INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

VenturiniV roce 2020 značka Peugeot v ČR registrovala celkem 11 218 vozů. Svoji pozici oproti předchozímu roku posílila a z loňské páté příčky v pořadí značek se posunula na čtvrtou. Udržela také silný podíl na trhu, s  5,1 % dosáhla druhého nejlepšího výsledku za uplynulé desetiletí.

V kategorii lehkých užitkových vozů Peugeot navázal na pozici lídra trhu, kterou obsazoval v letech 2017 a 2018, a díky podílu 16 % se opět stal nejprodávanější značkou užitkových vozů v Česku.

„Rok 2020 byl těžkou zkouškou pro nás i naši prodejní síť, přesto ho hodnotíme kladně. Dosáhli jsme vysokého podílu na trhu a vzhledem k našim konkurentům jsme se posunuli vpřed. Navíc máme k dispozici atraktivní modelovou řadu, ve které figurují modely nově oceněné nejprestižnějšími tituly: Auto roku 2020 a Dodávku roku 2021. Navíc můžeme optimisticky hledět do budoucna, protože z hlediska objednávek se nám loni dařilo mimořádně dobře,“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Čísla jako za zlatých časů
Peugeot v uplynulém roce značně vylepšil svoji pozici na českém trhu. Podařilo se mu zaregistrovat 11 218 osobních a lehkých užitkových vozů. V absolutních číslech to sice znamená meziroční pokles, z hlediska podílu na trhu však hovoříme o druhém nejlepším výsledku za uplynulé desetiletí. Vyšší měla značka jen v roce 2019, kdy realizovala foto02prodejní rekord. Ještě výraznějšího úspěchu dosáhla značka z hlediska umístění v pořadí automobilek. Stala se třetí nejprodávanější dováženou značkou v Česku. Tak vysoko se v žebříčku dostala naposledy v roce 2004, kdy ještě na trh chrlila tisíce vozů Peugeot 206, tedy svého nejprodávanějšího modelu všech dob. Tento vůz v té době prodejům Peugeotu jednoznačně dominoval a zajistil značce téměř polovinu všech jejích prodejů.

Síla malých vozů
Dalo by se očekávat, že roli nejprodávanějšího Peugeotu převezme, stejně jako všude v Evropě, jeden z přímých nástupců legendárního modelu 206, tedy Peugeot 208, ovšem není tomu tak. Toto místo si u nás už několik let nárokuje SUV, Peugeot 2008. Na začátku loňského roku se navíc představilo ve zcela nové podobě. „Nová generace modelu Peugeot 2008 je jednoznačný bestseller. Oproti předchůdci se jeho oblíbenost ještě zvedla. Objednávky se jen hrnou. Letos jsme jich nashromáždili už 3850, přitom počet registrovaných vozů dosáhl 2123. To znamená, že se mnoho zákazníků dočká svého vozu až v příštím roce,“ komentuje Marco Venturini. S podobnou situací se potýká i již zmíněný Peugeot 208. „I tento model přitahuje značnou pozornost klientů. Přispělo k tomu i získání prestižního titulu Evropské auto roku 2020. Meziročně si, co se týče objednávek, Peugeot 208 polepšil o více než třetinu.“

Relativita poklesu
Český automobilový trh v loňském roce zažil téměř 20procentní propad a prakticky žádná značka nebyla záporných čísel ušetřena. Peugeot nebyl výjimkou, nicméně Marco Venturini to nevidí tak černě: „Celkem za letošní rok naši klienti podepsali 13 800 objednávek, tedy jen o 400 méně než v rekordním roce 2019. Pokles je z tohoto pohledu jen 2,8 %, což je ve srovnání s propadem českého trhu velice povzbuzující. Navíc v kategorii lehkých užitkových vozů jsme se poklesu ubránili.“

foto03Návrat na trůn
Na trhu užitkových vozů Peugeot loni skutečně udržel úroveň rekordního roku. Největším úspěchem je ovšem návrat na samotný vrchol. Loni se totiž Peugeot opět stal nejprodávanější značkou užitkových vozů v Česku a navázal tak na roky 2017 a 2018, kdy rovněž toto prvenství vybojoval. Celkem loni registroval 2749 užitkových vozů, což představuje více než 16 % trhu. „Na tomto výsledku má kromě naší efektivní fleetové strategie podíl i modelová řada, které dominuje dlouhodobě nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, dále Peugeot Expert, jehož elektrická verze získala před několika dny titul Mezinárodní dodávka roku 2021, a Peugeot Partner, který v této prestižní anketě zvítězil v roce 2019. Máme k dispozici atraktivní osobní i užitkovou řadu a pěknou hromádku objednávek. Do nového roku tedy můžeme jít se značnou dávkou optimismu,“ uzavírá Marco Venturini.

Na snímku: Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR

(tz)

 

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE