INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AccentureTechVision2022 blogimagePropojení fyzického a virtuálního světa je stále užší. Vzniká další generace internetu a Metaverse Continuum, která bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace. Půjde přitom o mnohem větší vlnu, než byla ta, která probíhala dosud
Kdo zaspí, ocitne se ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného.

Metaverse Continuum, ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů, zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing, říká nová studie Accenture Technology Vision 2022.

Progresivní společnosti již nyní na situaci reagují. Příkladem je společnost Mars, která ve spolupráci se společnostmi Microsoft a Accenture využívá digitální dvojníky – jenž jsou jedním ze základních prvků metaverse – k tomu, aby snížila plýtvání, zvýšila rychlost a kapacitu při výrobě a umožnila zaměstnancům rozhodovat a reagovat v reálném čase. Tuto technologii společnost nyní zahrnula do vývoje produktů, kde se prostřednictvím digitálních simulací zohledňují takové proměnlivé faktory, jakými jsou například klimatické změny, a zároveň je tím umožněna větší transparentnost a hlubší vhled do celého dodavatelského řetězce – od místa původu až po místo spotřeby.

„Vzniká další generace internetu, která bude hnacím motorem nové vlny digitální transformace. Půjde přitom o mnohem větší vlnu, než dosud, a do velké míry tím bude ovlivněn způsob, jakým žijeme a pracujeme,” říká Adam Leščišin, Danubia Region FS Technology Strategy & Advisory Lead ve společnosti Accenture a dodává: „Naše vize metaverse jako kontinua zpochybňuje zatím převládající, užší pohledy na internet a nastiňuje, proč společnosti musí na novou výzvu reagovat už dnes, jinak se mohou záhy ocitnout ve světech, které navrhl někdo jiný a pro někoho jiného.“

Accenture identifikuje čtyři klíčové trendy, kterým se firmy musí věnovat v horizontu tří let, aby udržely krok a ideálně předstihly konkurenci:

WebMe: Putting the Me in Metaverse – V současné době jsou podnikové strategie tvořeny pro internet dneška, tedy digitální svět, kde platformy mnohdy postrádají schopnost hladké přenositelnosti dat a schopnost spolu vzájemně spolupracovat. Nástup Metaverse a Web3 však má potenciál přetvořit internet jak jej známe; nesourodou sbírku webů a aplikací nahradí Metaverse trvalým 3D prostředím, ve kterém bude pohyb z jednoho virtuálního "místa" na druhé stejně jednoduchý, jako pohyb doma mezi dvěma místnostmi. Až 95 % vedoucích pracovníků se domnívá, že budoucí digitální platformy musí nabídnout jednotný zážitek a umožňovat interoperabilitu dat zákazníků napříč různými platformami a prostory.

Programmable World: Our Planet, Personalized – S rozvojem nových technologií, jakými jsou 5G sítě, rozšířená realita, chytré materiály či tzv. ambient computing, se digitální svět bude stále více prolínat s tím fyzickým a lidé získají nejen větší kontrolu nad prostředím, ve kterém se vyskytují, ale také možnost si toto prostředí doslova upravit na míru. Vznik tohoto programovatelného světa s sebou přináší i mnoho příležitostí – od navrhování nových propojených prostředí a partnerství až po uvedení nové generace produktů a služeb vyrobených z nových materiálů. Firmy jsou si toho vědomy - 79 % vedoucích pracovníků věří, že “programování” fyzického prostředí se v jejich oboru stane nástrojem konkurenční výhody.

Výrazná většina (98 %) dotázaných vedoucích pracovníků zároveň uvádí, že jejich společnost bude v příštích třech letech uvažovat o širším využití rozšířené reality, přičemž jako tři hlavní oblasti jmenují využití rozšířené reality ke zlepšení zákaznické zkušenosti (46 %), dále využití rozšířené reality pro zákaznický servis a podporu (46 %) a v neposlední řadě jako nástroj spolupráce, například pro pořádání virtuálních konferencí (44 %)

The Unreal: Making Synthetic, Authentic – Ve světě umělé reality, plné chatbotů, umělé intelligence či rozšířené a virtuální reality, si častěji klademe otázku zda to, co vidíme a vnímáme, je reálné, nebo “umělé”. Využívání moderních technologií může zmamenat pro firmy tenký led a přivádí je to k otázce, jak využít umělou inteligenci jako strategickou výhodu pro firemní zákazníky, partnery či celou značku, pokud stejných technologií využívají někteří aktéři k vytváření tzv. “deepfakes” či dezinformací, kteréžto jsou následně využity k podkopání důvěry veřejnosti nebo zákazníků. Spotřebitelé se tedy nebudou ptát už jen na to, zda to, co vidí, je reálné, či umělé, ale především zda je obsah i značka autentická, prověřená a důvěryhodná.

Až 96 % vedoucích pracovníků uvádí, že se jejich společnosti zavázaly k ověřování původu svých dat a k prověření způsobu, jakým využívají umělou inteligenci a téměř všichni (99 %) vyjádřili obavy nad využitím deepfakes či dezinformací coby prostředků umožňujících útok na firmu.

Computing the Impossible: New Machines, New Possibilities – Vznik zcela nové třídy strojů umožňuje společnostem napříč všemi odvětvími posunout hranice toho, co byla dosavadní výpočetní síla schopna řešit. Kvantové či tzv. bioinspirované výpočty umožňují podnikům nově adresovat problémy, které tradiční výpočetní technika řešit neumí, případně by šlo o příliš drahou či neefektivní záležitost. Jakmile se "velké výzvy" stanou triviálními operacemi, dojde i k radikální změně způsobu, jakým podniky spolupracují, jakou hodnotu poskytují a jak dokáží na trhu konkurovat. Téměř všichni (94 %) vedoucí pracovníci se shodli, že dlouhodobý úspěch bude záviset na využití výpočetní techniky nové generace k řešení zdánlivě neřešitelných výzev.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3