INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští producenti mléčných výrobků, cukrovinek a čokolády se vracejí z obchodní návštěvy Jordánska s konkrétními požadavky na vývoz svých výrobků. Jednoznačnou výhodou je přitom právě přímý kontakt s jordánskými producenty bez využítí zahraničních prostředníků.

„Fakt, že nemusíme k vývozu využívat německé nebo holandské prostředníky, vede k tomu, že koncová cena výrobků pro jordánského odběratele bude pro nás jako mlékárnu, ale tím pádem i pro naše prvovýrobce vyšší, protože nemusíme platit žádné provize,“ uvedl k výsledkům cesty obchodní ředitel Madety Jan Teplý. Podle jeho slov mají jordánští partneři zájem především o sušené mléko, ale poptávku po tvarohu a bílých sýrech zaznamenala mlékárna také ze strany velkých místních pekáren.

Polevy a čokoládu pro průmyslovou výrobu může do Jordánska vyvážet také společnost Carla. „Musíme se smířit s tím, že karty v Evropě jsou rozdané, takže nová odbytiště pro naše výrobky musíme hledat především ve třetích zemích,“ dodal zástupce generálního ředitele společnosti Jan Lukeš.

„V obdobných obchodních návštěvách ve třetích zemích chceme pokračovat i nadále,“ uvedl prezident PK ČR a AK ČR Miroslav Toman. „Obchodní jednání v Jordánsku jasně ukázala, že zájem o české potravinářské produkty je značný a tento potenciál musíme urychleně využít a upevnit své postavení na trhu zejména v arabském světě, protože v důsledku evropské nadvýroby je právě arabský trh velmi žádanou obchodní destinací,“ dodal prezident Toman.

V Jordánsku se ve spolupráci s českým velvyslanectvím v této zemi a velvyslancem Petrem Hladíkem podařilo Potravinářské komoře ČR zorganizovat v Ammánu setkání s viceprezidentem jordánské obchodní komory Ghassanem Kherfanem, prezidentem obchodní komory v Ammánu Issou Muradem a prezidentem průmyslové komory v Ammánu Ziadem Al-Homsim a se zástupci jednotlivých jordánských potravinářských společností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3