INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Partnerskou zemí letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu, který se koná na brněnském výstavišti od 9. do 13. října, bude po pěti letech opět Indie.Indie patří bezesporu mezi klíčové hospodářské velmoci a stává se po Číně druhým nejdůležitějším obchodním partnerem ČR ze skupiny zemí BRICS (Brazílie), Rusko, Indie, Čína, Jižní Afrika). Indie má potenciál stát se ve střednědobém horizontu třetí největší ekonomikou světa. Modernizace a rozvoj vytvářejí zajímavé příležitosti i pro české firmy. Podle Global Finance Magazine se jedná o ekonomiku s největším růstovým potenciálem na světě.

Pro Českou republiku patří Indie k velmi důležitějším obchodním partnerům a jednu z prioritních zemi dle Exportní strategie ČR 2012 – 2020. Dovoz i vývoz mezi oběma zeměmi se pravidelně zvyšují a zvyšuje se i přítomnost českých firem na indickém trhu. Kromě Škody Auto v Indii investovaly například společnosti Bonatrans, Likos a další, které mají kapitálové účasti v indických výrobních firmách. Vzájemný obchod přesahuje ročně částku 1,5 mld. USD.

Česká republika má v Indii velmi dobré jméno zásluhou dřívějších dodávek investičních zařízení a celků. K perspektivním oblastem pro české firmy na indickém trhu patří dopravní infrastruktura, energetika, vodohospodářství, strojírenství, důlní technika, potravinářská zařízení a „nové obory“ jako bio- a nanotechnologie.

„Naši indičtí partneři včetně příslušných vládních institucí právě potvrdili, že Indie se kromě oficiální účasti na průmyslovém veletrhu v Hannoveru a Moskvě opět zúčastní MSV v Brně v roli partnerské země. Jde o výsledek delších diplomatických jednání na vládní úrovni. Očekáváme, že Indie se představí v rozsahu a kvalitě loňského čínského pavilonu,“ uvedl generální ředitel a.s. Veletrhy Brno Jiří Kuliš.

Účast bude zajišťovat agentura EEPC (Engineering Export Promotion Council), která sdružuje více než 14 000 indických převážně malých a středních firem. Indičtí organizátoři plánují společnou expozici s účastí více než stovky vystavovatelů z oblasti plastikářského, automobilového průmyslu, těžkého strojírenství, výroby oceli, automatizace, ale i informačních technologií. Prezentace Indie bude zaměřena také na podporu získávání investic v rámci kampaně „Make In India“ a cestovního ruchu v rámci propagační kampaně „Incredible India“.

Veletrhu se zúčastní oficiální indická delegace vedená ministryní obchodu paní Nirmalou Sitharaman, která povede jednání na vládní úrovni a podpoří účast indických firem. Konat se bude Česko-indická hospodářská konference na podporu vzájemného obchodu a další tematicky zaměřené firemní workshopy.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3