INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zveřejněné statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA - European Automobile Manufacturers' Association) za červenec a srpen 2012 komentuje Jan Linhart, Partner odpovědný za služby pro automobilový průmysl KPMG Česká republika:

Ani letní měsíce nepřinesly na automobilovém trhu dlouho očekávané uklidnění. Výrobci aut si tak rozhodně v obavách z dalšího vývoje dovolenou příliš neužili. Evropský trh klesá již 11 měsíců v řadě a v nejbližší době se asi situace příliš nezlepší. Za prvních osm měsíců letošního roku roste z velkých trhů pouze Velká Británie. Za relativně dobré je možné považovat ještě stagnaci v Německu, trend však naznačuje, že evropskou automobilovou velmoc také čeká spíše období poklesu.

Mezi značkami si svou vedoucí pozici stále udržuje skupina Volkswagen. Mezi několik málo rostoucích značek patří i dvě značky vyrábějící v České republice, Škoda Auto a Hyundai. To je pro domácí automobilový průmysl povzbudivé.

Velmi zajímavé je srovnání se stejným obdobím roku 2008, tedy před začátkem ekonomické krize. Z toho vyplývá, že za poslední čtyři roky evropský trh klesl o 22 %. Mezi jednotlivými zeměmi jsou však dramatické rozdíly. Například prodeje na německém trhu zůstávají prakticky na stejné úrovni. Registrace nových aut v České republice však za stejnou dobu vzrostly o více než 22 %. Na druhé straně špatný stav řecké ekonomiky vedl k poklesu prodejů nových aut za poslední čtyři roky o 80 %, trh s novými auty tedy prakticky zkolaboval. Poklesy v řádech desítek procent pak zaznamenaly i další jihoevropské státy, tedy Itálie, Portugalsko a Španělsko.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3