INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

ilustr foto03Peugeot v ČR čelil po celý rok 2021 značnému převisu poptávky nad nabídkou. Dlouhotrvající celosvětová výrobní omezení vzniklá v souvislosti s pandemií Covid19 značně snížila schopnost prodejců uspokojit zájem zákazníků o vozy značky Peugeot, přičemž tento zájem stále výrazně rostl.

V roce 2021 tak Peugeot v ČR registroval 9 974 osobních a lehkých užitkových vozů a s tržním podílem 4,4 % obsadil 5. místo v žebříčku automobilek. Do roku 2022 však značka vstupuje s historicky největším portfoliem objednávek.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Z celkového pohledu naše letošní prodejní výsledky nesplnily očekávání, ovšem úspěch se neměří jen v absolutních číslech. V počtu objednávek rok 2021 předčil loňský rok, stejně jako „předcovidové“ roky 2019 a 2018, a to o více než 5 procent. Uplynulý rok přinesl také mnoho dobrých zpráv, např. nové velmi atraktivní logo značky, realizaci velké fleetové zakázky pro distributora pošty v ČR, úspěšnou akci Peugeot Emotion Day a samozřejmě i představení nového Peugeotu 308, který uvedeme na trh v lednu. Tento model bude našim želízkem v ohni pro celý příští rok i v letech následujících. Našim současným cílem je nyní překonat výrobní krizi a co nejdříve a nejlépe uspokojit obrovský a samozřejmě i potěšující zájem zákazníků o naše produkty.“

V roce 2021 prodal Peugeot v Česku 7 652 osobních vozů. S podílem na trhu 3,7 % se umístil na 7. pozici v pořadí automobilek.

Nejprodávanějším modelem byl stejně jako v minulých letech Peugeot 2008. Na celkových prodejích osobních vozů značky se podílel více než 35 %. Toto městské SUV je u nás dlouhodobě bestsellerem. S 2 689 registrovanými vozy postoupil o čtyři příčky na pozici 15. nejprodávanějšího vozu v Česku. Jeho elektrická verze e-2008 se registrovala v počtu 79 kusů (o 49 více než v roce 2020), a je tak druhým nejžádanějším elektromobilem segmentu B na českém trhu.

Dalším meziročně rostoucím modelem byl Peugeot 3008. Loni představený facelift zvýšil jeho atraktivitu i ekologickou účinnost. SUV Peugeot 3008 se v roce 2021 prodalo v počtu 1 058 vozů, včetně 67 plug-in hybridních (o 49 více než v roce 2020).

Z hlediska lehkých užitkových vozů loni v listopadu Peugeot slavil velký úspěch, když se mu podařilo i přes extrémní výrobní restrikce realizovat zakázku distributora pošty v ČR a dodat tomuto klientovi, který je současně největším odběratelem značky v regionu střední a východní Evropy, téměř 300 vozů Peugeot Boxer. I přes tuto fleetovou objednávku roku se Peugeotu nepodařilo obhájit loňskou pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Česku a skončil na druhém místě. Celkový počet lehkých užitkových vozů Peugeot za loňský rok dosáhl počtu 2 322 vozů, což představuje 11,81 % trhu.

Peugeot

Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2020 prodala téměř 1 200 000 vozů. Poté, co oslavila 210. výročí, představuje v roce 2021 novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. Vedle kompletní řady elektrifikovaných osobních a užitkových vozů vyvinul Peugeot nový koncept Neo Performance. První v této nové řadě efektivních a vysoce výkonných vozidel je 508 Peugeot Sport Engineered.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3