INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

a a aSituace na trhu zánovních vozů je i přes problémy způsobené koronavirem stabilní. Množství aut v nabídkách za první pololetí je prakticky shodné se stejným obdobím loňského roku.

Za šest měsíců letošního roku se na trhu nabízelo 48.867 aut do 5 let stáří a s nájezdem do 50.000 km, což je pouze 266 aut méně než za stejné období loni. Jejich cena však oproti loňsku vzrostla o 30.000 Kč na průměrných 439.000 korun.

"Zánovní ojetiny jsou pro tuzemskou klientelu stále velmi populární a ani pandemie s jejich oblibou výrazně nezahýbala. Ekonomické výhody téměř nových aut jsou zcela nesporné. U běžných značek a modelů se úspora oproti novému autu pohybuje v průměru mezi 20 a 30 %, u prémiových a luxusních značek není výjimkou cena pod 50 % jejich původní hodnoty. Přitom se jedná zpravidla o auta, která budou ještě několik let v prodloužené tovární záruce od výrobce a servisní náklady jsou tak nižší, než u starších a používanějších ojetin," říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Největší nabídka mladých ojetin je standardně v Praze a Středočeském kraji, nejméně jich naopak lidé nabízejí na Vysočině a na Karlovarsku. Téměř 60 % aut je nabízeno s benzinovými motory, necelých 33 % naopak využívá dieselové agregáty. Zbytek připadá na různé alternativní pohony, kterých v posledních letech každoročně přibývá, a zákazníci k nim získávají větší důvěru. Například u hybridních modelů se oproti loňskému prvnímu pololetí nabídka rozšířila o 624 na 1159 aut. Plně elektrických modelů prodejci nabízeli 277, tedy o 44 kusů více než vloni. Mírně však klesá nabídka aut na LPG a CNG.

Stejně jako ve všech ostatních segmentech automobilového trhu, i na poli zánovních aut vládne mladoboleslavská škodovka s podílem více jak 40 % nabízených vozů. Následuje Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz a pětici nejlepších uzavírá japonská Toyota, která vloni držela až osmou pozici. Mezi deseti nejvíce nabízenými modely je osm modelů Škoda a z ostatních automobilek pouze Hyundai i30 a VW Golf.

(tz)

Slovo ke dni

  • Rozmýšlíme se, mlžíme, ztrácíme důvěru

    Rozmýšlení se stalo módou. Spousty lidí místo toho, aby daly najevo, že chtějí to nebo nechtějí ono, raději řeknou, že si to rozmyslí. A když nastane čas, že by měli být už rozmyšleni, vymluví se, a sdělí, že je to těžké, ať jim dáme ještě pár dní, měsíců či neznámo jakou dobu. Domnívají se, že téma upadne v zapomnění, že vyšumí a že s ním nebudou mít tedy práci. Je to rozšířený styl komunikace, který však nikam nevede. Otázkou je, zda vést má nebo skutečně směřovat nikam.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Znáte organizace pro ochranu duševního vlastnictví? 12. srpen 2020

Období, které nyní prožíváme, nepřináší pouze znepokojivé zprávy o rozkolísané ekonomice, uzavírání firem nebo karanténních opatřeních. Rodí se mnoho nápadů, vznikají inovativní společnosti. To s sebou nese i potřebu péče o nové myšlenky, postupy, celé know-how. Na této straně pravidelně přinášíme informace o ochraně duševního vlastnictví. Tentokrát připomeňme, jaké organizace k tomu slouží:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE