INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

foto02 kopiePeugeot je nejstarší stále fungující automobilovou značkou na světě. Nedávno oslavil úctyhodných 210 let. Také jeho logo toho hodně pamatuje. Značka ho používá už od roku 1850. V průběhu let se však desetkrát změnilo. Letos v únoru se objevil jedenáctý lev a vystřídal svého předchůdce, který mu po letech vlády předal žezlo.

Této události předcházelo mnoho týdnů práce, zapojeno bylo hned několik týmů specialistů z různých oborů. Ovšem další rušné měsíce má Peugeot ještě před sebou, než se mu podaří svou novou identitu prosadit a inovativně zapsat do podvědomí zákazníků.

Logo v podobě lva bylo iniciativou jednoho z členů zakladatelské rodiny, Emila Peugeota. Ten tenkrát pověřil Juliena Blazera, místního zlatníka a rytce, aby navrhl a zhotovil logo, které by označovalo kvalitu produkce značky Peugeot. Typickým výrobkem z tehdejšího sortimentu firmy nebylo samozřejmě ještě auto. Tento převratný vynález totiž spatřit světlo světa až o dobré půlstoletí později. V roce 1850 Peugeot produkoval ocelové výrobky a nositelem image se tak měla stát pila. Bylo tedy třeba připodobnit pilu k něčemu, co má silné a odolné zuby jako ona, pružné tělo, jako její čepel, a umí se rychle pohybovat. A tak se symbolem firmy stal lev. Následně se začal objevovat na všech produktech Peugeot. Zpočátku na nářadí a čepelích pil, v roce 1881 také na mlýncích na kávu, o rok později na kolech a od roku 1898 rovněž na motocyklech a posléze i na autech.

Čtyři, tři, dvě a nakonec hlava

Lev se postupem času měnil. Ten prapůvodní byl vyobrazen z profilu a stál na všech čtyřech tlapách na šípu. Ze začátku 20. století je znám lev stojící na třech s pohledem doleva a někdy i doprava. V padesátých letech se zase používalo logo lva stojícího na dvou nohách. Mimochodem vypadal skoro stejně jako lev v našem státním znaku. Automobilka PEUGEOT PR DEALERDAYtenkrát zvolila logo, které vycházelo z heraldického znaku kraje Franche-Comté a Montbéliard, kde značka Peugeot vznikla a vystavěla své továrny, ve kterých dodnes vyrábí značnou část své produkce. V šedesátých letech bylo toto logo nahrazeno lví hlavou. Vyjímala se hlavně na luxusním sedanu Peugeot 504, který v té době automobilce zajistil přezdívku „francouzský Mercedes“. V osmdesátkách se Peugeot vrátil k stojícímu lvu a používal ho v různých obměnách po tři desetiletí, tedy až dodnes. V letošním roce se vrátil do historie a uvedl adaptaci loga z roku 1960, impozantní lví hlavu.

Vidět a vnímat kvalitu

Jak změnu přijmou zákazníci, ukáže čas. První vůz, který nové logo ponese, nový Peugeot 308, se objeví na trhu až na podzim. Stejně tak chvíli potrvá, než se „přebrandují“ všechna dealerství.

A jak se líbí nové logo řediteli značky Peugeot v České republice Marcu Venturinimu? „Já jsem nadšený. Logo se mi líbí jako celek, jak je jednoduché, a taky jsem rád, že ho uzavřeli do štítu. Možná to klienti tolik nevnímají, ale je třeba říct, že v dnešní době mají loga, grafika a zákazníky vnímaná identita značky obrovský vliv. Chce-li firma vybudovat určitou image, musí v této oblasti hodně zainvestovat. Stačí se podívat na velké mezinárodní společnosti, které si v rámci své identity nechají zaregistrovat i odstín barvy nebo typ písma. A na našem novém logu je zřejmé, že značka Peugeot novou identitu propracovala do posledního detailu.“

Sraz multikulturních talentů

„Přebrandování“ se týká různých oblastí. Zdaleka nejde jen o nové logo jako takové. Mění se produkty, webové stránky, sociální sítě, showroomy, mění se celkový dojem, tedy to, jak zákazník značku vnímá. Proto Peugeot sezval multikulturní talenty, aby na nové identitě pracovali společně.

