INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

jaborLukáš JaborObjevit potenciál svých možností, to se ne každé firmě hned podaří. Té, která se jmenuje Jabor pro, s.r.o., se to povedlo. Cesta k úspěchu sice nebyla úplně přímá, zato poučná. Hovořil o tom Lukáš Jabor, jednatel a výrobní manažer:

Vaše rodinná společnost má za sebou více než třicetiletou historii...

Počátky naší společnosti sahají do roku 1990, kdy se pod hlavičkou Jasped datuje živnostenské podnikání v oboru zasilatelství. V následujícím roce došlo k založení firmy pod názvem Autosped Jabor a syn. Činnost byla rozšířena o obor mezinárodní dopravy. V dalších letech jsme se rozrostli o další, tentokrát výrobní činnost, začali jsme vyrábět autoplachty a příbuzné produkty. V období let 2001–2009 došlo k mezinárodní spolupráci s anglickou společností Structure Flex Ltd., zaměřené na společnou výrobu autoplachet a některých speciálních výrobků pro trh Velké Británie. V roce 2011 jsme se přejmenovali na Jabor pro, s. r. o. A v následujícím období se aktivity výrobní činnosti začaly soustřeďovat na výrobu produktů s mírou vyšší poptávky. Byla přijata opatření v oblasti obchodní a marketingové politiky zaměřená na nové produktys vysokou kvalitou a rozšíření trhu mimo region. Všechny procesy výroby a služeb společnosti jsou řízeny ve smyslu normy ISO 9001:2015.

Kde všude se můžeme v současné době s vašimi výrobky setkat?

Je možné je spatřit v podstatě v celé republice, a to jak ve formě plachet či reklam na kamionech, tak fungují jako zakrytí pergol nebo skladovacích hal. Mimo to lze naše výrobky spatřit rovněž na sportovních stadionech v zemích západní Evropy.

Jaká byla největší nebo technicky nejnáročnější plachta, kterou jste kdy vyrobili?

Jsou to skladovací haly top provedení. Jednu z posledně realizovaných můžete spatřit v ústeckém průmyslovém areálu ve společnosti Kone. Zajímavé jsou dodávky speciálních plachet na zastřešení tribun na mezinárodní sportovní a kulturní akce. Například jsme realizovali zastřešení na MS ve veslování v Rotterdamu, SP v parkuru v Londýně nebo zastřešení tribuny při příležitosti oslav ukončení první světové války v belgickém Yper.

V době omezených možností trávení dovolené odpočívají lidé nejčastěji na svých zahradách a chatách, které nejrůznějším způsobem zvelebují. Je znát nárůst objednávek z této oblasti?

Zde jsme se takzvaně trefili a našli prostor na trhu. O produkci je enormní zájem, což je pro nás potěšující. Vzhledem ke způsobu výroby se značným podílem ruční a kvalitní práce nás ale limituje pracovní trh s nedostatkem kvalitních a šikovných lidí.

Vaše na zakázku vyrobené opláštění pergol využívají zákazníci nejen na zahradách, ale také v restauracích, které byly dlouhou dobu zavřené. Má současná pandemie covid-19 dopad na vaše podnikání?

Zatím jsme tento dopad ve velké míře nepocítili. V každém případě zde do budoucna cítíme značný potenciál.

V čem se vaše výroba a produkty odlišují od konkurence?

Podstatný rozdíl je v použití technologie spojování PVC materiálů tzv. vysokofrekvenční technologií, které znamená pevný spoj s maximálním zatížením 100 kg/m2! Ve spojení se špičkovými materiály, a především maximálně individuálním přístupem v řešení každé zakázky zcela na míru zákazníkovi dosahují naše produkty té nejvyšší možné úrovně.

Jste nově držitelem značky kvality CZECH MADE na Zakázkovou výrobu zakrytí z PVC plachet. Je pro vás kvalita zásadní?

V každém směru je kvalita naší prioritou.

Jak kvalitu řídíte a na čem si nejvíce zakládáte?

Proces kvality je postaven na již zmiňované normě ISO. K tomu přistupuje řada znalostí a zkušeností získaných za dlouhou řadu let v tomto oboru. A samozřejmě hledáme i nové cesty. Vzhledem ke skutečnosti, že máme zkušenosti s obhajobou certifikace podle normy ISO, jsme měli jistý náskok. Rozhodně jsme k přípravě i vlastnímu průběhu přistupovali s pokorou a odpovědně.

Chystáte nějakou novinku?

Zcela určitě. Jsme ve fázi přípravy vývoje a následné výroby skladovacích vaků na kapaliny. Více nám napoví výrobní testy a zájem trhu.

ptal se David Kubla

Slovo ke dni

  • Nefoukalo, tak se přiložilo pod kotlem

    Zelená energie prý dostala ránu. V Německu totiž letos museli opět sáhnout ke spalování uhlí, protože větrné elektrárny nemohly dodat potřebné množství energie do sítě. Smutné číslo 27 představuje procento elektřiny z tepelných elektráren, tedy nejvyšší podíl z energetického mixu. Loni, kdy foukalo dostatečně, vítězily lopatky větrných elektráren. Ještě štěstí, že si naši severní sousedé nechali uhlí v rezervě, protože jinak by odsávali elektriku od nás a výpadky by nás neminuly. Co se bude dít, až bude odstaveno i jádro, si každý dokáže domyslet. Obnovitelné zdroje jsou sice IN, ale jejich slabinou je nevyrovnanost a nespolehlivost. EU tlačí na elektrifikaci individuální osobní dopravy, ale až dojde elektromobilům „šťáva“, bude šlapat jen na bicyklech a nebo prostě sedět doma. No, nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE