INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Hyundai i30Značka Hyundai v roce 2020 na českém trhu registrovala celkem 16021 vozů a s tržním podílem 7,9 % zaujímá třetí příčku. Oproti minulému roku celkový počet registrací jihokorejské značky vlivem pandemie klesl o zhruba tři tisícovky vozů, nicméně tržní podíl vzrostl o dvě desetiny procenta.

Nejprodávanějším modelem značky byl tradičně Hyundai i30, který byl s celkovými 7419 registracemi a tržním podílem 3,66 % celkově šestým nejpopulárnějším modelem na českém trhu vůbec. Devátou pozici v tomto ohledu pak drží Hyundai Tucson s 4454 registracemi a tržním podílem 2,19%.

„Loňské prodeje samozřejmě do značné míry ovlivnila epidemie koronaviru a s ní související opatření jako dlouhodobé uzavření showroomů. Jsem však přesvědčený o tom, že jsme se s dopady krize dokázali ruku v ruce s naší dealerskou sítí zdárně vyrovnat, a proto vnímám prodejní výsledky uplynulého roku jako velmi pozitivní,“ uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.

Rok 2020 byl pro značku Hyundai zásadní především z důvodu obměny téměř kompletního modelového portfolia. Zcela nových generací se dočkaly modely i10, i20 nebo Tucson, významných modernizací pak také i30, Kona, Kona Electric nebo Santa Fe.

Atraktivitu současné nabídky značky Hyundai podtrhuje především fakt, že hned několik modelů úspěšně atakuje čelo tabulek privátních prodejů. V rámci svého segmentu v tomto ohledu kralují modely i10 a i30, těsně pod vrcholem skončilo populární SUV Tucson.

Kompaktní i10 drží v segmentu A druhou příčku s 834 registrovanými kusy celkem, v privátních prodejích však veškerou svou konkurenci předčila s 423 registracemi a tržním podílem 27,8%. V celkových výsledcích segmentu C sice ve slezských Nošovicích vyráběný model i30 zaujímá třetí místo, avšak privátní prodeje jej posouvají na úplnou špičku s 2332 registracemi a tržním podílem 22,4%. Těsně pod vrcholem v rámci svého segmentu C pak rok 2020 uzavřel Hyundai Tucson, který na špičku tabulky privátních prodejů ztratil pouhé dvě desetiny procenta tržního podílu.

„Důvodem našeho úspěchu v privátním segmentu je především atraktivní nabídka. Zákazníkům nabízíme širokou paletu benefitů, zajímavých cenových zvýhodnění a především kvalitní vozy se standardní pětiletou zárukou,“ vysvětluje Saitz.

Hyundai se dařilo i v dynamicky rostoucím segmentu bateriových elektrických vozů, v němž značka obsadila třetí příčku s 345 registrovanými kusy.
V České republice úspěšně pokračoval rozvoj dealerské sítě značky Hyundai, a to i přes krizi související s koronavirovou pandemií. Slavnostního otevření se dočkala prodejní místa v Příbrami, Litoměřicích a Pardubicích, ještě před koncem roku je doplnila čtyři další v Uherském Brodě, Svitavách, Klatovech a Frýdku-Místku. Vozy značky Hyundai si nyní čeští zákazníci mohou pořídit v celkem 51 dealerstvích po celé zemi. Všechna z nich jsou připravena či procházejí finální fází certifikace na prodej elektrických a elektrifikovaných modelů.

Hyundai předpokládá splnění emisního cíle

Během roku 2020 společnost Hyundai Motor dále rozšířila své elektrifikované portfolio a v Evropě zvýšila jak produkci, tak dostupnost svých nízkoemisních a bezemisních modelů. Dočkala se pozitivních reakcí jak od privátních, tak firemních zákazníků a v rámci daných segmentů zvýšila prodeje. V roce 2020 bylo v Evropě prodáno téměř 60 000 bateriových modelů, což činí 13 % celkového objemu. Významnou měrou k tomu přispěl model Hyundai Kona Electric, první v Česku sériově vyráběný elektromobil. Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech v loňském roce pro evropský trh vyprodukovala téměř 30 000 kusů tohoto modelu.

Na základě interních kalkulací společnost Hyundai očekává, že splnila cíl Evropské komise pro průměrné flotilové emise CO2 za rok 2020. Oficiální oznámení bude následovat po potvrzení výsledku ze strany Evropské komise.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3