INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Každý druhý obyvatel České republiky upřednostňuje potraviny domácího původu. Vyplývá to z výzkumu, který pro Ministerstvo zemědělství vypracovala agentura I.N.Global. Jeho výsledky ukazují, že se 67 % respondentů při nákupu zajímá o původ potravin více než dříve, přičemž větší zájem o lokální produkty mají spotřebitelé s vyšším vzděláním a senioři.

„Více než 95 % dotázaných vítá, že výrobci používají loga s označením regionálních potravin, protože jim usnadňují orientaci při nákupu. Opačný názor má pouze jedno procento respondentů. Těší mě, že se jasně ukázalo, že se zákazníci přiklánějí k regionálním potravinám," řekl ministr zemědělství Ivan Fuksa.

„Rostoucí spotřebitelský trend upřednostňovat potraviny domácího původu svědčí o tom, že projekt Regionální potravina, jehož cílem je ocenit a zviditelnit kvalitní výrobce lokálních produktů, dobře funguje a lidé si ho oblíbili," vysvětlil Karel Coufal, ředitel Okresní agrární komory v Třebíči, který je organizátorem soutěže Regionální potravina Kraj Vysočina.

„Potěšilo nás také, že Češi se stále více zajímají o kvalitu potravin. Podle výsledku průzkumu je důležitá pro 90 % spotřebitelů," řekl Tomáš Kreutzer, ředitel úřadu Potravinářské komory ČR. „Kvalitní potraviny přitom obvykle hledají v hypermarketech nebo supermarketech, kde stále častěji nakupují dva ze tří respondentů. Na základě ceny výrobku se rozhoduje 68 % spotřebitelů," dodal Kreutzer.

„Výzkumu se na veletrhu Země živitelka v Českých Budějovicích zúčastnilo 1 069 respondentů, mužů i žen všech věkových skupin a úrovní vzdělání. Zadavatelem bylo Ministerstvo zemědělství, které za projektem Regionální potravina stojí," řekl Pavel Bohatec, vrchní ředitel potravinářské výroby a legislativy Ministerstva zemědělství.

O letošním ročníku soutěže Regionální potravina

V soutěži Ministerstva zemědělství Regionální potravina letos uspělo 99 výrobků, které získaly právo užívat po čtyři roky logo Regionální potravina. Letošní ročník byl teprve druhý, přesto ukázal, že zájem o prestižní logo mezi výrobci stoupá. Producenti do projektu přihlásili více výrobků než loni a odborné poroty také ocenily více potravin než v loňském roce. Výrobci mohli své zboží přihlásit do dvou kategorií masných výrobků, dvou kategorií mléčných výrobků, mezi pekařské výrobky, cukrářské výrobky, alkoholické a nealkoholické nápoje, ovoce a zelenina a další výrobky v kategorii ostatní.

Více informací o projektu je k dispozici na stránkách www.regionalnipotravina.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3