INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

headlamp 2864875 1280Nejdražší a nejnovější zánovní ojeté vozy nabízejí firmy v Karlovarském kraji, polovina z nich byla loni v ceně přes 605 tisíc korun. Nejlevnější naopak nabízí podnikatelé v Plzeňském a Olomouckém kraji a překvapivě také v Praze (s cenou 425 tisíc korun).

Fyzické osoby tvoří jen asi šest procent prodávajících v tomto segmentu vozidel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna.

Celkem se loni v České republice nabízelo 79 583 zánovních vozidel, tedy vozů ve stáří do 2 let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 procenta. „Zajímavé je, že nabízených vozidel na českém trhu vykazuje výrazně klesající tendenci. Zatímco v roce 2016 měla polovina vozidel nájezd do 17 539 kilometrů, loni se tato hodnota snížila na pouhých 15 745. Medián prodejní ceny zánovních vozů se přitom zvýšil jen zhruba o jedno procento. Potvrzuje to i naši zkušenost v rámci prodeje zánovních automobilů pod značkou Mototechna, což dokládá nejen zvyšování kupní síly, ale hlavně rostoucí dynamiku obchodu s ojetými vozy a stále kratší dobu vlastnictví konkrétního modelu,“ uvedl ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7 500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012. K oblibě zánovních aut přispívá skutečnost, že na rozdíl od dlouhých čekacích dob na nové vozy, které mohou být delší než rok, jsou téměř nové vozy z Mototechny k dispozici okamžitě. „V současné době Mototechna nabízí přes 1 200 zánovních vozů prakticky všech značek přítomných na českém trhu. Nejvíce na odbyt jdou vozy s benzínovým motorem, které tvořily tři čtvrtiny všech prodaných vozů. Naší výhodou je, že vykupujeme pouze nejžádanější vozy od prověřených firem, proto poptávka po našich automobilech roste výraznějším tempem než na celém trhu. Největší zájem je o modely domácí značky Škoda,“ doplnil Gálik.

(tz)

Slovo ke dni

  • Fenomén Trump funguje

    Nízké daně, které před volbami slíbil a nakonec prosadil prezident USA Donald Trump, přinášejí ovoce. Americké společnosti se začínají vracet domů. Naposledy to ohlásila firma Apple, inovativní výrobce smartphonů, tabletů a notebooků. Postaví nový firemní kampus a během příštích pěti let dá práci 20 tisícům Američanů. Kromě toho převede do Spojených států podstatnou část svých hotovostních rezerv. Apple není jediný z technologických gigantů, kteří přehodnotili své plány a začali hrát na vlasteneckou strunu. Nejde tady ale o falešný patriotizmus, jde o ekonomické uvažování. Ono se jim to vyplatí. Neúměrně vysoká daňová zátěž neprospívá nikomu, nejméně pak těm, v jejichž zájmu je údajně nutné daně zvyšovat.Pavel Kačer

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2017

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Odborní partneři: csj105 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200

INZERCE