Reklama bude v nadcházejících třech letech nadále posilovat – podle předpovědi se globální reklamní investice zvýší ze 3,9 % v roce 2013 na 5,5 % v roce 2014. V roce 2015 mediální agentura ZenithOptimedia očekává zvýšení o 5,8 % a v roce 2016 dokonce o 6,1 %. Tento růst potáhne zlepšení světové ekonomiky, čím dál tím častější programatické nakupování reklamy a rychlý vzestup mobilní reklamy.
Podle očekávání se meziměsíčně ceny v ČR nezměnily (0,0 % m/m). Na jedné straně lehce zdražily potraviny a sezónní oblečení, na straně druhé zlevnily zájezdy.
Zimní teploty letos dosáhly nadprůměrných měsíčních hodnot a březen byl vůbec nejteplejším za posledních více než 50 let. Češi proto výrazně ušetřili za vytápění. Domácnosti by však neměly spoléhat pouze na počasí – jediným opatřením, které jim dlouhodobě zajistí nižší účet za teplo, je investice do snížení energetické náročnosti budovy. Nízká spotřeba se také pravděpodobně projeví ve vyšší ceně tepla v roce 2014.
Podle čerstvě zveřejněných čísel vývoz v národním pojetí se v únoru meziročně zvýšil o 15,3 % (na 252,5 mld. Kč). Protože však došlo i k nárůstu dovozu o 17,9 % (na 238,9 mld. Kč), skončila v únoru bilance zahraničního obchodu v národním pojetí přebytkem „jen“ 13,6 mld. Kč, což představovalo meziroční zhoršení o 2,8 mld. Kč.
Na posledním jednání se vláda mimo jiné zabývala plněním exportní strategie České republiky za uplynulý rok. Petr Knap, vedoucí partner společnosti EY pro veřejný sektor, v této souvislosti doporučuje jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých budeme úspěch této strategie hodnotit, a především znovu vybudovat silnou značku "Made in Czech Republic".
I únorové výsledky z průmyslu potěšily. Výroba se meziročně zvýšila o 6,7 %, oproti lednu vzrostla o 1,7 %. Podle očekávání pomáhají průmyslu vzhůru především automobilky. Pozitivní trend se však týká nejen jich, protože výroba roste ve většině tuzemského průmyslu. Zvyšuje se produkce kovových a plastových výrobků, naopak slabší byla tentokrát produkce strojírenství a energetiky.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...