INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

bis nodČeskou ekonomiku dusí tvrdá opatření v boji proti koronaviru. Své podnikání ze dne na den muselo podle propočtů Bisnode zavřít zhruba 204 000 fyzických osob – podnikatelů, zprostředkovaně se toto nařízení ale dotklo dalších desetitisíců osob, o jejichž zboží a služby se přes noc zcela nebo podstatně snížil zájem.

Podle analýzy, kterou dnes zveřejnil Bisnode, se to nejvíc týká podnikatelů v oblasti stravování, kadeřnických a kosmetických služeb či maloobchodu.

V České republice bylo v březnu registrováno 2 124 596 živnostníků, z nichž zhruba necelá polovina, tedy 1 048 735 vyvíjí podnikatelské aktivity. „S vyhlášením nouzového stavu došlo ke krizovým opatřením, která omezila podnikání v mnoha oborech. Podle našich propočtů se tato nařízení bezprostředně dotkla 203 543 živnostníků, což je téměř pětina z celkového počtu aktivních fyzických osob – podnikatelů,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že skomírá celá tuzemská ekonomika napříč většinou oborů podnikání.

Nejpočetnější skupinu postižených živnostníků tvoří podnikatelé z oblasti stravování. Jedná se o 45 261 osob. Následují kadeřnice a kosmetičky, kterých je 37 576 a 33 648 maloobchodníků v nespecializovaných prodejnách.

TOP 5 oborů činnosti podle počtu zasažených živnostníků

Obor činnosti

Počet registrovaných FOP

Ekonomicky aktivní FOP

Podíl na celkovém počtu přímo zasažených FOP

Stravování v restauracích, u stánků a v mob. zařízeních

111 983

45 261

22,24 %

Kadeřnické, kosmetické a podobné činnosti

65 549

37 576

18,46 %

Maloobchod v nespecializovaných prodejnách

106 006

33 648

16,53 %

Ostatní vzdělávání

29 185

15 486

7,61 %

Činnosti pro osobní a fyzickou pohodu

29 421

14 395

7,07 %

*data k 23. 3. 2020

Zdroj: Bisnode

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3