INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

Lenka NovákováLenka NovákováRenezance české kuchyně má mnoho příznivců. Receptury našich národních jídel se stávají pokladem kulturního bohatství země. Myslím, že máme být právem nač hrdi. Ne nadarmo se třeba říká, že jsme ochutnali buchty jako od babičky, koprovku jako od maminky, a knedlo vepřo zelo jako u Jardy v hospodě na návsi... Česká kuchyně má také určitě na to, aby dokázala nadchnout zahraniční turisty, až se zase plně oživí cestovní ruch, aby ukázala paletu chutí, vůní, barev i surovin, které ve vzájemném snoubení dokážou okouzlit i ty nejpřísnější gurmány. Ceněný je v této souvislosti projekt Czech Specials, o němž jsme již několikrát psali. Hovořila jsem o něm nyní s Lenkou Novákovou, manažerkou pro mezinárodní marketing na vzdálených trzích v oddělení management zdrojových trhů a zahraničních zastoupení v agentuře CzechTourism, která se projektu dlouhodobě věnuje:

Co je nového ve zmíněném projektu?

Projekt Czech Specials, který podporuje restaurace, jež se hlásí k české kuchyni a umí ji kvalitně připravit, nezastavil svoji činnost ani v době zavřených restaurací. Právě naopak, pilně jsme pracovali na zviditelnění našich restaurací a na zlepšení i rozvoji projektu. Chceme, aby naše certifikované restaurace byly více vidět! Proto jsme pravidelně informovali o jejich nabídce „z okének“ na našem Facebooku. Také jsme do certifikovaných restaurací pozvali domácí i zahraniční hosty prostřednictvím časopisu Čes­kých drah Meridian, a certifikované restaurace najdou dobře i ti, kteří mají rádi českou kuchyni, rovněž na webu Kudyznudy.cz. Pravidelně prezentujeme certifikované restaurace a českou kuchyni na webových stránkách agentury CzechTourism visitczechrepublic.com.

V době zavřených restaurací asi certifikace nemohla probíhat. Jaký je o ni zájem nyní?

Překvapilo nás, že žádosti o certifikace chodily i v době zcela uzavřené gastronomie. Hned po otevření jsme začali s kontrolami a jsme rádi, že můžeme přivítat další nové certifikované restaurace. Od začátku roku se certifikovalo nebo svoji certifikaci prodloužilo 18 restaurací a stále se hlásí další. Máme certifikované restaurace po celé republice, ale uvítali bychom, kdyby jich přibylo v Plzeňském kraji a také v jižních Čechách.

Česká kuchyně potřebuje určitě další formy podpory...

Ano, seznamovat s ní musíme například cizince, kteří se chystají do naší republiky přijet. CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů ČR připravil další krátká videa ukazující přípravu nejznámějších českých specialit, která budou seznamovat zahraniční návštěvníky na trubička 1webech našich zahraničních zastoupení s českou kuchyní. Minutová videa ukazují, jaká jsou u nás nejznámější tradiční vánoční a velikonoční jídla, jak se pečou například české buchty i svatomartinská husa s lokšemi. O výborné české kuchyni jsme připravili s partnery i nový hraný videospot. České speciality jsme vařili na Garden Food Festivalu v Písku a jsme také hrdým partnerem Symposium Culinary Prague.

Jaké jsou plány Czech Specials pro příští rok?

Připravujeme rozšíření certifikace Czech Specials i na cukrárny a kavárny, které nabízejí minimálně tři typické české cukrářské výrobky v tradiční nebo v moderní formě. O certifikaci se budou moci ucházet i hotelové cukrárny. Tuto novou certifikaci plánujeme spustit na začátku příštího roku.

ptala se Eva Brixi
www.czechspecials.cz Ochutnejte Česko!

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Praktické příklady využití IP mediací v oblasti práv k duševnímu vlastnictví 7. říjen 2022

IP mediace je možné využití v celé řadě případů, kdy předmětem sporu je právo k duševnímu vlastnictví. Smírné urovnání sporu je například výslovně upraveno v § 26b zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, ve znění pozdějších předpisů, podle kterého Úřad průmyslového vlastnictví (dále jen „Úřad“) přihlašovateli a namítajícímu na základě jejich společné žádosti stanoví v průběhu námitkového řízení lhůtu alespoň dvou měsíců ke smírnému urovnání.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3