INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

DoDo FreshJiž během jara přinesla koronavirová krize do e-commerce nové vzorce zákaznického chování a významně urychlila přesun nákupů z kamenných obchodů do onlinu.

Podobný vývoj očekává logistický startup DoDo rovněž během podzimního nouzového stavu i nadcházející vánoční sezóny a připravuje se na výrazný nárůst poptávky po svých logistických službách. E-shopy s potravinami již nyní požadují 40% navýšení rozvozové kapacity.

Dle dat Asociace pro elektronickou komerci za rok 2020 e-commerce meziročně vyroste o dalších 25 % a dosáhne tržeb ve výši téměř 200 miliard, což bude asi 16 % z celého retailového trhu. Zájem o nákupy online roste o to rychleji v době zhoršené epidemiologické situace. Například dle studie zpracované výzkumnou agenturou Perfect Crowd byl jarní lockdown pro 72 % zákazníků důvodem k prvnímu online nákupu zboží, které byli zvyklí kupovat v kamenných obchodech. Týká se to navíc i sektorů, které dosud větší digitalizaci odolávaly, jako jsou především potraviny, drogerie či oblečení. S celkový nárůstem e-commerce je spojen i rostoucí tlak na delivery služby a jejich kapacity. 

„Stejně jako na jaře i během podzimu a zimy přijde extrémní boom online nakupování, přičemž největší nárůst očekáváme v segmentu potravin, drogerie či léků. Naši partneři již nyní požadují navyšování kapacity v řádech desítek procent a děláme vše pro to, abychom byli na skokové nárůsty dobře připravení. Nové kurýry jsme schopni nabrat, plně zaškolit i s nimi podepsat smlouvu kompletně online a díky 100% digitalizaci procesů dokážeme na vývoj situace reagovat velmi pružně,“ komentuje Michal Menšík, CEO společnosti DoDo.

Významný boom rozvozu potravin ostatně startup DoDo pozoroval již v březnu, kdy v rámci své specializované divize DoDo Fresh zaznamenal zhruba 50% nárůst objednávek, přičemž na rozvoz potravin pro online supermarkety Košík, Rohlík a TESCO bylo během března vyčleněno o zhruba 50 vozů a 200 kurýrů více než o měsíc dříve.

Takový vývoj s sebou přirozeně přináší i vysoké personální nároky. Během jarních měsíců využívalo DoDo napříč segmenty asi o 30 % více kurýrů než v době před krizí. Žádným velkým problémům s náborem ale firma naštěstí nečelila a poptávku ze strany obchodníků dokázalo DoDo bez problémů uspokojit i přes masivní výkyv. „O práci v logistice je velký zájem, jelikož se jedná o sektor, který bude jednoznačně růst, a navíc jde o stabilní odvětví, které má svým zaměstnancům co nabídnout,“ popisuje Menšík. 

Zvláštní kapacita pro „covidové“ nákupy

Logistický startup DoDo vzhledem k aktuální epidemiologické situaci posiluje kapacitu služby osobního asistenta, který je schopen dovézt či zařídit cokoli, což se v době nouzového stavu může velmi hodit, a to nejen rizikovým skupinám obyvatelstva.
„Náš osobní asistent je od začátku navržen tak, aby byl schopen lidem dovézt cokoli legálního a zařídit jakoukoli pochůzku – od vyzvednutí léků v lékárně, přes podání zásilky na poště, až po zařízení STK u auta. Ačkoli postupem čase výrazněji vystoupila do popředí spíše naše B2B služba, v rámci které rozvážíme pro největší české e-commerce hráče, doba pandemie skvěle ukazuje, jak užitečný může takový osobní asistent být. Je tedy logické, že mu chceme věnovat patřičnou pozornost,“ vysvětluje Michal Menšík. 

Zároveň je startup připraven posílit kapacitu pro rozvoz zboží, které má v době pandemie pro nakupující vyšší důležitost a je potřeba jej rozvážet expresně. Zásilky ze segmentu potravin, drogerie, léků či třeba potřeb, které jsou nezbytné pro práci z domova, chce DoDo i při extrémně vysoké poptávce nadále rozvážet obratem.

Bezpečnost na první místě

V souvislosti s aktuální koronavirovou situací dělá DoDo vše pro to, aby byla služba maximálně bezpečná a dokonale připravená na výzvy spojené s šířením nákazy koronavirem. Naprostou samozřejmostí jsou roušky, kterými jsou vybaveni všichni kurýři. V žádném voze nechybí dezinfekce pro pravidelné mytí rukou a preferováno je bezkontaktní doručení s platbou předem v e-shopu. Pravidelně je dezinfikován rovněž každý vůz ve flotile DoDo.

(tz)

Slovo ke dni

  • Je nás sedm milionů online

    Sčítání lidu, které právě probíhá, ukazuje nejen na počet obyvatel České republiky a jejich vzdělání, práci a bydlení. Zároveň dává obrázek o digitální vyspělosti národa. A myslím, že se nemáme za co stydět. Ještě nebyli sečteni všichni, a už se sedm milionů dotazníků podařilo vyplnit online. Nepochybně nejméně tři čtvrtiny Čechů daly přednost počítači před sčítacím komisařem. Někdy nám připadá, že jsme zaostalí a nikdy nedoženeme vyspělý Západ. Ale to pokládám za falešnou představu, za projev z minula, kdy jsme měli sedávat v koutě a neplést se mezi „dospělé“. Jak vidno, můžeme se rovnat s nejlepšími. Nejen v digitálních dovednostech, ale i v dalších oborech, o čemž vypovídají i úspěchy našich firem v globálním konkurenčním boji. Získáme-li potřebné sebevědomí, budeme mezi prvními. My na to máme!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

14 Karabec

Jak je to s promlčecí lhůtou při mimosoudním řešení sporů 3. květen 2021

Ve srovnání se zahraničím se alternativní metody řešení sporů (ADR) v České republice používají v oblasti ochrany duševního vlastnictví nedostatečně. S tím souvisí i nedostatek mediátorů odborně připravených vést mediační spory v této specifické oblasti práva. Mediace má přitom nezastupitelnou úlohu zejména v případech, kdy strany nejsou schopny vyjednávat, jejich vzájemné vztahy jsou vyhrocené, soudní řešení nemusí přinést očekávaný výsledek, v dané věci je nejednoznačný výklad práva, hrozí vysoké náklady na vedení sporu, existuje časová či ekonomická tíseň stran nebo spor je příliš komplexní.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE