INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

ilustr foto03Peugeot v ČR čelil po celý rok 2021 značnému převisu poptávky nad nabídkou. Dlouhotrvající celosvětová výrobní omezení vzniklá v souvislosti s pandemií Covid19 značně snížila schopnost prodejců uspokojit zájem zákazníků o vozy značky Peugeot, přičemž tento zájem stále výrazně rostl.

V roce 2021 tak Peugeot v ČR registroval 9 974 osobních a lehkých užitkových vozů a s tržním podílem 4,4 % obsadil 5. místo v žebříčku automobilek. Do roku 2022 však značka vstupuje s historicky největším portfoliem objednávek.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Z celkového pohledu naše letošní prodejní výsledky nesplnily očekávání, ovšem úspěch se neměří jen v absolutních číslech. V počtu objednávek rok 2021 předčil loňský rok, stejně jako „předcovidové“ roky 2019 a 2018, a to o více než 5 procent. Uplynulý rok přinesl také mnoho dobrých zpráv, např. nové velmi atraktivní logo značky, realizaci velké fleetové zakázky pro distributora pošty v ČR, úspěšnou akci Peugeot Emotion Day a samozřejmě i představení nového Peugeotu 308, který uvedeme na trh v lednu. Tento model bude našim želízkem v ohni pro celý příští rok i v letech následujících. Našim současným cílem je nyní překonat výrobní krizi a co nejdříve a nejlépe uspokojit obrovský a samozřejmě i potěšující zájem zákazníků o naše produkty.“

V roce 2021 prodal Peugeot v Česku 7 652 osobních vozů. S podílem na trhu 3,7 % se umístil na 7. pozici v pořadí automobilek.

Nejprodávanějším modelem byl stejně jako v minulých letech Peugeot 2008. Na celkových prodejích osobních vozů značky se podílel více než 35 %. Toto městské SUV je u nás dlouhodobě bestsellerem. S 2 689 registrovanými vozy postoupil o čtyři příčky na pozici 15. nejprodávanějšího vozu v Česku. Jeho elektrická verze e-2008 se registrovala v počtu 79 kusů (o 49 více než v roce 2020), a je tak druhým nejžádanějším elektromobilem segmentu B na českém trhu.

Dalším meziročně rostoucím modelem byl Peugeot 3008. Loni představený facelift zvýšil jeho atraktivitu i ekologickou účinnost. SUV Peugeot 3008 se v roce 2021 prodalo v počtu 1 058 vozů, včetně 67 plug-in hybridních (o 49 více než v roce 2020).

Z hlediska lehkých užitkových vozů loni v listopadu Peugeot slavil velký úspěch, když se mu podařilo i přes extrémní výrobní restrikce realizovat zakázku distributora pošty v ČR a dodat tomuto klientovi, který je současně největším odběratelem značky v regionu střední a východní Evropy, téměř 300 vozů Peugeot Boxer. I přes tuto fleetovou objednávku roku se Peugeotu nepodařilo obhájit loňskou pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Česku a skončil na druhém místě. Celkový počet lehkých užitkových vozů Peugeot za loňský rok dosáhl počtu 2 322 vozů, což představuje 11,81 % trhu.

Peugeot

Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2020 prodala téměř 1 200 000 vozů. Poté, co oslavila 210. výročí, představuje v roce 2021 novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. Vedle kompletní řady elektrifikovaných osobních a užitkových vozů vyvinul Peugeot nový koncept Neo Performance. První v této nové řadě efektivních a vysoce výkonných vozidel je 508 Peugeot Sport Engineered.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nouze naučila Dalibora…

    S drastickým zvýšením cen elektrického proudu a plynu v posledních týdnech a měsících úměrně rostly i ceny energeticky náročných výrobků. Mezi nimi se na předním místě nacházejí strojená hnojiva. Zemědělci se s rostoucími vstupy musí nějak vyrovnat. Zdražovat svou produkci mohou jen tolik, co jim dovolí konkurenční trh. Proto čeští pěstitelé vymýšlejí, jak zefektivnit výživu rostlin. A řešení je tady. Dodavatelé jim nabízejí techniku na přesné dávkování hnojiv. Ale i další systémy využívající digitální technologie v polním hospodářství. Tím může klesnout dávkování živin na hektar, aniž by došlo k poklesu výnosů plodin. Pokládám to za skvělou zprávu, protože méně chemie ocení půda i přírodní prostředí vůbec, sníží se i množství reziduí v krmivech a potravinách. Jak známo, nouze naučila Dalibora housti a zřejmě přiměje zemědělství být...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

IP mediační centrum Praha bilancuje úspěšný rok 2021 13. prosinec 2021

IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, se od svého založení 30. listopadu 2020 úspěšně v roce 2021 etablovalo ve všech oblastech své hlavní činnosti (čtyři základní pilíře):

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3