Nové logo vzniklo v designérském studiu Peugeot Design Lab pod taktovkou šéfdesignéra Matthiase Hossanna: „Peugeot má za sebou více než dvě století existence. Tento erb a nová identita jsou spojnicí mezi naší historií a naší vizí budoucnosti. Toto logo jsme navrhli, vyvinuli a vytvořili sami interně, vedeni stejnými požadavky, jaké klademe na každý detail našich vozů, a to je kvalita materiálů, kvalita zpracování a kvalita výsledného produktu.“

Výsledkem práce designérů je tedy logo, které je nadčasové, má v sobě určitou hrdost a reprezentativnost a díky své symetrii dokonale zapadá do mřížek chladiče automobilů. Volba černého pozadí působí, že lev vypadá, jako by byl osvětlen shora. Dvojrozměrné logo odpovídá trendu plochého, minimalistického a čistého designu. Současně je dokonale přizpůsobeno digitálnímu světu.

Zdaleka to nekončí

Kromě loga vytvořili designéři i další prvky podílející se na celkové změně identity, například nový font písma, které dostalo název New Peugeot, nebo uživatelské rozhraní a animace pro nový web Peugeot, přičemž designoví specialisté úzce spolupracovali s kreativní agenturou. S jinou agenturou, společností W, zase vymysleli kompletní grafické pojetí všech kontaktních míst mezi značkou a zákazníky: internet, tiskové zprávy, showroomy, veletrhy nebo klientské akce. Pro tvorbu logotypů, grafických manuálů, firemních nástrojů apod. Peugeot přizval další agenturu – Havas.

Obrovskou proměnou projdou i showroomy. Záměrem Peugeotu je udělat z nich útulnější místa, kde se návštěvníci setkávají s řadou zajímavých vizuálních podnětů a mohou zjistit mnoho nových věcí. Těmto klientům bude vyhrazena pohodlná centrální část vzdušnějšího showroomu. Úpravy prodejních míst samozřejmě neproběhnou okamžitě. První dealeři se pochlubí novými prostorami právě nyní, na jaře roku 2021.

Lvi současné doby

Jak oznámit změnu identity klientům? Nejlepší cestou je efektivní reklamní kampaň. Tu Peugeot svěřil agentuře OPEn. Poprvé po deseti letech tak značka spouští celosvětovou kampaň na podporu nové identity. „Kreativci“ v OPEnu navrhli vyzdvihnout v kampani novou univerzální hodnotu, čas, který chtějí přetvořit na kvalitně strávený čas. Ideou je přesvědčit klienty, aby přebrali kontrolu nad tím, co je nejcennější – nad časem – a přeměnili ho na uspokojující, obohacující chvíle plné zážitků, zkrátka, aby si užili každou minutu, ať už online, na palubě automobilů, nebo v showroomech. Lidi, kteří se dokážou povznést nad materiálno, a kvalitně strávený čas má pro ně vyšší hodnotu než cokoli jiného, Peugeot je ve své kampani nazývá „lvy současné doby“. S těmito lvy se velice snadno ztotožníte, možná zatoužíte být jako oni: nezávislí, sebevědomí, jistí si tím, co je důležité…

Třešničkou na dortu v celkové změně identity jsou pak hezké dárkové a reklamní předměty vytvořené v duchu nového designu. Atraktivní produkty jako oblečení, kožené zboží, módní doplňky, elektronika, předměty pro stolování, kancelářské potřeby, miniatury potěší každého milovníka značky.

(red)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3