INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

KIA Wakeport 01 3Udržitelnost představuje jedno z nejzásadnějších témat současnosti, a to nejen v automobilovém průmyslu. Pro značku Kia tato výzva neznamená pouze kompletní přechod k elektromobilitě do roku 2035.

Ale i závazek dosáhnout do roku 2045 plné uhlíkové neutrality napříč celým podnikáním firmy od logistiky přes výrobu vozidel, jejich samotný provoz až po recyklaci a likvidaci odpadu. Aby toho dosáhla, musí snížit emise oxidu uhličitého oproti roku 2019, kdy celosvětově vyprodukovala 75,5 miliónu tun CO2, o 97 %.

Udržitelnost je i o recyklaci a využívání udržitelných materiálů. Ve svých aktuálních modelech Kia například používá materiál stovek PET lahví a starých rybářských sítí. Ty získává i díky své intenzivní spolupráci s neziskovou organizací The Ocean Cleanup, jež se snaží vyřešit palčivý problém plastového odpadu zamořujícího světové oceány.

Relax na vodě
Automobilka však spolupracuje s celou řadou organizací a podporuje množství udržitelných programů a aktivit i na jednotlivých trzích, kde působí. To platí rovněž o České republice. Jedním ze zajímavých projektů, který má inspirovat všechny ekologicky smýšlející lidi k aktivnímu pohybu, je oficiální partnerství s Wake Portem, největším areálem vodních sportů ve střední Evropě, jenž se nachází v prostředí Proboštských jezer u Brandýsa nad Labem.

Návštěvníci zde mohou využít tři vodní vleky pro vodní lyžování a wakebording, velký pětisloupový vlek s překážkami, dva malé dvousloupové vleky pro začátečníky a děti nebo promenádní molo s úvazištěm pro lodě. Díky spolupráci s automobilkou Kia zde byly vybudovány dva nové dobíjecí body. Wake Port navíc nabízí majitelům automobilů značky Kia hodinu zapůjčení paddleboardu zdarma a všem návštěvníkům možnost bezpečného uložení cenností a dobití elektroniky v uzamykatelných boxech.

Inspirující Toulcův dvůr
Další inspirující projekty reagující na změny klimatu, které si zaslouží podpořit, hledá Kia Czech od roku 2023 v rámci celorepublikové soutěže Adapterra Awards. Tu vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s Integra Consulting pod záštitou ministra životního prostředí a místopředsedkyně Senátu. V rámci partnerství je udělována cena Kia za Soulad člověka s přírodou, a to projektu, jenž nejlépe reprezentuje naplnění hodnot a cílů společnosti v oblasti udržitelnosti. Prvním držitelem ocenění se stal projekt Hospodaření s vodou v Toulcově dvoře, který zmírňuje nepříznivé dopady sucha, podporuje biodiverzitu a současně plní rekreační a vzdělávací funkci.

Podpora hendikepovaných dětí
Pro Kia Czech však pojem sociální odpovědnost zdaleka nekončí pouze u udržitelnosti a ochrany životního prostředí. Jako neméně důležitou vnímá i sociální oblast. Už od roku 2009 česká pobočka automobilky spolupracuje s Nadací Naše dítě, která již od roku 1993 pomáhá týraným, opuštěným a hendikepovaným dětem. Právě před deseti lety začal fungovat program Já a Kia pomáháme dětem, v jehož rámci automobilka věnuje poměrnou částku z každého nově prodaného vozu na pomoc těmto chlapcům a dívkám.

Od roku 2017 tak Kia směřuje svou podporu konkrétně na děti s poruchami autistického spektra a s mozkovou obrnou a rovněž jednotlivým organizacím, které o tyto děti v Česku pečují. Od roku 2009 věnovala prostřednictvím Nadace Naše dítě českým rodinám téměř pět miliónů korun a jen vloni dosáhla tato podpora rekordních 571 200 Kč.

V neposlední řade Kia svým způsobem pomáhá i zachraňovat životy. Ve spolupráci s organizací mladých lékařů Loono zařadila do své tradiční roadshow zdravotní osvětu. Stovky lidí, kteří každý rok navštíví prezentaci značky Kia v jednotlivých městech, mají příležitost se v edukačním stánku organizace Loono poučit, jak se starat o své zdraví nebo jak postupovat při poskytování první pomoci.

Pavel Škopek

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3