INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

pruŐmyslOdborná anketa Pojišťovna roku, nad kterou opět převzal osobní záštitu guvernér ČNB Jiří Rusnok a jež je organizována Asociací českých pojišťovacích makléřů (AČPM) ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a specializovaným serverem oPojištění.cz, má za sebou další ročník. Pomyslného „zlatého slavíka“ si odnesla Česká podnikatelská pojišťovna, která ve čtyřech hlavních kategoriích získala hned tři první a jedno druhé místo. Do čela samostatné kategorie specializovaného pojištění se po roční pauze vrátila ERV Evropská pojišťovna.

Nové pořadí

Téměř osm set pojišťovacích makléřů registrovaných Českou národní bankou dostalo během jarních měsíců příležitost zamyslet se nad kvalitou a rozsahem služeb tuzemských pojistitelů a porovnat jejich výkony v roce 2017. A jak konkrétně se odrazil jejich názor v pěti hodnocených kategoriích? Česká podnikatelská pojišťovna obsadila první místa v kategoriích Pojištění průmyslu a podnikatelů a Pojištění občanů, a obhájila loňské prvenství v Autopojištění, což se podařilo i Kooperativa pojišťovně v kategorii Životního pojištění. Samostatnou kapitolou jak pak kategorie Specializované pojištění, kterou již po jedenácté opanovala rekordmanka soutěže ERV Evropská pojišťovna. „Posun ČPP na přední příčky ve všech kategoriích je bezpochyby výsledkem dlouhodobé koncepční spolupráce s makléři v celém týmu pojišťovny pod vedením generálního ředitele ČPP Jaroslava Besperáta, který má na tomto skvělém výsledku výraznou osobní zásluhu,“ okomentoval 18. ročník ankety místopředseda AČPM Ivan Špirakus, jenž stál u zrodu celé ankety v roce 2000.

Překvapení mezi makléři

V žebříčku Pojišťovací makléř roku 2017, kde naopak členské pojišťovny ČAP hodnotí spolupráci s makléři, získala prvenství společnost RESPECT a mezi vyhlašovaných pět nejlepších se dostali tři nováčci (míněno z pohledu ankety, jinak jde o členy AČPM s více než dvacetiletou historií na trhu). Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient, správa pojištění, podpora kultivace trhu atp.

pojOsobnost pojistného trhu

V souladu s tradicí organizátoři v rámci ankety rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Držiteli tohoto ocenění z předešlých ročníků jsou: Luděk Menčík (Pojišťovna roku 2003), Petr Pavlík (2005), Vladimír Mráz (2007), Marek Venuta (2008), František Stach (2009), Vladimír Přikryl (2010), Konštantín Alexejenko (2011), Jaroslav Daňhel (2012), Václav Křivohlávek (2013), Zdeněk Voharčík (2014), Jakub Hradec (2015) a Jiřina Nepalová. Letos se k nim připojil jeden ze zakladatelů pojišťovny Allianz v ČR a dlouholetý člen jejího představenstva Jiří Charypar.

Slavnostní galavečer

Výsledky ankety organizátoři této nejstarší soutěže na pojistném trhu oznámili na slavnostním galavečeru v květnu v Kongresovém centru ČNB v Praze. Ceremoniálu se zúčastnilo na dvě stě makléřů, top manažerů pojišťoven, představitelů ČNB, ministerstva financí i asociací finančního trhu, vybraných mediálních partnerů a dalších významných hostů. Galavečeru předcházelo již tradiční Makléřské odpoledne jako neformální pracovně-společenské setkání členů AČPM se zástupci partnerů ankety a pracovníky úseků makléřských služeb partnerských pojišťoven.

Podrobné informace o anketě, její historii i kritériích hodnocení jsou k dispozici na webových stránkách ankety www.pojistovnaroku.cz

Anketa přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu uplynulého roku. Asociace českých pojišťovacích makléřů byla založena v roce 1994 z iniciativy českých kanceláří mezinárodních makléřských firem. V lednu 2005 došlo ke sloučení s Komorou pojišťovacích makléřů. Cílem AČPM je podpora profesních zájmů a zvyšování profesionální i společenské prestiže povolání pojišťovacího makléře. Asociace se podílí na tvorbě zákonů, prosazuje profesní etiku, stará se o vzdělávání makléřů, publicitu a navazuje mezinárodní kontakty. Je členem Evropské federace pojišťovacích zprostředkovatelů (BIPAR), Světové federace pojišťovacích zprostředkovatelů (WFII) a organizace Partneři zprostředkovatelů (POI). V současné době AČPM sdružuje 76 členů, kteří podle kvalifikovaného odhadu realizují téměř tři čtvrtiny všech makléřských obchodů v ČR. (tz) zzz

Na snímku: Vítězství v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů vybojovala Česká podnikatelská pojišťovna. Na snímku (zleva) Jaroslav Besperát, předseda představenstva a generální ředitel ČPP, Ladislav Burian, ředitel společnosti Contin, která se letos stala partnerem ankety Pojišťovna roku 2017, Jiřina Nepalová, předsedkyně pořadatelské Asociace českých pojišťovacích makléřů, a zástupci dalších oceněných pojišťoven: Jiří Sýkora, člen představenstva, Kooperativa (2. místo), Marek Jankovič, generální ředitel, Česká pojišťovna (3. místo), Jan Vícha, ředitel korporátního pojištění, Allianz (4. místo) a Dominik Štros, Country Manager, Colonnade (5. místo)

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE