INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

ja jo 1x1Obliba nákupů na internetu v Česku rok od roku roste, pořád ale nedosahuje průměrných evropských čísel. Míra spokojenosti zákazníků je však vysoká a vysoké jsou i jejich nároky na přepravce.

Češi si rádi nechají poradit na sociálních sítích, od rodiny anebo přátel, nejskeptičtější naopak bývají vůči doporučením od youtuberů. K nákupu pak využijí nejvíce notebook. Data vycházejí z nejnovějšího celoevropského průzkumu E-shopper Barometer společnosti Direct Parcel Distribution, největšího soukromého přepravce v České republice, který je součástí mezinárodní skupiny DPDgroup. 

Skupina Direct Parcel Distribution vypozorovala panující rozdíly ve zvyklostech silné kategorie pravidelných online nakupujících (z angl. mature regular e-shoppers) v Čechách a jejich evropskými protějšky. Všeobecně do této skupiny spadají  jedinci mezi 18 až 70 lety, kteří aspoň jednou měsíčně nakoupí online. V ČR tvoří zákazníci spadající do této skupiny 43 % všech nakupujících na internetu, jen o 2 % méně, než je evropský průměr. Tato skupina je však v ČR i Evropě zodpovědná za 85 % online nákupů. 

Průměrně je v České republice zákazník z této kategorie zodpovědný za 36 nákupů ročně, což je např. až o třetinu méně než u vedoucí Velké Británie, se 48 objednávkami. Na dalších příčkách se pak nachází Polsko (46) následované Nizozemím (44), Irskem (43) a Rakouskem (39). I v porovnání s evropským průměrem, u kterého se jedná o 40 nákupů, má Česká Republika ještě rezervy. Češi se však většinově shodují na své spokojenosti s online nakupováním, až 79 % z nich označilo svou poslední objednávku za jednoduchou, v evropském průměru jde pak o cifru o 1 % menší. 

Pro online nakupování je v Česku nejvíce využíváno notebooků, smartphone pak běžných online nakupující používá až v 55 %, což je 9 % za evropským průměrem. Naopak nejméně často nakupujeme prostřednictvím tabletu. Dále je pak samotné online nákupní chování nejsilněji ovlivněno již předešlou znalostí značky či doporučením od příbuzných, kolegů a ze sociálních sítí. Největší skepsi jak v Čechách, tak u ostatních Evropanů naopak vyvolávají doporučení skrz specializované blogy či Youtube videa.

Mohou za většinovou spokojenost i vysoká očekávání od přepravce?

Průzkum také ukázal, že čeští běžní online nakupující mají mnohonásobně větší očekávání týkající se samotného doručení objednávek, to je zde mnohem silnější než u evropského průměru. Důležitou roli při uspokojení zákazníků hraje převážně flexibilita doručovací společnosti. Důležitým aspektem se jeví také míra informovanosti zákazníka (informace o dodávce v reálném čase) a přesnost (možnost výběru termínu dodání předem). V evropském průměru pak naopak bežní online nakupující více upřednostňovali expres doručení následující den. Většina dotazovaných také udává, že je pro ně celkově důležité znát svou doručovací společnost. Jedná se o důvody možné garance určitého servisu, tak i to, že znalost svého přepravce považují za uklidňující.

__________________________________________________
Průzkum realizovala společnost Direct Parcel Distribution prostřednictvím anonymní internetové studie pod záštitou agentury GfK. Ta probíhala v celkem 21 zemích napříč Evropou a zúčastnilo se jí celkem 23 255 respondentů starších 18 let, jež  objednali a následně obdrželi zboží v období od ledna do července 2019. Za Českou republiku se do výzkumu zapojilo 1 101 online nakupujících. 

O DPD
Společnost Direct Parcel Distribution je součástí skupiny DPDgroup, největšího mezinárodního silničního přepravce v Evropě. Se svými 1500 kurýry a 1250 výdejními místy Pickup je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce na trhu nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup využívá DPD přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručuje do 230 zemí světa. DPDgroup je zcela CO2e neutrální společnost. Svou uhlíkovou stopu při doručování zásilek a provozu dep soustavně snižuje a veškeré své emise plně kompenzuje prostřednictvím nejrůznějších ekologických projektů, které jsou součástí strategie DrivingChange. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Plná letiště

    Odstavné plochy na letištích se plní. Lze si toho všimnout nejen na největším českém vzdušném přístavu v Praze-Ruzyni, ale i jinde u nás a v Evropě. Stroje totiž nejsou ve vzduchu, ale odpočívají na zemi. A protože koronavirová krize hned tak neskončí, budou uzemněny nejméně do začátku jarní sezony. Výpadek příjmů může správa letišť alespoň zčásti vyrovnat parkovným. A také se dají naplno využívat servisní kapacity. Útěchou rovněž může být zvýšení bezpečnosti letového provozu. Vzdušné dopravní koridory téměř zejí prázdnotou, stejně tak piloti si už nebudou stěžovat na to, že jsou přetěžováni. Ano, každá mince má dvě strany. Až se nebe zase otevře a lidé budou moci cestovat do zahraničí, více si jistě vychutnají ten znovu získaný pocit svobody. Věřme, že to nastane už brzy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

PSC 0175

Češi budou nové věci vymýšlet stále 5. říjen 2020

Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE