INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

87 abslSe zhoršující se epidemiologickou situací se stále více firem z oboru zákaznických a podnikových služeb zapojuje do podpory a pomoci vládním či zdravotnickým organizacím, které zažívají v důsledku pandemie Covid-19 značný nápor.

Po společnosti Comdata, která pomohla navýšit kapacity pracovníků na informační a tísňové lince již vloni na jaře, se do pomoci zapojily například i společnosti Teleperfomance a Conectart.

„Pandemii bereme v našem oboru velmi vážně. Od samého počátku se snažíme ochránit zdraví svých zaměstnanců a pomáhat. Naši členové se zapojují do pomoci při trasování, podporují infolinky, programují nástroje na monitoring kontaktů v kancelářích, pomáhají při online vzdělávání dětí, nabízí své zkušenosti z oblasti logistiky i IT. Věříme, že společnými silami se podaří šíření koronaviru zpomalit a vrátit život u nás k normálu. Aktuální špatná situace již dopadá i na pověst České republiky jakožto bezpečné země pro život, práci i investice,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která sdružuje centra zákaznických, IT a podnikových služeb.

Podpora informačních i tísňových linek

Hned na jaře se do boje proti pandemii zapojil významný český poskytovatel zákaznických služeb, společnost Comdata, a to podporou linek 112 a 1212, které pod návalem dotazů kolabovaly. Lince 112 pomohlo 60 operátorů, pro které se zároveň organizovaly 2x denně tréninky. Dalších 50 operátorů z Comdaty pak podpořilo i národní linku 1212, která vznikla 15. března 2020 za účelem poskytování informací o COVID-19. Paralelně s tím pomáhali pracovníci z Comdaty i Českomoravské záruční a rozvojové bance, která procesovala programy vládní podpory firmám a podnikatelům. Dnes na koronavirových linkách funguje 110 proškolených expertů, kteří podávají informace o onemocnění, testování či cestování a pomáhají i s registrací a objednáváním na očkování.

V souvislosti s růstem případů onemocnění Covid-19 pak letos v zimě ve velmi krátké době zajistila více než 100 operátorů také společnost Teleperfomance. „Jsme rádi, že můžeme pomoci vládě i zdravotnickým organizacím a poskytnout jim rychlou a komplexní podporu ve službách spojených s testováním, trasováním, očkováním nebo s informovaností všech občanů,“ říká Valeriy Svetlov, generální ředitel tohoto mezinárodního zákaznického centra. Experti z Teleperformance pomáhají nejen v České republice, ale také v Německu, Nizozemsku, Velké Británii, Francii a dalších zemích a všichni pracují z bezpečí svých domovů.

Přetíženým krajským hygienickým stanicím začal na sklonku roku pomáhat i největší tuzemský provozovatel kontaktních center, společnost Conectart. Během pouhých osmi dní firma zajistila a proškolila 60 operátorů, kteří začali s trasováním tzv. třetích hovorů, tedy trasováním osob, které byly v kontaktu s pozitivními lidmi. V lednu se již do navolávání Chytré karantény zapojilo 120 operátorů a v únoru pak jejich počet vzrostl na 222. Od ledna Conectart rozšířil své aktivity i o volání takzvaných prvních hovorů, tedy kontaktování pozitivních osob. Jen za první únorový týden uskutečnili operátoři 8598 hovorů v češtině, angličtině a ruštině.

Nezbytnost externích call center

Trasování je pro boj s pandemií zásadní. Pro jeho hladké zvládnutí a efektivní zajištění je dle expertů nutné mít k dispozici alespoň 1000 až 3000 operátorů, v polovině loňského září jich však vláda měla k dispozici jen zhruba 600. Je proto jasné, že mnoho kontaktů nebylo možné včas zachytit. Díky zapojení profesionálních call center je nyní možné lépe plánovat kapacitu a zajistit vyšší počet hovorů, a tím výrazně urychlit trasování covid pozitivních osob. Práce na těchto linkách je psychicky extrémně náročná, a proto musí operátoři projít speciálním zaškolením. „Jsme hrdí na to, že tři naši členové z řad čelních českých zákaznických center se aktivně zapojují do boje proti Covid-19 a pomáhají nám všem projít těmito velmi náročnými časy. Velké díky společnostem Comdata, Teleperformance a Conectart za jejich odvahu a pohotovou a rychlou reakci,“ říká na závěr Jonathan Appleton.

O ABSL

ABSL (Association of Business Service Leaders in the Czech Republic) je organizace sdružující společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb, který představuje silný zdroj zaměstnanosti v České republice. ABSL vznikla v roce 2013 s cílem podporovat společnosti z oblasti podnikových služeb, sdílet best practises a pomáhat s rozvojem aktivit svých členů i jiných subjektů působících v tomto segmentu. Zároveň ABSL poskytuje podporu zahraničním investorům, kteří chtějí v ČR zřídit svá centra podnikových služeb. V současnosti v ČR působí více než 330 center zaměstnávajících 120 000 lidí. Více informací naleznete na www.absl.cz.

Slovo ke dni

  • Pošta na kolečkách

    Vzpomínáte na pojízdné prodejny? Umožňovaly venkovu přiblížit se městu, jak znělo jedno ze socialistických hesel. Ale taková služba přežívala i do dnešních dnů. K nám každý týden zavítal se svým krámkem na kolách řezník Franta. Zájem byl velký, avšak s tím, jak začal v centru obce prosperovat obchod vedený vietnamskou rodinou, už se Fandovi tak nedařilo a přestal zajíždět. Nicméně v nedaleké vesnici to nevzdal. Česká pošta musí hlídat náklady na provoz, zároveň udržet obslužnost celé republiky. Zkouší teď na jihu Čech nabídnout své služby z pojízdného úřadu. Zatím jen na měsíc. Tento jistě zajímavý experiment může mít úspěch, ale čtyři týdny je krátká doba na to, aby si místní lidé zvykli. Navíc rozsah poskytované služby je omezený. Praxe ukáže, zda nápad z minulosti může zajistit pošťákům i slušnou budoucnost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

2 karabec

Představujeme IP mediační centrum Praha 23. únor 2021

Cílem tohoto příspěvku je představit nově založené IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, jehož zakladatelem je společnost JUDr. David Karabec, s.r.o., která je specializovanou konzultační, poradenskou a vzdělávací společností se zaměřením na ochranu autorských a průmyslových práv, know-how, obchodní tajemství, licence, nekalou soutěž a franchising.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE