INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

a a aSituace na trhu zánovních vozů je i přes problémy způsobené koronavirem stabilní. Množství aut v nabídkách za první pololetí je prakticky shodné se stejným obdobím loňského roku.

Za šest měsíců letošního roku se na trhu nabízelo 48.867 aut do 5 let stáří a s nájezdem do 50.000 km, což je pouze 266 aut méně než za stejné období loni. Jejich cena však oproti loňsku vzrostla o 30.000 Kč na průměrných 439.000 korun.

"Zánovní ojetiny jsou pro tuzemskou klientelu stále velmi populární a ani pandemie s jejich oblibou výrazně nezahýbala. Ekonomické výhody téměř nových aut jsou zcela nesporné. U běžných značek a modelů se úspora oproti novému autu pohybuje v průměru mezi 20 a 30 %, u prémiových a luxusních značek není výjimkou cena pod 50 % jejich původní hodnoty. Přitom se jedná zpravidla o auta, která budou ještě několik let v prodloužené tovární záruce od výrobce a servisní náklady jsou tak nižší, než u starších a používanějších ojetin," říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Největší nabídka mladých ojetin je standardně v Praze a Středočeském kraji, nejméně jich naopak lidé nabízejí na Vysočině a na Karlovarsku. Téměř 60 % aut je nabízeno s benzinovými motory, necelých 33 % naopak využívá dieselové agregáty. Zbytek připadá na různé alternativní pohony, kterých v posledních letech každoročně přibývá, a zákazníci k nim získávají větší důvěru. Například u hybridních modelů se oproti loňskému prvnímu pololetí nabídka rozšířila o 624 na 1159 aut. Plně elektrických modelů prodejci nabízeli 277, tedy o 44 kusů více než vloni. Mírně však klesá nabídka aut na LPG a CNG.

Stejně jako ve všech ostatních segmentech automobilového trhu, i na poli zánovních aut vládne mladoboleslavská škodovka s podílem více jak 40 % nabízených vozů. Následuje Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz a pětici nejlepších uzavírá japonská Toyota, která vloni držela až osmou pozici. Mezi deseti nejvíce nabízenými modely je osm modelů Škoda a z ostatních automobilek pouze Hyundai i30 a VW Golf.

(tz)

Slovo ke dni

  • Pošta na kolečkách

    Vzpomínáte na pojízdné prodejny? Umožňovaly venkovu přiblížit se městu, jak znělo jedno ze socialistických hesel. Ale taková služba přežívala i do dnešních dnů. K nám každý týden zavítal se svým krámkem na kolách řezník Franta. Zájem byl velký, avšak s tím, jak začal v centru obce prosperovat obchod vedený vietnamskou rodinou, už se Fandovi tak nedařilo a přestal zajíždět. Nicméně v nedaleké vesnici to nevzdal. Česká pošta musí hlídat náklady na provoz, zároveň udržet obslužnost celé republiky. Zkouší teď na jihu Čech nabídnout své služby z pojízdného úřadu. Zatím jen na měsíc. Tento jistě zajímavý experiment může mít úspěch, ale čtyři týdny je krátká doba na to, aby si místní lidé zvykli. Navíc rozsah poskytované služby je omezený. Praxe ukáže, zda nápad z minulosti může zajistit pošťákům i slušnou budoucnost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví

2 karabec

Představujeme IP mediační centrum Praha 23. únor 2021

Cílem tohoto příspěvku je představit nově založené IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, jehož zakladatelem je společnost JUDr. David Karabec, s.r.o., která je specializovanou konzultační, poradenskou a vzdělávací společností se zaměřením na ochranu autorských a průmyslových práv, know-how, obchodní tajemství, licence, nekalou soutěž a franchising.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE