INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

87 abslSe zhoršující se epidemiologickou situací se stále více firem z oboru zákaznických a podnikových služeb zapojuje do podpory a pomoci vládním či zdravotnickým organizacím, které zažívají v důsledku pandemie Covid-19 značný nápor.

Po společnosti Comdata, která pomohla navýšit kapacity pracovníků na informační a tísňové lince již vloni na jaře, se do pomoci zapojily například i společnosti Teleperfomance a Conectart.

„Pandemii bereme v našem oboru velmi vážně. Od samého počátku se snažíme ochránit zdraví svých zaměstnanců a pomáhat. Naši členové se zapojují do pomoci při trasování, podporují infolinky, programují nástroje na monitoring kontaktů v kancelářích, pomáhají při online vzdělávání dětí, nabízí své zkušenosti z oblasti logistiky i IT. Věříme, že společnými silami se podaří šíření koronaviru zpomalit a vrátit život u nás k normálu. Aktuální špatná situace již dopadá i na pověst České republiky jakožto bezpečné země pro život, práci i investice,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která sdružuje centra zákaznických, IT a podnikových služeb.

Podpora informačních i tísňových linek

Hned na jaře se do boje proti pandemii zapojil významný český poskytovatel zákaznických služeb, společnost Comdata, a to podporou linek 112 a 1212, které pod návalem dotazů kolabovaly. Lince 112 pomohlo 60 operátorů, pro které se zároveň organizovaly 2x denně tréninky. Dalších 50 operátorů z Comdaty pak podpořilo i národní linku 1212, která vznikla 15. března 2020 za účelem poskytování informací o COVID-19. Paralelně s tím pomáhali pracovníci z Comdaty i Českomoravské záruční a rozvojové bance, která procesovala programy vládní podpory firmám a podnikatelům. Dnes na koronavirových linkách funguje 110 proškolených expertů, kteří podávají informace o onemocnění, testování či cestování a pomáhají i s registrací a objednáváním na očkování.

V souvislosti s růstem případů onemocnění Covid-19 pak letos v zimě ve velmi krátké době zajistila více než 100 operátorů také společnost Teleperfomance. „Jsme rádi, že můžeme pomoci vládě i zdravotnickým organizacím a poskytnout jim rychlou a komplexní podporu ve službách spojených s testováním, trasováním, očkováním nebo s informovaností všech občanů,“ říká Valeriy Svetlov, generální ředitel tohoto mezinárodního zákaznického centra. Experti z Teleperformance pomáhají nejen v České republice, ale také v Německu, Nizozemsku, Velké Británii, Francii a dalších zemích a všichni pracují z bezpečí svých domovů.

Přetíženým krajským hygienickým stanicím začal na sklonku roku pomáhat i největší tuzemský provozovatel kontaktních center, společnost Conectart. Během pouhých osmi dní firma zajistila a proškolila 60 operátorů, kteří začali s trasováním tzv. třetích hovorů, tedy trasováním osob, které byly v kontaktu s pozitivními lidmi. V lednu se již do navolávání Chytré karantény zapojilo 120 operátorů a v únoru pak jejich počet vzrostl na 222. Od ledna Conectart rozšířil své aktivity i o volání takzvaných prvních hovorů, tedy kontaktování pozitivních osob. Jen za první únorový týden uskutečnili operátoři 8598 hovorů v češtině, angličtině a ruštině.

Nezbytnost externích call center

Trasování je pro boj s pandemií zásadní. Pro jeho hladké zvládnutí a efektivní zajištění je dle expertů nutné mít k dispozici alespoň 1000 až 3000 operátorů, v polovině loňského září jich však vláda měla k dispozici jen zhruba 600. Je proto jasné, že mnoho kontaktů nebylo možné včas zachytit. Díky zapojení profesionálních call center je nyní možné lépe plánovat kapacitu a zajistit vyšší počet hovorů, a tím výrazně urychlit trasování covid pozitivních osob. Práce na těchto linkách je psychicky extrémně náročná, a proto musí operátoři projít speciálním zaškolením. „Jsme hrdí na to, že tři naši členové z řad čelních českých zákaznických center se aktivně zapojují do boje proti Covid-19 a pomáhají nám všem projít těmito velmi náročnými časy. Velké díky společnostem Comdata, Teleperformance a Conectart za jejich odvahu a pohotovou a rychlou reakci,“ říká na závěr Jonathan Appleton.

O ABSL

ABSL (Association of Business Service Leaders in the Czech Republic) je organizace sdružující společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb, který představuje silný zdroj zaměstnanosti v České republice. ABSL vznikla v roce 2013 s cílem podporovat společnosti z oblasti podnikových služeb, sdílet best practises a pomáhat s rozvojem aktivit svých členů i jiných subjektů působících v tomto segmentu. Zároveň ABSL poskytuje podporu zahraničním investorům, kteří chtějí v ČR zřídit svá centra podnikových služeb. V současnosti v ČR působí více než 330 center zaměstnávajících 120 000 lidí. Více informací naleznete na www.absl.cz.

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3