INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

karTřetina zaměstnanců není spokojena s jejich současnou prací, téměř polovinu lidí pak jejich kariéra vůbec nenaplňuje. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti First Direct, do které se zapojilo více než dva tisíce lidí.

Podle výzkumu čtyři z deseti lidí plánují v příštích dvou letech změnit kariéru. Hlavními důvody jsou nastolení lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a získání nových dovedností.

Z aktuálního výzkumu bankovní společnosti First Direct vyplývá, že každý třetí pracující není ve svém současném zaměstnání spokojen, 47 % lidí pak jejich práce nenaplňuje vůbec. Právě proto změnu kariéry plánují v příštích dvou letech čtyři z deseti lidí, a to nezávisle na jejich věku. To potvrzují i aktuální statistiky, dle kterých chce 42 % lidí nad 45 let v příštích dvou letech změnit práci. Čtvrtina respondentů si pak změnu kariéry nemůže dovolit a pětina populace se na změnu práce cítí příliš stará.

Peníze již nejsou hlavní motivací

Mezi hlavní důvody pro změnu práce patří podle studie zejména nutnost zlepšení rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a získání nových dovedností. „Zatímco třetina pracovníků se prostřednictvím změny práce snaží nastolit lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, čtvrtina respondentů chce změnit svou kariéru, aby se naučila nové dovednosti,“ komentovala výsledky výzkumu Darina Wiedermann Janíčková, jednatelka personální agentury Talentica.cz, zaměřující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. „Peníze již nejsou hlavním faktorem pro změnu zaměstnání. Lidé se chtějí naučit nové dovednosti nebo dělat něco, co je osobně uspokojuje. Téměř každý pátý člověk proto zvažuje za alternativní kariéru oblast výuky, ošetřovatelství či charitativní činnost,“ dodala Janíčková.

Nejčastěji volí vlastní podnikání

Po odchodu ze zaměstnání pracovníci nejčastěji zahajují vlastní podnikání nebo začínají pracovat sami na sebe. Pro tuto změnu by se rozhodlo téměř 20 procent starších zaměstnanců a 21 % lidí mladších 25 let, kteří již potřebné kroky zahájili. Tento trend potvrzují i statistiky z České republiky, dle kterých si chce založit vlastní firmu více než polovina zaměstnanců. „Lidi nejvíce láká možnost získat více příležitostí a zejména svoboda a možnost uspořádat si čas podle sebe. Flexibilita je mezi českými zaměstnanci v současnosti hodně populární,“ vysvětluje Darina Wiedermann Janíčková s tím, že ačkoliv vlastní podnikání přináší mnohem více svobody, od lidí vyžaduje i více zodpovědnosti a odvahy.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3