Další země, ve kterých měli čeští podnikatelé v čele s Hospodářskou komorou České republiky (HK ČR) možnost navázat nové obchodní kontakty, byly Uganda a Ghana. Jednalo se o dvě poslední teritoria, kam v druhé polovině tohoto týdne zamířila doprovodná podnikatelská mise ministra zahraničních věcí ČR Jana Kohouta organizovaná HK ČR. Téměř 30 zástupců českých firem se v jednom týdnu představilo v rámci podnikatelských fór v Jižním Súdánu, Rwandě, Ugandě a Ghaně.
Letošní v pořadí již 11. ročník mezinárodní odborné konference Franchising Forum 2013 – Franchising bez hranic pořádaný Českou asociací franchisingu (ČAF) představil téměř 40 zahraničních franchisových systémů především z Francie, Austrálie a Polska. Původně měla být součástí programu také prezentace konceptů z USA zajímajících se o tuzemský trh, nicméně vzhledem k situaci ve Spojených státech amerických související s omezeným fungováním státních institucí nemohlo obchodní oddělení Velvyslanectví USA v ČR nabídku představit.
Pivovar Samson znovu zabodoval se svými výrobky v soutěži Česká chuťovka. V loňském roce bylo oceněno v kategorii nealkoholických nápojů Samson Pito. Letos získala v kategorii piva cenu světlá desítka, tedy Samson Original Czech Světlé výčepní pivo 10°. Slavnostní vyhlášení a předání cen jubilejního pátého ročníku Česká chuťovka se uskuteční v Rytířském sále Senátu ČR ve čtvrtek 17. října 2013.
V České republice se již popáté slavil „Světový den chleba“, svátek základní lidské potraviny. Na 16. říjen jej vyhlásila světová organizace řemeslných pekáren U.I.B.C. a je každoročně připomínán v řadě zemí světa. U této příležitosti uspořádal Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů v ČR konferenci, jejímž hlavním cílem bylo informovat veřejnost o současném stavu výroby, prodeje a spotřeby chleba v naší zemi, propagovat kvalitní chléb vyrobený z tuzemských surovin, jeho jedinečnost z hlediska výživy, prohloubit spotřebitelskou osvětu a vrátit chlebu úctu a hodnotu, jakou v minulosti měl.
Pokud chceme, aby Česká republika zastavila pokračující pokles konkurenceschopnosti v mezinárodním srovnání a firmy by zde mohly lépe podnikat, je třeba vybrat vysoce profesně zdatné a profesionální kandidáty na místa v Poslanecké sněmovně ČR. Nutná je změna fungování státu a jeho institucí tak, aby pracoval efektivněji a byl levnější. A je také potřebné, aby politici bez ohledu na ideologii a politickou příslušnost pomohli firemní sféře nastavit příznivější podmínky podnikání. Takové je hlavní poselství byznysu před blížícími se všeobecnými volbami, které zaznělo na Sněmu Svazu průmyslu a dopravy ČR, který proběhl pod mottem „Politici přicházejí a odcházejí, my zůstáváme“. Sněm za přítomností více jak čtyř set podnikatelů, předsedy vlády Jiřího Rusnoka, čtyř jeho ministrů a šesti náměstků ministrů a dalších hostů otevřel dnes v Rotundě Výstavistě Brno 55. výroční Mezinárodní strojírenský veletrh.
Hospodářská komora České republiky (HK ČR) organizuje ve dnech 13. - 18. října 2013 doprovodnou podnikatelskou misi ministra zahraničních věcí ČR Jana Kohouta do zemí subsaharské Afriky. Téměř 30 zástupců českých podniků se v uplynulých dnech představilo v rámci podnikatelských setkání v Jižním Súdánu a Rwandě.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...