INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

ja jo 1x1Obliba nákupů na internetu v Česku rok od roku roste, pořád ale nedosahuje průměrných evropských čísel. Míra spokojenosti zákazníků je však vysoká a vysoké jsou i jejich nároky na přepravce.

Češi si rádi nechají poradit na sociálních sítích, od rodiny anebo přátel, nejskeptičtější naopak bývají vůči doporučením od youtuberů. K nákupu pak využijí nejvíce notebook. Data vycházejí z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti Direct Parcel Distribution, největšího soukromého přepravce v České republice, který je součástí mezinárodní skupiny DPDgroup. 

Skupina Direct Parcel Distribution vypozorovala panující rozdíly ve zvyklostech silné kategorie pravidelných online nakupujících (z angl. mature regular e-shoppers) v Čechách a jejich evropskými protějšky. Všeobecně do této skupiny spadají  jedinci mezi 18 až 70 lety, kteří aspoň jednou měsíčně nakoupí online. V ČR tvoří zákazníci spadající do této skupiny 43 % všech nakupujících na internetu, jen o 2 % méně, než je evropský průměr. Tato skupina je však v ČR i Evropě zodpovědná za 85 % online nákupů. 

Průměrně je v České republice zákazník z této kategorie zodpovědný za 36 nákupů ročně, což je např. až o třetinu méně než u vedoucí Velké Británie, se 48 objednávkami. Na dalších příčkách se pak nachází Polsko (46) následované Nizozemím (44), Irskem (43) a Rakouskem (39). I v porovnání s evropským průměrem, u kterého se jedná o 40 nákupů, má Česká Republika ještě rezervy. Češi se však většinově shodují na své spokojenosti s online nakupováním, až 79 % z nich označilo svou poslední objednávku za jednoduchou, v evropském průměru jde pak o cifru o 1 % menší. 

Pro online nakupování je v Česku nejvíce využíváno notebooků, smartphone pak běžných online nakupující používá až v 55 %, což je 9 % za evropským průměrem. Naopak nejméně často nakupujeme prostřednictvím tabletu. Dále je pak samotné online nákupní chování nejsilněji ovlivněno již předešlou znalostí značky či doporučením od příbuzných, kolegů a ze sociálních sítí. Největší skepsi jak v Čechách, tak u ostatních Evropanů naopak vyvolávají doporučení skrz specializované blogy či Youtube videa.

Mohou za většinovou spokojenost i vysoká očekávání od přepravce?

Průzkum také ukázal, že čeští běžní online nakupující mají mnohonásobně větší očekávání týkající se samotného doručení objednávek, to je zde mnohem silnější než u evropského průměru. Důležitou roli při uspokojení zákazníků hraje převážně flexibilita doručovací společnosti. Důležitým aspektem se jeví také míra informovanosti zákazníka (informace o dodávce v reálném čase) a přesnost (možnost výběru termínu dodání předem). V evropském průměru pak naopak bežní online nakupující více upřednostňovali expres doručení následující den. Většina dotazovaných také udává, že je pro ně celkově důležité znát svou doručovací společnost. Jedná se o důvody možné garance určitého servisu, tak i to, že znalost svého přepravce považují za uklidňující.

__________________________________________________
Průzkum realizovala společnost Direct Parcel Distribution prostřednictvím anonymní internetové studie pod záštitou agentury GfK. Ta probíhala v celkem 21 zemích napříč Evropou a zúčastnilo se jí celkem 23 255 respondentů starších 18 let, jež  objednali a následně obdrželi zboží v období od ledna do července 2019. Za Českou republiku se do výzkumu zapojilo 1 101 online nakupujících. 

O DPD
Společnost Direct Parcel Distribution je součástí skupiny DPDgroup, největšího mezinárodního silničního přepravce v Evropě. Se svými 1500 kurýry a 1250 výdejními místy Pickup je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce na trhu nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup využívá DPD přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručuje do 230 zemí světa. DPDgroup je zcela CO2e neutrální společnost. Svou uhlíkovou stopu při doručování zásilek a provozu dep soustavně snižuje a veškeré své emise plně kompenzuje prostřednictvím nejrůznějších ekologických projektů, které jsou součástí strategie DrivingChange. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Oteplování prospěje ekonomice

    Společnost Deloitte v ČR spočítala, že česká ekonomika na změně klimatu vydělá. V případě „nejteplejšího scénáře“ vzroste HDP na osobu kumulovaně do konce století až o čtvrtinu. Někdo na tom prodělá,  jiný vydělá. Profitovat z toho mají země, které hospodaří v chladnějších klimatických pásmech, naopak škody utrpí na jihu. Klesat budou například náklady na zimní období, a to zvláště na vytápění. To ostatně pociťujeme už řadu let, kdy se u nás topná sezona zkracuje a třeskuté mrazy bývají stále vzácnější. Na druhou stranu musíme se vyrovnat s tím, že dál porostou ceny energií v důsledku omezování uhlíkové stopy. Jak vidno, nic není ani černé ani bílé. Navíc nemůžeme si být jisti, že vlna globálního oteplování bude pokračovat tak, jak jsme si dnes naplánovali. Není vyloučeno, že dřív nebo později se trend zvrátí a my budeme bojovat s...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

pat ochr

Patentová ochrana je předpokladem úspěchu inovační strategie 12. srpen 2020

V loňském roce slavil Úřad průmyslového vlastnictví 100 let od svého založení. Již před sto lety bylo průmyslníkům a výzkumu jasné, že bez právní ochrany nových řešení a bez nejnovějších technických informací nemůže jejich business prosperovat a prosadit se ve světové konkurenci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE