Jakub Petřina, ředitel marketingu

Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (Holland) N.V.Prague Branch, Prague Branch

Vladimír Šulc, Senior Manager

Citibank Europe

Michal Nebeský, generální ředitel

Petr Kadlec, ředitel oddělení Operations & Technology

Česká bankovní asociace

Eva Zamrazilová, bývalá členka bankovní rady ČNB a nyní hlavní ekonomka ČBA

Česká exportní banka

Ing. Petr Križan, ředitel odboru Mezinárodní vztahy a komunikace

Česká spořitelna

Pavel Kysilka, předseda představenstva a generální ředitel

Wolfgang Schopf, board member a CFO

Českomoravská stavební spořitelna

Ing. Vladimír Staňura předseda představenstva

Československá obchodní banka

Pavel Kavánek, předseda dozorčí rady

Equa bank

Leoš Pýtr, člen představenstva a správní ředitel

Expobank CZ

Maris Avotins, předseda představenstva

Přemysl Valouch, ředitel personálního bankovnictví

Fio banka

Jan Bláha, člen představenstva, obchodní a marketingový ředitel

Hypoteční banka

Jan Sadil, generální ředitel a předseda představenstva

Petr Hlaváč, místopředseda představenstva a vrchní ředitel pro oblast rizika a finance

Vlastimil Nigrin, člen představenstva a vrchní ředitel pro oblast obchody a klienti

ING Bank N.V.

Radim Ćmiel, ředitel pro firemní klientské služby a provoz

Sali Salieski, CFO, finanční ředitel

Komerční banka

Albert Le Dirac´h, Chairman and CEO

Mojmír Prokop, Manager of Channels and Customer Intelligence (Marketing)

Marián Mihaľo, zástupce ředitele pro IT infrastrukturu a provoz

mBank

Robert Chrištof, ředitel prodeje a distribuce pro ČR a Slovensko

Bronislav Dvořáček, ředitel vývoje produktů a služeb pro ČR a Slovensko

Modrá pyramida stavební spořitelna

David Formánek, předseda představenstva a ředitel společnosti

Oberbank

Ing. Robert Pokorný, MBA, LL. M., vedoucí organizační složky v České republice

Raiffeisenbank

Hana Kovářová, ředitelka marketingu a zákaznické zkušenosti

Sberbank CZ

Vladimír Šolc, předseda představenstva a generální ředitel

Branko Sušić, Head of Global Markets

Stavební spořitelna České spořitelny

Ing. Jiří Plíšek, MBA, předseda představenstva

UniCredit Bank

Aleš Barabas, ředitel divize Řízení rizik a člen představenstva

Jakub Dusílek, ředitel divize Global Banking Services a člen představenstva

WALDVIERTLER SPARKASSE BANK

Gerhard Hufnagl, místopředseda představenstva

Ewald Höbarth, člen představenstva

ZUNO BANK

Peter Lakata, ředitel

 (tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3