INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

PENNY 003V závěru roku 2022 dokončilo PENNY modernizaci své prodejní sítě, do které investovalo více než 1,5 miliardy korun. Nyní mohou zákazníci ve všech více než 400 prodejnách využívat výhod rychlého a pohodlného nakupování v přátelském a příjemném prostředí. Současně modernizace přinesla významné snížení energetické náročnosti prodejen.

„Vše, co děláme, děláme pro naše zákazníky. Cílem této modernizace bylo vytvořit pro ně příjemné prostředí pro rychlé každodenní nákupy a současně místo, kde se s námi rádi setkávají. Během posledních let jsme ukázali, že diskontní prodejny mohou nabízet srovnatelné, nebo i příjemnější prostředí než běžné supermarkety. Přetvořili jsme PENNY v moderní diskont 21. století a jsme hrdí na to, že jdeme vlastní cestou a v této oblasti patříme mezi leadry trhu,“ okomentoval dokončení modernizace Mathias Mentrop, jednatel PENNY odpovědný za rozvoj prodejní sítě a dodal: „Postupně jsme také do celého procesu přenášeli i naše zkušenosti z výstavby nových prodejen. Díky tomu nyní naše prodejny nabízí zákazníkům i našim zaměstnancům vlídnější prostředí, ale jsou také mnohem méně energeticky náročné.“ Standardní modernizace každé prodejny trvala pět dní. Modernizace samotná začala na prodejně v Praze na Lehovci a od té doby PENNY každoročně přestavělo do nového konceptu více než 70 prodejen. Přestavbu své sítě pak završilo na konci roku 2022. „Samotný koncept se neustále vyvíjel. Postupem času jsme přišli s jeho druhou a třetí generací. Měnil se design, hledali jsme například také materiály s vyšší odolností, které poskytují lepší komfort zákazníkům i zaměstnancům, měnilo se rozložení prodejny tak, aby poskytovalo potřebný prostor pro manipulaci se zbožím i pro samotné nakupování. Vývojem prošlo také LED osvětlení a nyní máme unikátní velmi úsporná světla navržená jen pro naše prodejny. Začali jsme rovněž využívat ještě úspornější chladicí a mrazicí technologii a tak dále,“ popsal Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení PENNY. „Postupem času jsme koncept i na základě reakcí zákazníků a zaměstnanců vypilovali až do současné podoby. Výrazně jsme i zlepšili zázemí pro zaměstnance, v němž si nyní mohou v průběhu náročného dne odpočinout s veškerým potřebným komfortem.“

Energetické úspory díky výměně interního i externího osvětlení a chladicí i mrazicí technologie znamenají na jedné prodejně po její modernizaci v závislosti na použitých technologiích přibližně 75 MWh ročně. Celkově jen díky tomu PENNY ušetří, a neodebere tak z veřejné sítě více než 50 000 MWh elektrické energie ročně, což je průměrná spotřeba bezmála 17 000 českých domácností.

Nyní se PENNY soustředí na rozvoj své prodejní sítě a výstavbu nových prodejen. V loňském roce otevřelo 12 nových prodejen po celé zemi. Mezi ty nejnovější patří unikátní ekologicky šetrná prodejna ve Skutči na Chrudimsku a architektonicky ojedinělá prodejna v Čes­kém Krumlově. V letošním roce pak PENNY plánuje otevřít dalších 15 nových obchodů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3