INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

14 7 cibNegativní dopad bezpečnostních opatření proti covidu-19 se bezprostředně promítá do hospodaření a řízení firem. Ve snaze ustát podzimní vlnu pandemie se řada z nich rozhodla škrtat náklady a hledat rezervy již během léta.

Pro některé je efektivním řešením část svých služeb outsourcovat – tedy nechat si část práce dodávat od externího dodavatele. Jedním z nich je například největší provozovatel call center v Česku, společnost Conectart, která v oblasti zákaznického servisu zaznamenává o 21 % vyšší poptávku oproti loňskému roku.

Události posledního půl roku nutí majitele přehodnotit náklady na řízení firmy a outsourcované služby jsou jednou z dostupných variant, které mohou ulevit firemnímu rozpočtu. Řada firem ale musí překonávat předsudky, které se týkají kvality a ceny. „Budeme-li se bavit o našem oboru, setkáváme se s nejrůznějšími mýty velice často. I když poptávka po našich službách meziročně stoupla téměř o čtvrtinu, firmy si častokrát nedokážou správně vypočítat ani náklady na interní call centrum. Těžko pak můžeme argumentovat efektivností našich služeb. Přitom naše průměrná úspora je až třetina původních nákladů,“ vysvětluje ředitel společnosti Conectart Petr Studnička.

Finanční náklady

Budeme-li se pohybovat i nadále v prostředí call center, lze úsporu pro společnosti demonstrovat celkem jednoduše. Mzda operátora bude zhruba stejná jak pro zaměstnavatele firmu, nebo externího dodavatele. Rozdíly ale začínají v náboru a úvodním školení. Externí call centrum je efektivnější v náboru, náklady dokáží srazit minimálně o 10 % i v úvodním tréninku. Zaškolení nového operátora stojí externí centra v průměru 5 - 7 000 Kč, zatímco interní CC 12 – 17 000 Kč. Ani jedno z center se ale neobejde bez průběžného vzdělávání. Předpokládá se, že investice do tréninku vychází v obou případech stejně. Externí centra však mají dedikované tréninkové oddělení a dlouhodobou koncepci vzdělávání ušitou na míru call centrům. Lepší využití operátorského času (occupancy) a efektivnější struktura vedení pak z externích call centrech dělá efektivnější podnik z perspektivy využití personálních nákladů.

Bezpečnost dat a přetížené linky

„Dalším mýtem, se kterým bojujeme je domnělá nižší bezpečnost dat. Přitom je to úplně naopak. Zásadní rozdíl spočívá v odpovědnosti, kterou má v případě externího dodavatele celá organizace. Ta za možné pochybení nese následky, které pro ni mohou až devastační,“ zmiňuje příklad z praxe Studnička. Externí call centra proto nastavují bezpečnostní mechanismy a nástroje na daleko vyšší úroveň a požadavky na bezpečnostní procesy jsou přísnější než ty od samotného zadavatele. V současné době hojně používaným ISO:27001, který není standardem ani u mnohých bank.
Počet odbavovaných hovorů, emailů, webchatů a dalších požadavků na každém zákaznickém centru nejsou nikdy rovnoměrně rozděleny v čase. Většinou kolísají během dne, týdne i roku, zvláště v situaci jako je dnes. Interní call centra musí kapacitu pečlivě plánovat a flexibilita řízení tam proto není možná. Externí call centrum se dokáže mnohem lépe a rychleji přizpůsobit zadavateli, který může ze dne na den ponížit nebo navýšit počet operátorů. Pro externí centrum to znamená pouze přesun operátorů z méně vytížených zakázek na tu, kde je jich nedostatek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Plná letiště

    Odstavné plochy na letištích se plní. Lze si toho všimnout nejen na největším českém vzdušném přístavu v Praze-Ruzyni, ale i jinde u nás a v Evropě. Stroje totiž nejsou ve vzduchu, ale odpočívají na zemi. A protože koronavirová krize hned tak neskončí, budou uzemněny nejméně do začátku jarní sezony. Výpadek příjmů může správa letišť alespoň zčásti vyrovnat parkovným. A také se dají naplno využívat servisní kapacity. Útěchou rovněž může být zvýšení bezpečnosti letového provozu. Vzdušné dopravní koridory téměř zejí prázdnotou, stejně tak piloti si už nebudou stěžovat na to, že jsou přetěžováni. Ano, každá mince má dvě strany. Až se nebe zase otevře a lidé budou moci cestovat do zahraničí, více si jistě vychutnají ten znovu získaný pocit svobody. Věřme, že to nastane už brzy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

PSC 0175

Češi budou nové věci vymýšlet stále 5. říjen 2020

Josef KratochvílJe obdivuhodné, kolik českých firem, vysokých škol, výzkumných organizací a dalších subjektů v uplynulém půlroce nacházelo nová řešení pro to, aby mohly existovat dál, rozvíjet výrobu a služby. Nabízet trhu to, co nejvíce potřebuje. Vznikly nové produkty, zrodily se ojedinělé postupy práce, ke slovu se dostaly špičkové technologie i efektivnější organizace procesů. Znamená to, že potenciál tvořivosti nabral na obrátkách, aktivoval se.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE