INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

webTradiční? Překrásný? Kouzelný? Použitelný pro výjimečnou chvíli? Vítaný i na chatě pro snídani v trávě? Reprezentativní při obchodním jednání šéfů stejně jako při obědě diplomatů? Poklad z dědictví po babičce? Ani tato charakteristika nestačí na vyjádření všeho, co k cibuláku z Českého porcelánu z Dubí patří.

Ale mnohá vznešená slova lze pronést také o dalších kouscích tohoto prvotřídního porcelánu, ať bílého, nebo zdobeného jinými vzory než cibulovými.

Letos firma oslaví 160 let na trhu. Má hluboké kořeny, o zušlechtění jejího image se obrovskou měrou zasloužil Ing. Vladimír Feix, někdejší majitel i generální ředitel. Jeho vize i strategie byly nadčasové a opíraly se o trvalé hodnoty i cesty, po kterých doporučoval jít. Kvalita a univerzální použití byly stěžejními. Sám byl autorem mnoha nápadů, nových tvarů hrnků a hrnečků, jimiž nabízel široké zákaznické veřejnosti nejen to, co je praktické, ale také hezké. Učil vnímat krásu okamžiku, která je tak důležitá nejen pro dny slavnostní, ale i ty všední.web0

Tento jeho pohled rozvíjí současné vedení společnosti. Ještě více se však chce přiblížit mladší generaci, jejímu zájmu vkusně a důstojně stolovat, a také firmám, pro něž toho vyrábí stále více. A určitě nejde jen o hrnečky s logem. Ostatně prozákaznická orientace, flexibilita a snaha podpořit zájem o vysoce kvalitní porcelán, to je směr, který funguje. Nejen o tom jsem si povídala s Bc. Kristýnou Kroupovou, marketing specialist & e-shop manager:

Významné výročí firmy, která se už dávno stala ikonou českého průmyslu. Jak lze tento mezník vnímat?

Letošní rok to bude opravdu již 160 let od zahájení výroby v Českém porcelánu. Je pro nás nesmírnou poctou vidět, že zákazníci značce Český porcelán důvěřují a zůstávají jí loajální po významnou část jejich životů. Vnímáme tento milník jako příležitost lidem ukázat, že tu s nimi za každé situace jsme a že jsme připraveni čelit novým výzvám, které pro nás budoucnost připraví.

Jak moc se při této příležitosti budete vracet do historie? Jsou to kořeny, na které nezapomínáte a které v regionu stále hluboce rezonují?

Čím déle jsme na ­trhu, tím více si uvědomujeme, jak důležité je naše kořeny neopomíjet a nadále se k nim vracet. Naše tradice je dozajista stěžejní součástí značky a je to určitě něco, s čím si nás naši zákazníci spojují.

Jste hrnečková velmoc. Kdo dnes vaši produkci hodně kupuje? Jsou to firmy, drobní spotřebitelé, mladší, či starší generace?

web1Co se týká zahraničí, tam určitě vítězí hrnečky pro reklamní agentury a pro dlouholeté smluvní partnery. V tuzemsku to pak je spíše o menších odběratelích a zakázkové výrobě. Máme ale také svůj e-shop, kde si i běžný zájemce může nakoupit dle svého vkusu. Postupně se zvedá zájem u mladší generace, což nás velmi těší.

Cibulák, který vás nejvíce proslavil, je kráskou, která nepatří jen k pokladům kuchyní a obývacích pokojů babiček a prababiček. Dnes má už jiné poslání, a jak jste naznačila, začínají si ho všímat i mladé domácnosti. Proč?

Řekla bych, že důvodů je více. Může to být právě ta tradice, kdy si mladí lidé spojují cibulák se svými rodiči, prarodiči a vzpomínkou na ně. A 160 let na trhu je opravdu dlouhá doba, díky které se nám podařilo, aby každý člověk v jakémkoli věku věděl, jak cibulák vypadá. Stává se tedy často, že si zákazník výrobek koupí, protože mu připomíná dětství a rodinnou pohodu. Zároveň se k nám dostávají trendy, které ukazují, že klasický cibulák není pouze retro, ale naopak nadčasový kousek, který vypadá dobře i v moderní kuchyni.

Sortiment cibuláku se za léta, kdy spatřil světlo světa, rozrostl do neuvěřitelné šíře. Kolik položek bychom mohli napočítat? A přidáváte další?

Je jich opravdu hodně. Momentálně máme bezmála tisíc druhů a snažíme se nadále přicházet s novými nápady. Při tomto počtu je to ale již střídmé a spíše se zaměřujeme na kvalitu stávajících výrobků. Případné inovace pak směřujeme na dekorovaný sortiment.

A čím je pro vás osobně cibulák zajímavý? Oslovily vás šálky, podnosy nebo nějaké specialitky?

Osobně mě na cibuláku nejvíce baví význam jednotlivých symbolů, vnímám to jako přidanou hodnotu, stejně jako hygienickou nezávadnost porcelánu a pocit bezpečí, když si vychutnávám svůj oblíbený čaj. Mimo to, cibulákový dekor je přenášen na výrobek tzv. podglazurovou technikou, kdy je prakticky nemožné dekor narušit, poškodit či s ním přijít jinak do kontaktu. Tematická miska s cibulákem jídlu dodá vždy jiskru. Určitě přitom nemám pocit, že jsem vytáhla něco z babiččiny kredence, naopak vnímám, jak si cibulák umí poradit i s moderním pojetím stolování.web4

Oč je z jeho nabídky dnes největší zájem?

To je velmi těžko určitelné. U koncových zákazníků velký zájem sklízejí jak talířové soupravy, tak ty čajové i kávové. Zpravidla ale jde vždy o výrobky, které tvoří každou domácnost. Jsou to šálky s podšálky, talíře a sem tam nějaká ta cukřenka, mlékovka, konev
na kávu i čaj.

Vím, že se hodláte marketingově více zaměřit na firmy. Bude se to týkat i cibuláku?

Ano, v naší nabídce cibulák rozhodně nesmí chybět. Umíme ale vyrábět i bílý a jinak dekorovaný porcelán. Jsme schopni zákazníkům nadekorovat porcelán i na zakázku.

Ten má, ostatně jako veškerý porcelán, který vyprodukujete, významné certifikáty, na jejichž základě si spotřebitel může být jistý, že je zdravotně nezávadný, že se na něj může spolehnout. Budete s touto předností nějak dál osvětově pracovat?

Pro nás je top kvalita standard, nicméně uvědomujeme si, že v dnešní době, kdy se do České republiky dostávají i výrobky horší jakosti, je důležité tuto osvětu provádět. Většinou, když se zákazník seznámí s kvalitním porcelánem, již nepřechází ke keramice či jiné (méně kvalitní) produkci. Porcelán má mnoho výhod, jednak je to již zmiňovaná zdravotní nezávadnost a na druhé straně právě ta kvalita, díky které vám vydrží při správném zacházení i celý život. Možná i to je důvodem, proč se cibulák a obecně porcelán předává z generace na generaci.

Co všechno chystáte k oslavám 160. vý­ročí?web3 copy

Vrcholným bodem oslav budou dny otevřených dveří, které jsme naplánovali na 15. a 16. června 2024 v areálu společnosti, kdy si návštěvníci budou moci projít naši výrobu a nakoupit zboží za zvýhodněné ceny na prodejních trzích. Dostupný bude i program v Domě porcelánu s modrou krví, kde bude k vidění stálá expozice Českého porcelánu, ale i jiných porcelánek, jako je Thun, G. Benedikt a dalších. Stejně tak si návštěvníci budou moci nadekorovat i svůj hrneček, který pak dostanou na památku domů. Určitě je na co se těšit!

Ale to určitě není všechno...

V rámci trhů se příchozí mohou těšit na skutečně bohatou škálu našeho sortimentu. V nabídce bude určitě jak tradiční cibulák, tak dekorované i bílé výrobky a pamětní předměty. Nebudou chybět ani unikátní kousky naší značky Royal Dux, určitě si své najde každý návštěvník.

otázky připravila Eva Brixi

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE