INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na půdě Poslanecké sněmovny proběhlo jednání zástupců Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) se zástupci Zemědělského výboru PSP ČR. Předseda výboru Jaroslav Faltýnek již dříve vyjádřil zájem na setkání se zástupci obchodníků, zejména těch, kteří prodávají výrobky českých zemědělců a potravinářů.

"Úlohu tradičních českých obchodníků považuji za významnou jak z hlediska zajištění odbytu českých a regionálních potravin, ale i z hlediska řešení celé problematiky koloběhu potravin od výrobce, přes dodavatele až k obchodníkovi," uvedl v úvodu Jaroslav Faltýnek.
    "Mrzí mne, že když se v České republice mluví o obchodě, tak je obchod spojován téměř výhradně s pojmem obchodní řetězce. Je to zásadním způsobem zkreslený pohled na tuto oblast podnikání. U nás
působí stále ještě ryze česká maloobchodní sféra, a to ne bezvýznamná. V prodeji potravin například reprezentuje cca 25% podíl na trhu. Když tedy mluvíme o obchodu, tak se bavme o obchodnících v obecné
rovině, ale zároveň berme v potaz, že česká část maloobchodu má svá specifika, na která se snažíme prostřednictvím AČTO upozornit i poslance Parlamentu a hledat pro ně, ale i pro stát lepší úroveň spolupráce na rozháraném českém trhu," říká Zdeněk Juračka, předseda AČTO.
    Zástupci AČTO otevřeli některá témata, která souvisí s novou či novelizovanou legislativou. Hovořilo se o značení nebalených potravin v rámci novely zákona 110 o potravinách, o měrných cenách, ale i o
chystaném zákonu o elektronické evidenci tržeb, kde AČTO prosazuje nejtvrdší možnou variantu tohoto zákona. Od něj si slibuje zejména odstranění nerovných podmínek pro podnikání na českém trhu. Hovořilo se
i o nejasné definici pojmu česká potravina. Její řádný výklad by pomohl na trh skutečným českým výrobkům a zákazníci by se lépe ve složité směsici značek a pojmů orientovali.
    "Jsme přesvědčeni, že by bylo vhodné zastavit inflaci dalších rádoby českých značek, protože dnes jich je na trhu více než čtyřicet a zákazník nemá šanci se v nich orientovat," upozornil na nedostatek
současné praxe Miloš Škrdlík, místopředseda AČTO. "Do řešení této problematiky se určitě musí zapojit i Potravinářská a Agrární komora ČR. Je důležité, aby Češi věděli, že kupují skutečně české
potraviny," dodal k tématu předseda výboru Faltýnek.
    Při jednání zástupci AČTO opětovně upozornili členy Zemědělského výboru na fakt, že jak se již zmínil Ing. Juračka, na českém trhu jsou nejen nadnárodní řetězce, ale právě i tradiční čeští obchodníci,
což je nutné zohlednit nejen při komunikaci s médii, ale i praktickými kroky. Zúčastnění se shodli na tom, že jednání by mělo pokračovat i za účasti ministra zemědělství, který ostatně již setkání přislíbil. K
řešení situace na českém trhu a podmínek pro podnikání českých obchodníků se připravují i schůzky s ministerstvem financí a ministerstvem průmyslu a obchodu.
    Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci t. r. jako historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. Reprezentuje
téměř 7000 prodejen a 30.000 zaměstnanců s ročním obratem 50 mld. Kč. Představuje tak cca. 25% podílu na trhu s potravinami a klade si za cíl hájit specifické zájmy svých člen.
(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3