INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dortikRádi si zpestříte zážitky i svůdným mlsáním? Patří to k životu i potěšení z něj. Návštěvníci Café Charlotte to vědí už rovné dvacetiletí. Loni v říjnu totiž uplynulo přesně dvacet let od chvíle, kdy se z původní myšlenky na vlastní cukrárnu stala skutečnost. Rodinná cukrárna Café Charlotte se nachází přímo v srdci Šumavy, v pohraničním městečku Železná Ruda. 

Její majitelé, manželé Eva a Jaroslav Nechvátalovi, ji vybudovali bez předchozích zkušeností v oboru, a přesto si velmi rychle vydobyli přední místo mezi nejlepšími cukrárnami v celé České republice.

Pravidelně získávají nejrůznější ocenění a certifikáty: Café Charlotte vlastní prestižní certifikát Nejlepší cukrárna roku od Asociace cukrářů ČR a Ministerstva pro místní rozvoj ČR za rok 2004, 2005 a 2009, v roce 2008 byla v anketě redaktorů zařazena mezi Top 10 cukráren v ČR, v roce 2010 bylo oceněno několik výrobků certifikátem Originální produkt Šumavy a od roku 2012 pravidelně každý rok získávají dorty ocenění v soutěžích Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka a Dětská chuťovka. V roce 2015 a 2017 získali v uvedené soutěži za své dorty Cenu novinářů. Všechny mety jsou důkazem, že majitelé si od samého počátku zakládají na kvalitě, veškerý sortiment nabízených dortů a zmrzliny je vyráběn podle vlastních receptur a z prvotřídních surovin. Podařilo se jim vytvořit útulné prostředí, v němž vládne domácí atmosféra a přátelský přístup k zákazníkům.

dortNa konceptu rodinné cukrárny se podíleli rovnou měrou oba manželé Nechvátalovi, moji rodiče. Otevření takového podniku bylo tehdy velkým krokem do neznáma. Počáteční investice finančních prostředků sice nebyla zanedbatelná, avšak záhy se ukázalo, že vytvoření takto originálního projektu bude mít úspěch. A to i přesto, že železnorudský region nebyl před dvaceti lety ani zdaleka tak vyhledávanou turistickou oblastí, jak jej známe dnes. Od samého počátku se Nechvátalovi starají o chod svojí firmy sami, před několika lety jsem se přidala i já. Celý pracovní tým tvoří na dvacet stálých zaměstnanců, mezi něž patří specialisté v oboru cukrářství, servírky, baristky i brigádnice ze středních a vysokých škol.
Co většinu hostů a zákazníků činí věrnými a nadšenými? Důraz na kvalitu výrobků i služeb. Receptury dortů, zákusků a cukroví vycházejí ze staročeských i zahraničních předloh, které si v cukrárně upravujeme podle vlastní fantazie. Všechny nabízené produkty ale samozřejmě také podléhají poptávce a módním trendům, které se nevyhýbají ani potravinářskému průmyslu. Obzvláště v posledních letech se poměrně rychle zvyšuje povědomí lidí o složení výrobků, více dbají na použití zdravějších variant některých ingrediencí nebo na úplnou absenci lepku, laktózy, cukru. V nabídce Café Charlotte je vždy možné nalézt bezlepkové zákusky, popřípadě lze objednat dort, v němž je bílý cukr nahrazen třtinovým, medem nebo jiným přírodním sladidlem a bílá pšeničná mouka zdravějšími bezlepkovými alternativami.

A co dělá náš úspěch úspěchem? Ani na okamžik jsme nepolevili v nastavených standardech poskytovaných služeb. Od majitelů přes cukráře až po servírky, všichni se věnují příchozím s největší péčí. Zároveň se neustále zdokonalují v oboru, účastní se nejrůznějších seminářů a školení a nabyté znalosti se snaží uplatňovat efektivně a v souladu s firemní strategií. Spokojení zákazníci jsou ti, kteří ve výsledku určují, jak originální podnik se podařil vytvořit.
Nedílnou součástí vedení firmy je také marketing, reklama a vztahy s veřejností. Důležitá forma prezentace cukrárny probíhá na již zmíněných soutěžích, kde se Café Charlotte pravidelně umisťuje na předních příčkách. Protože nejdůležitějším kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou nejen jeho vynikající chuťové parametry a vysoká kvalita, ale také celkový vzhled výrobku, jsou ocenění především uznáním a motivací.
Reklama a vztahy s veřejností jsou oblastí řízení firmy, která nejvýrazněji podléhá dynamickému vývoji dnešní doby. Zatímco v minulosti byly reklamní nástroje poměrně omezené, v současné době má Café Charlotte aktivní webové stránky (www.cafe-charlotte.cz), svůj účet na facebooku (www.facebook.com/CafeCharlotteZeleznaRuda) a instagramu (@cafe_charlotte_zeleznaruda), které jsou využívány jak k reklamě, tak rovněž k online objednávkám a komunikaci se zákazníky. Právě díky sociálním sítím se daří Café Charlotte propagovat zejména u návštěvníků mladší generace, ať je to prostřednictvím fotografií, příběhů, či sdílení informací ze železnorudské oblasti. Díky svojí poloze uprostřed Šumavy a na hranicích s Německem je Železná Ruda právem považována za centrum turistického ruchu.

Cukrárna Café Charlotte má ideální polohu, odkud lze vyrážet na výlety nebo kde si odpočinout po náročném dni stráveném venku.
Srdečně zveme k posezení všechny, kteří u nás ještě nebyli.

Ing. Monika Nechvátalová, MBA,
členka týmu Café Charlotte

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3