INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 M1A2216Food příspěvky vládnou sociálním sítím. Dle nedávného průzkumu lidé sledují v průměru deset food profilů a tři čtvrtiny dostávají okamžitou chuť na jídlo, které na sítích uvidí. Trendy v jídle na sociálních platformách silně rezonují – a 77 % lidí přiznává Foodmo, tedy strach, že tyto žhavé food novinky promeškají. Odborníci ale varují před slepým následováním trendů v jídlech a nebezpečnými doporučeními.

Příspěvky o jídle a vaření na sociálních sítích dominují. Podle nedávného průzkumu provedeného mezi 2000 respondenty, který zpracovala agentura OnePoll pro společnost Envy Apples, sledují lidé na sociálních sítích průměrně deset profilů souvisejících s jídlem. A jakmile se příspěvky o jídle na sociálních platformách objeví, 75 % respondentů na pokrmy okamžitě dostane chuť. Zhruba dvě třetiny lidí by si dokonce rády vyzkoušely roli food influencera, pokud by se jim k tomu naskytla příležitost. Touha sdílet na sítích informace o pokrmech, které připravili, pak respondenty popadá průměrně šestkrát do měsíce. Z průzkumu navíc vyplývá nový trend – fanoušci food a gastro profilů mají strach, že o něco přijdou.

Pojem FOMO (z anglického Fear of missing out) je se sociálními sítěmi spojen už poměrně dlouho a nyní se ukazuje, že jídlo, přesněji řečeno nové trendy ohledně jídla, jej vyvolávají poměrně silně. K Foodmo – obavám, že lidé „prošvihnou“ nejžhavější trendy v jídle – se dle průzkumu přiznává celých 77 % respondentů. „Chuť je pro lidi velmi důležitá, proto je FOMO v této rovině opravdu reálné,“ řekla k výsledkům průzkumu Cecilia Flores Paez ze společnosti Envy Apples.
Dle průzkumu lidé bojují proti Foodmo pomocí receptů, na které v online světě narazí, a to průměrně čtyřikrát měsíčně. Necelá polovina lidí (48 %) pak nejraději sleduje amatérské kuchaře a food influencery. A právě v tom experti spatřují problém. Mnohdy neodborné rady influencerů můžou poškodit zdraví člověka.
Díky sociálním platformám tak lidé poznávají nové chutě, cizí kuchyně nebo nové metody přípravy pokrmů. Přestože je zkoušení trendy online receptů lákavé, odborníci varují před mýty a špatnými radami o výživě od influencerů, kteří nemají odbornou kvalifikaci a vzdělání.
„Vysoká sledovanost influencerů není v žádném případě náhradou odborné kvalifikace a vysokoškolského vzdělání v oboru výživy. Influenceři působící v oblasti zdraví představují největší nebezpečí. Mají totiž obrovský vliv na nezletilé publikum, které má tendence brát prezentované informace automaticky jako ověřené. Mladí lidé jsou navíc náchylnější k různým poruchám příjmu potravy,“ varovala Jitka Dokoupilová, nutriční poradkyně ze společnosti NutritionPro, která lidem sestavuje krabičkovou dietu na míru. „Lidé by si proto měli dát velký pozor, od koho přijímají rady o výživě a zdravém stravování. Základ je ověřovat si prezentované informace a komunikovat či radit se s odborníky,“ uzavřela.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3