INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Office pixabay

Míra nezaměstnanosti v České republice stoupla o 0,1 procentního bodu na současných 3,8 %. Nepopulární prvenství aktuálně drží Moravskoslezský kraj, kde se zvýšil počet lidí bez práce během června přibližně o 1200, na konci července se zde na úřadu práce přihlásilo více než 5700 nových uchazečů.

Nezaměstnanost na severu Moravy tak činí 5,6 procent. Značný podíl na ní má prodlužující se pandemie koronaviru. Podle Úřadu práce ČR se ale zasažené obory postupně oživují a nabírají nové pracovníky, zájem je především o IT sektor. 

Nejvíce lidí hledá práci na Karvinsku, Ostravsku a Bruntálsku. Nezaměstnanost ale stoupala v červenci pravidelně. Hromadné propouštění v Moravskoslezském kraji se týkalo i velkých IT firem, některé musely propustit stovky zaměstnanců. A to i přes to, že v sektoru informačních technologií pracovníci dlouhodobě spíš chybí. Jiné společnosti, zaměřující se na informační a komunikační technologie naopak chystají nové pracovní pozice naopak otevírat. Jednou z nich je společnost Shopsys, jenž se soustředí na technologický vývoj a péči o největší české online prodejce. Ta se připravuje aktuálně zaměstnat 10 nových pracovníků. “Primárně budeme nabízet uchazečům programátorské pozice, hledat budeme ale také produktové manažery” uvádí Andrea Tobolová, HR manažerka společnosti Shopsys.

Hlavním důvodem této plánované akvizice je stále se zvyšující poptávka především velkých kamenných hráčů po sofistikovaných e-shopech. “Zvyšující se nároky zejména velkých hráčů na trhu nám paradoxně hrají do karet, a to proto, že zadání a potřeby těchto klientů zdaleka nedokáže splnit každá agentura tvořící e-shopy.” říká Matěj Kapošváry, obchodní ředitel společnosti Shopsys.

Mezi zaměstnanými lidmi panují kvůli kovidu pochopitelně obavy o to, zda opouštět své aktuální zaměstnání. “Bát by se rozhodně neměli”, uvádí Tobolová a zakončuje, “pandemie urychlila digitalizaci na všech frontách a v e-commerce to platí dvojnásob”

Společnost Shopsys se zabývá vývojem velkých e-shopů na míru a jejich kontinuálním rozvojem. Firma je na trhu od roku 2003 a za sebou má více než 800 realizovaných e-shopů. Zaměřuje se na ty největší B2B a B2C řešení na míru a využívá špičkové technologie. S vlastní globální open-source e-commerce platformou Shopsys Frameworkem expanduje do zahraničí za podpory investorských fondů Reflex Capital Ondřeje Fryce. Mezi největší klienty, o které se stará 70 IT odborníků, patří Sconto nábytek, Mountfield, OKAY Elektrospotřebiče, Démos, B2B Partner, Office Depot, Agátin svět, Superzoo.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3