INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

prague 2543596 1280Příjezdy do České republiky ve 2. letošním čtvrtletí ve srovnání s loňskem vzrostly. A to 3,3 x. Zvýšily se také počty přenocování 2,9 x. Vyplývá to z informací Institutu Turismu, které na základě dnes vydaných dat Českého statistického úřadu vyjdou na www.tourdata.cz. Pozitivní zprávou je, že se zájem o cestování do/po ČR přibližuje době před pandemií covidu-19.

Turisté tradičně nejvíc navštěvovali Prahu (1 610 631 hostů), následoval Jihomoravský (533 120 cestovatelů) a Jihočeský kraj (351 039 návštěvníků). V Praze tvořili cizinci 73 % ubytovaných, v ostatních regionech převažovala domácí klientela.

„I v letošním 2. čtvrtletí cestovní ruch táhli domácí hosté, bylo jich skoro 62 procent. Na cestách stejně jako zahraniční turisté u nás strávili shodně 2,4 noci. Pozitivní zprávou je, že se příjezdy do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) přibližují předcovidovému období. Zatímco letos za duben, květen a červen dohromady se jednalo o cca 5 milionů příjezdů, v roce 2019 to bylo cca 5,8 milionů. Ve srovnání s 2. kvartálem 2021 jsou aktuální čísla 3,3 x vyšší, vezmeme-li rok 2020, došlo dokonce k 4,9násobnému nárůstu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Je tedy zřejmá větší chuť místních cestovat po České republice, než tomu bylo před covidem. Příjezdy zahraničních hostů ovlivňovaly stále ještě obavy z covidové situace a letecká spojení. Pro tuzemskou ekonomiku jsou přitom turisté ze zahraničí klíčoví, utrácejí zpravidla víc. Významnou roli tak hraje to, zda turisté v ČR přenocují, či ne. Zde je stále co zlepšovat. Letos ve 2. čtvrtletí hosté v ČR realizovali téměř 12 milionů přenocování, ve stejnou dobu před covidem jich ale bylo víc než 14 milionů.“   

Co se týče hostů ze zahraničí, nejvíc se v ČR letos ve 2. čtvrtletí ubytovávali Němci (521 tisíc příjezdů). Následovali návštěvníci ze Slovenska (229 tisíc), Polska (165 tisíc příjezdů) a Spojené státy (103 tisíc). Pokračoval výpadek cestovatelů z asijských zemí a Ruska.

„Kvůli pandemii covidu-19 byla loňská sezóna výjimečná pro kempy. Lidé je vyhledávali víc než dřív, příjezdů tehdy bylo 170 tisíc, v letošním 2. čtvrtletí se jednalo o 270 tisíc. Letos v červnu zájem o toto ubytování podle Asociace kempů vzrostl kvůli školním výletům a eventům (festivaly, setkání veteránů, podniků, rodin atd.). Obsazenost tak byla, ale na kratší dobu,“ říká vedoucí Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček a dodává: „V červenci se vydařil týden státních svátků, plno bylo především v notoricky známých kempařských oblastech jako je jižní Morava, jižní Čechy nebo Královéhradecký kraj. Pak přišlo i zhoršení počasí, a tím se kempy vylidnily, přirovnat by se to dalo k situaci v září.“

Nejvíc turistů (70 %) se ubytovalo v hotelech. Tato zařízení zaznamenala celkem 3,5 milionů příjezdů, což je o téměř 2,7 milionů příjezdů víc než ve 2. čtvrtletí 2021. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2020 je číslo téměř o 3 miliony vyšší. Do penzionů přijelo letos v dubnu, květnu a červnu celkem 719 529 turistů. Jde o zvýšení ve srovnání s rokem 2021 o 420 tisíc, ve srovnání s rokem 2020 dokonce o 520 tisíc. Podrobnosti a další informace budou zveřejněny na www.tourdata.cz.

(tz) 

Slovo ke dni

  • Před volbami

    Komunální volby klepou na dveře v době, kdy lidé nevědí, co je čeká v zimě. V takové nejistotě, respektive v očekávání špatných a ještě horších časů, se špatně kandiduje. Ve volebních programech sice strany a sdružení mohou slibovat, co udělají, co zlepší v chodu měst a obcí, ale voliči tuší, že hlavní slovo bude mít aktuální energetická a ekonomická situace. Co je například platné, že se vybuduje nové veřejné osvětlení, když ho z úsporných důvodů nebudeme moci používat? Jak naplánovat investice, když stavební materiály zdražují z měsíce na měsíc o desítky procent a městská pokladna bude mít jen omezené finanční prostředky? Ti chytřejší raději toho moc neslibují, ale upozorňují na pozitiva, kterých jejich místo pro život v uplynulém volebním období dosáhlo. V každém případě zvolit si v této těžké době schopné a odpovědné manažery na...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Mediační dohoda a ukončení IP mediace 12. září 2022

V předchozím příspěvku jsme se seznámili s tím, jak se formulují zásady mediační dohody. Tyto zásady odrážely výsledky předchozích fází mediace a přinesly stranám konkrétní řešení pro každý předmět jednání. Strany za pomoci IP mediátora formulovaly, jak se vybrané řešení konkrétně uskuteční, kdo a co konkrétně udělá, do kdy, co to bude stát apod. Současně strany formulovaly i pojistky pro případ, že by některá ze stran dohodu nedodržela, případně nastala nějaká neočekávaná situace, nestihne se termín splnění závazku apod. Podle potřeby si strany dohodly i sankce za porušení dohody.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3