INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ing. Jan Kroupa PhIng. Jan Kroupa, Ph.Češi se stali milovníky bazénů. Mnoho nových rodinných domků, které se staví, s bazény pro osobní potřebu počítá. Není se co divit, letošní léto ukázalo, co počasí s člověkem dokáže udělat. Nebylo horko jen nám, ale doslova celé Evropě. V souvislosti s tím se voda stává strategickou surovinou, učíme se jí konečně vážit i chránit její zdroje, a hospodárně a účelně využívat vše, co nám nabízí. Do zmíněných aktivit spadá také péče o vodu v bazénech. Dodavatelem přípravků je ryze česká firma PROXIM s.r.o. z Rybitví na Pardubicku. Nevyrábí však jen pro český trh, ale čile exportuje. Jejího jednatele Ing. Jana Kroupy, Ph.D., jsem se zeptala:

Vzhledem k počasí byla letošní hlavní sezona, léto, asi velmi náročná, ale určitě i úspěšná. Co napověděla?

Letošní léto bylo opravdu náročné nejen z pohledu sucha a dlouhotrvajících vysokých teplot, ale i z hlediska objemu zakázek, které jsme realizovali. Naštěstí se nám podařilo navýšit stavy spolehlivých pracovníků a všechny požadavky jsme v námi nastavené kvalitě a dodacích dobách mohli uspokojit. Tato sezona nám napověděla, že směr rozvoje firmy je správný, a už teď se pečlivě připravujeme na léto 2019.

Profilujete se jako specialisté na bazénovou chemii a úpravu vod. Nepůsobíte pouze v České republice, ale zákazníci vás znají také v zahraničí. Do kolika zemí už vyvážíte?

V tomto roce jsme vyvezli zboží do 14 zemí, podařilo se nám významně navýšit prodej do Švýcarska a začali jsme obchodovat s Rumunskem a Kazachstánem.

chlorJaký objem produkce to představuje a oč je v cizině především zájem?

Exportujeme především bazénovou chemii. V tuto chvíli tvoří vývoz 35 % našeho obratu, což představuje meziroční nárůst o 7 %.

Na které trhy byste ještě rádi vstoupili? Chystali jste se do zemí bývalého Sovětského svazu, v Moskvě jste začátkem tohoto roku vystavovali...

Do Ruska vyvážíme již delší dobu, svou účastí na veletrhu jsme chtěli docílit navýšení exportu tímto směrem, což se zatím částečně naplňuje.

Čím se zabýváte nyní, když lidé své bazény pomalu opouští? Pokračuje spolupráce například s lázněmi či krytými plaveckými centry?

Ano, dodáváme do mnoha atraktivních míst s celoročním provozem, zároveň začíná příprava na příští rok, jak jsem už zmínil. Rozhodně je jisté, že ani na podzim a v zimě nouzi o práci mít nebudeme. A toho si samozřejmě vážíme.

Máte svůj vlastní vývoj. Můžete naznačit, kudy kráčí? A jak souvisí s vaším exportem?

V současnosti se náš vývoj soustředí hlavně na splnění požadavků evropské legislativy spojenou s biocidními přípravky, která pro některé naše produkty vstupuje v platnost od 1. ledna 2019. S exportem to souvisí velmi úzce, protože chceme zajistit i nadále prodej našich výrobků ve většině zemí Evropy. Bohužel to vše s sebou ponese nemalé finanční náklady.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3