INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V květnu příštího roku vejde v platnost nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation neboli GDPR. Povinné firmy a instituce by podle odborníků neměly podceňovat přípravné práce. Za porušení hrozí viníkům pokuty až 20 milionů eur, případně 4 % z jejich obratu.

Koho se nařízení týká

Nové nařízení, které nahrazuje a rozšiřuje zákon o ochraně osobních údajů, se dotkne každého subjektu, který zpracovává osobní údaje občanů EU a zároveň posílí práva těchto občanů. Nařízení současně mění tradiční pojetí osobních údajů a přidává k nim několik nových kategorií – například IP adresa, lokalizační údaje, informace o nákupech či užívaných službách,“ shrnuje Jakub Kejval, odborník na kybernetickou bezpečnost z inspekční a certifikační společnosti Bureau Veritas, která poskytuje klientům v oblasti GDPR komplexní odborné poradenství.

Jak se na GDPR připravit

Projekt na zajištění souladu s GDPR je časově náročný a je vhodné s ním začít co možná nejdříve. „Zejména je nutné, aby správci osobních údajů zajistili splnění rozšířené informační povinnosti. To v praxi znamená, aby jim držitelé osobních údajů dali souhlas ke zpracování dat v rozsahu, který odpovídá nové regulaci. Mezní termín dokončení projektu je 25. května 2018,“ zdůrazňuje advokát Josef Aujezdský z eAdvokacie.cz.

Základní pilíře projektu

Jaroslav Látal, IT manažer a jednatel společnosti Digi Office, shrnuje celý projekt do několika kroků. „Analýzou stávajícího stavu firmy a instituce prověří, s jakými daty pracují a kdo k nim má přístup. Dále zajistí soulad již zpravovaných osobních údajů s novými podmínkami. Poté zavedou příslušná technická a organizační opatření, která zajistí trvalý soulad s požadavky na GDPR, včetně zajištění důvěrnosti, integrity a dostupnosti osobních údajů. Posledním krokem bude samotný provoz, během něhož bude třeba sledovat plnění zavedených opatření, a to zejména za účelem včasného odhalení narušení bezpečnosti.“

Čím začít

Dobrý předpoklad ke splnění požadavků GDPR mají firmy, které implementovaly certifikát ISO 27000. „Na osobní údaje lze totiž pohlížet jako na citlivá data, které certifikované organizace chrání, což se týká lidí, procesů i technologií. Pravidelným auditem mohou firmy prokázat, že provedly nezbytná opatření vedoucí k bezpečnosti informací. Je však třeba připomenout, že GDPR má proti ISO 27000 více požadavků, zejména pak na souhlas se zpracováním osobních údajů v širším pojetí, který je klíčový,“ uzavírá Jakub Kejval ze společnosti Bureau Veritas.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3