Držitelé značky Osvědčeno pro stavbu jsou po právu pyšní na tento certifikát. Vypovídá o tom, že jejich výrobky jsou nejen vysoce kvalitní, ale mají v sobě další přidanou hodnotu, tedy sdělení pro zákazníka, že se nemusí obávat koupit právě takto označený produkt.
O rodinném majetku se u nás nyní hovoří výrazně častěji než dříve. Patrně i proto, že nastal čas generační výměny ve firmách, které v České republice vznikly těsně po sametové revoluci a postupem doby se rozvíjely, rostly. Dnes se jejich zakladatelé rozhodují o tom, komu majetek svěří, kdo podniky dále povede a bude spravovat. Vědí, že majetek je třeba předat do zodpovědných rukou, aby se i nastupující rodinní příslušníci o něj starali s úctou a zodpovědností. Není to však vůbec jednoduché.
Každý, kdo jednou držel v ruce rýč nebo motyku, či si sedl do kabiny kombajnu, moc dobře ví, o čem je práce zemědělce. Pořád je ještě fyzicky náročná a vyžaduje vztah, který se nedá ničím jiným nahradit.Zemědělec, i přes velký přínos techniky a nejnovějších technologií, které jeho činnost zpřesňují a zefektivňují, musí být stále ve střehu, ať je všední den, nebo svátek. Potřeby hospodářských zvířat, výkyvy počasí, agrotechnické lhůty, to vše musí mít na zřeteli. Potom si i my můžeme pochutnat na bramborách, řízku nebo meruňkách.
Doba hýří informacemi, všichni hledáme odpovědi na nejrůznější otázky. Někdy úspěšně, jindy marně. Ptáme se na podstatu toho všeho, co kolem nás krouží, co nás trápí, co si neumíme zatím vysvětlit. Otázky a odpovědi potřebujeme při vedení firmy, při rozhodování o smysluplném investování, při snaze o šťastný život plný zdraví a výkonnosti. A k našim jistotám patří i správné odpovědi. Ony nás posléze vedou k dobrým skutkům, ke konání prospěšných kroků, ať se to týká nás samotných, nebo věcí celospolečenských.
Osobnost, které ráda naslouchám, jejíž myšlenky v řeči vázané s chutí čtu. Ing. Michal Vaněček, Ph.D., MBA, zakladatel firmy T-SOFT a.s., a její místopředseda představenstva, a věhlasné nadace T-SOFT Eternity, v níž je předsedou správní rady. Podnikatel, který má vynalézavý vztah k životu, názory, nad nimiž nelze nepřemýšlet. I svébytný humor, v jehož přítomnosti člověk pookřeje, i když nepatrně zesmutní, nebo se smát vůbec nechce, ale musí. Měla jsem tu čest mu opět položit několik otázek:
Když jsem otevřela dveře kanceláří firmy Kapka Plus s.r.o., která sídlí v Ostravě, žasla jsem. Vstoupila jsem do světa podnikání zarámovaného do klidu, rozvahy, důstojnosti, do designově vymazleného prostředí, kde vše mělo své místo, i kdyby to třeba zrovna překáželo. Dostala jsem se do oázy tvořivosti, důmyslného uspořádání prostoru, kde si každý kousek rozuměl s tím sousedním. Nic nechybělo, ničeho tu nebylo nazbyt. Vyzdobené stěny fotografiemi z nejrůznějších akcí, k tomu citáty nestora českého podnikatelského prostředí Tomáše Bati. Zrcadlo dění, které úspěšně mapuje události, které se firmě podařily připravit. Svět sám pro sebe, ale tím víc pro ostatní, kteří se hodlají učit, dál vzdělávat. Útočiště pro ty, kdož chtějí a umí pilně pracovat. Interiér vymyšlený do detailu, který přesto skýtá možnost dotvářet dle situace a potřeb. Jak se tohle podařilo vybudovat, nechápala jsem.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...