Uplynulý rok byl pro většinu firem složitý. Koronavirus nastolil jiné pořádky a zavedl složitá pravidla hry. Zrodily se nové podmínky práce, další zkušenosti. Přibyly výzvy i nářky, sešly se neobvyklé myšlenky, v praxi se začaly uplatňovat zajímavé nápady, úctyhodná řešení. Ale také se objevily obavy z budoucnosti, mnohé lidi provázela zamyšlení nad souhrou osobního a profesního života, a ruku v ruce s tím nad hodnotami, které mají trvalý charakter a které mnozí z nás ještě nedávno přehlíželi pod tíhou pracovního nasazení. Jaký byl tedy rok 2020 podle osobností z businessu?
Vývoj nového typu podvozku pro kolejová vozidla ve společnosti Škoda Transportation ve spolupráci s výzkumnou organizací COMTES FHT již nese své ovoce. Ukázalo se, že vývojáři spolu s výrobou se dokážou dobře sladit, optimálně spolupracovat. Oč jde?
Všude čteme, že během pandemie populace v průměru přibírala na váze. Nadváha a obezita jsou rizikovými faktory při sjednání životního pojištění a připojištění k němu. Tento parametr bude i do budoucna bedlivě sledován v rámci stále pečlivější segmentace klientů a pojistných sazeb. Přesto zůstává kouření pro pojišťovny závažnějším zlozvykem než přejídání.
Do čím dál větších potíží se dostávají v souvislosti s protikoronavirovými opatřeními vyhlášenými vládou jednotlivé gastronomické podniky. Kvůli jejich nucenému uzavření a možnosti prodeje pouze přes okénko se pro spoustu z nich stává situace kritickou. Podle údajů výzkumné společnosti Nielsen ztrácejí provozovatelé restauračních zařízení každý týden na tržbách tři miliardy Kč.
Pivovary Staropramen se v 17. ročníku hodnocení Top Odpovědná firma umístily na děleném 3. místě v hlavní kategorii BpS Top Odpovědná velká firma 2020 a získaly titul Leader. Současně obsadily 2. místo v kategorii BpS Top Odpovědná firma v reportingu 2020. V konkurenci 60 firem a 125 přihlášených strategií a projektů se Pivovary Staropramen tímto zařadily mezi nejúspěšnější v letošním ročníku.
Nejen letos, ale také v minulých ročnících prestižní soutěže Česká chuťovka prokázal řetězec PENNY, že si na chuti prodávaných výrobků dává stále více záležet. Ale nejen na chuti, ale také na kvalitě, již domácí zákazník vyhledává stále častěji a důsledněji. Souvisí to i s faktem, že PENNY aktivněji než v minulosti vyhledává české producenty potravin, a vychází tak vstříc nejen lokálním podnikatelům, ale rovněž přání zákaznické veřejnosti.
Češi trpí komplexem malosti. A proto každá zpráva, že jsme v něčem před giganty, potěší. Teď jsem si s gustem přečetl informaci, že jsme se zařadili do první třicítky zemí v online podnikání. Za námi se octly takové státy jako Itálie nebo Japonsko. Hodnotil se počet uživatelů internetu a vyspělost logistických služeb. Sám vím, jak úspěšně si vede například Zásilkovna, která velmi rychle expanduje nejen v ČR, ale i okolních státech. Už delší dobu je známo, že patříme k nejlepším na světě v užívání bezkontaktních plateb. A našlo by se toho víc, co povzbudí naši národní hrdost. Jak známo, mezi Goliáši není malý David bez šance, jak se píše v Bibli a jak jsme se o tom v historii mnohkrát přesvědčili.
Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.
Pokračování ...