INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

bi smoce 1Ekonomický šok, který vyvolala koronavirová pandemie, se plnou silou odráží také na chuti podnikatelů rozjíždět nový byznys. Do května letošního roku bylo založeno 11 178 nových firem, což je o 13 % méně než ve stejném období roku 2019.

Nejhorší situace byla v dubnu a březnu, kdy meziročně vzniklo o 30 % resp. 24 % méně než vloni. Informace dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Nově vzniklé firmy v jednotlivých měsících 2017-2020

 

2017

2018

2019

2020

2019/2020

 2019/2020

leden

3 093

3 030

2 852

2 724

-128

-4,49 %

únor

3 140

2 596

2 451

2 625

174

7,10 %

březen

3 414

2 782

2 781

2 127

-654

-23,52 %

duben

2 410

2 624

2 397

1 687

-710

-29,62 %

květen

2 604

2 431

2 391

2 015

-376

-15,73 %

červen

2 734

2 691

2 583

461*

   

červenec

1 918

2 130

2 228

     

srpen

2 478

2 389

2 195

     

září

2 220

2 223

2 370

     

říjen

2 692

2 897

2 695

     

listopad

2 811

2 897

2 382

     

prosinec

2 666

2 550

2 421

     

celkem

32 180

31 240

29 746

     

leden - květen

14 661

13 463

12 872

11 178

-1 694

-13,16 %

*k 8. 6. 2020

Zdroj: Bisnode

„Na všechny z nás dopadají opatření v boji proti koronaviru a v následujících měsících se budeme muset vyrovnat s novými podmínkami na trhu. Podnikatelské prostředí bude rizikovější, poroste počet opožděných či dokonce nesplacených faktur, stejně tak vzroste počet krachujících firem, zvýší se nezaměstnanost. Ekonomika citelně propadne nejen u nás, ale napříč vyspělými ekonomikami, které jsou našimi významnými obchodními partnery. Proto není překvapením, že podnikatelé aktuálně spíše reagují na novou situaci a soustředí se, aby jejich firmy přežily. Na druhou stranu trh přinese i nové příležitosti,“ komentuje výsledky analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Ještě v prvních dvou měsících letošního roku podnikatelé založili zhruba stejný počet firem jako o rok dřív. Dramatický propad nastal již v březnu, kdy meziročně vzniklo o 654 nových společností méně (-24 %) a to přesto že přísná opatření v boji proti koronaviru přišla až v polovině měsíce. V dubnu se situace dále zhoršila. Nových firem přibylo 1 687, což je nejnižší měsíční přírůstek od roku 2017 a meziroční pád téměř o 30 %. Lepší hodnoty přinesl již květen, kdy bylo zaregistrováno 2 015 nových společností, což je ve srovnání s předchozím rokem o 16 % méně. „Očekáváme, že v následujících měsících se bude situace mírně zlepšovat,“ doplnila Petra Štěpánová z Bisnode.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3