INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

chrom 1 RV80w8FeDigitalizace a vzdálená práce změnily požadavky nejen na běžné pracovníky, ale také na manažery, kteří v souvislosti s těmito trendy čelí novým výzvám.

Důraz je u nich kladen na nové metody řízení, rozvoje a motivace vzdálených týmů stejně jako na schopnost strategicky myslet a zavádět inovace. Na nové vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků však řada firem sama nestačí a musí je zajišťovat externě. S cílem podpořit v této oblasti své členy otvírá od listopadu letošního roku asociace ABSL ve spolupráci s University of New York in Prague (UNYP) specializované MBA studium, od ledna roku 2022 pak i další ročníky vzdělávacích programů Fusion.

Pandemie zásadním způsobem urychlila nejen digitální transformaci a s ní spojené inovace, ale podnítila i změny způsobu výkonu práce a potřebu rekvalifikace lidí. Ta se dle Světového ekonomického fóra bude do roku 2025 týkat dokonce až 50 % všech současných zaměstnanců, kteří budou muset být schopni obsluhovat nové technologie a fungovat s nimi v běžném provozu. „Nové dovednosti si nebudou muset osvojit jen řadoví zaměstnanci, naopak, nutnost vzdělávání se v rostoucí míře týká i manažerů a vedení firem,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, jež sdružuje centra podnikových a IT služeb, která obvykle stojí ve středu všech digitalizačních projektů svých mateřských firem. Zodpovědnost za rozvoj a vzdělávání svých zaměstnanců v tomto oboru vesměs přebírají samy firmy, ne všechny však zvládnout nové oblasti pokrýt interně. „I když zaměstnavatelé z našeho oboru vzdělávací programy stále rozšiřují a lidem poskytují průměrně 46 hodin školení ročně, čili o pětinu více než před čtyřmi lety, stále to nestačí. Zejména pro vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků se firmy musí stále častěji obracet na externí školitele a poskytovatele vzdělávání,“ upozorňuje Jonathan Appleton.

Distribuované týmy, inovace i roboti jako kolegové

Role manažerů se v souvislosti s nástupem nových technologií a rozmachem vzdálené práce výrazně mění. Být dobrým manažerem dnes znamená umět vést, rozvíjet a motivovat lidi i na dálku, podporovat vzájemnou spolupráci a tmelit kolektiv, který je rozprostřen třeba i v několika zemích světa a funguje v různých časových pásmech. Kromě toho by měli lídři podporovat také kreativní myšlení týmu a inovace, učit lidi spolupracovat s roboty a dbát na jejich mentální pohodu a zdraví. Manažeři si proto musí osvojit zcela jiné metody, postupy a schopnosti, než potřebovali dříve. Z průzkumu ABSL vyplynulo, že právě manažerské vzdělávání firmy nejčastěji řeší s pomocí externích poskytovatelů vzdělávání a koučů. Největší podíl oslovených firem zařadilo mezi vzdělávací potřeby svých vedoucích pracovníků, které nedokáží pokrýt interně, odolnost proti stresu a rozvoj a motivaci vzdálených týmů.

TOP 5 vzdělávacích potřeb manažerů a vedoucích pracovníků, které dle šetření ABSL musí firmy nejčastěji řešit externě:

Odolnost vůči stresu a well-being – 81 %
Rozvoj a motivace vzdálených týmů – 76 %
Práce s daty/datová analytika – 68 %
Manažerské dovednosti v době digitální – 52 %
Rozvoj analytického myšlení – 48 %

Program MBA i Fusion reagují na potřeby trhu

S cílem podpořit své členy a jejich vzdělávací potřeby v této oblasti vytvořila asociace ABSL ve spolupráci s globálním poskytovatelem certifikovaného vzdělání The Hackett Institute půlroční a roční studijní programy Fusion a dále i specializované MBA studium, jehož akademickou část zastřešuje pražská pobočka University of New York in Prague.
Vzdělávací programy Fusion mají za sebou již tři úspěšné ročníky a 100 spokojených absolventů. Pro velký zájem poběží od ledna příštího roku jejich další pokračování. Každý absolvent získá globálně uznávanou certifikaci, a to buď na úrovni Professional nebo Leader. MBA program je naproti tomu novinkou, a to nejen v českém prostředí, ale na celém světě. Jedná se totiž o vůbec první MBA program zaměřený na obor podnikových služeb. První ročník startuje již letos v listopadu. „Nabídkou tohoto vzdělávání chceme mimo jiné podpořit pověst České republiky jako jedné z nejatraktivnějších destinací pro budování a provozování center podnikových služeb v Evropě. Nově příchozí investoři získají jistotu, že u nás máme schopné manažery s komplexními znalostmi pro vybudování nových moderních organizací. Stávající centra se zase mohou spolehnout na to, že rozvíjíme znalosti a dovednosti, které potřebují pro svůj růst a inovace,“ dodává na závěr Jonathan Appleton.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nefoukalo, tak se přiložilo pod kotlem

    Zelená energie prý dostala ránu. V Německu totiž letos museli opět sáhnout ke spalování uhlí, protože větrné elektrárny nemohly dodat potřebné množství energie do sítě. Smutné číslo 27 představuje procento elektřiny z tepelných elektráren, tedy nejvyšší podíl z energetického mixu. Loni, kdy foukalo dostatečně, vítězily lopatky větrných elektráren. Ještě štěstí, že si naši severní sousedé nechali uhlí v rezervě, protože jinak by odsávali elektriku od nás a výpadky by nás neminuly. Co se bude dít, až bude odstaveno i jádro, si každý dokáže domyslet. Obnovitelné zdroje jsou sice IN, ale jejich slabinou je nevyrovnanost a nespolehlivost. EU tlačí na elektrifikaci individuální osobní dopravy, ale až dojde elektromobilům „šťáva“, bude šlapat jen na bicyklech a nebo prostě sedět doma. No, nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE