INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ilustr foto SUVTo, že rok 2017 bude pro Peugeot v ČR rekordní, bylo zřejmé už na konci listopadu. Úspěšný prosinec s 829 registrovanými vozy vynikající celoroční výsledek potvrdil a značka Peugeot zakončila uplynulé dvanáctiměsíční období s počtem 11 663 registrací.

Loňský rok se ovšem zapsal do dějin i jako první, ve kterém se Peugeot v ČR stal nejprodávanější značkou užitkových vozidel.

Rok 2017 začal pro Peugeot v ČR mimořádně příznivě. Zásoba objednávek z předchozího roku, „7 dní Peugeot“ a rostoucí automobilový trh umožnily značce nastavit vysoké prodejní tempo, a to se dařilo udržovat po celých 12 měsíců. V průběhu roku posílily tuto dynamiku nově uvedené modely: Peugeot 5008 a modernizovaný Peugeot 308. Finální skóre na konci roku tak vykázalo: 11 663 registrovaných osobních a lehkých užitkových vozů, tržní podíl 4,01 % a 7. pozici v žebříčku automobilek.

Osobní vozy těžily z SUV ofenzívy

Loni Peugeot v ČR registroval 8613 osobních vozů, což je o 518 kusů (6,4 %) více než v roce 2016, a poskočil o jednu příčku v žebříčku automobilek na 8. místo. Pozici nejprodávanějšího osobního vozu značky v ČR obhájil Peugeot 2008, jehož prodeje loni opět výrazně rostly (o 411 vozů, resp. 21,3 % oproti předchozímu roku) a vyšplhaly se až na 2337 registrovaných vozů. Úspěch ale neslavilo pouze nejmenší SUV značky Peugeot, jeho větší sourozenci – Peugeot 3008 a v září uvedený Peugeot 5008 – o sobě daly také patřičně vědět a realizovaly 1053 a 282 registrací.

Nová SUV se těší značnému zájmu zákazníků a v uplynulém roce se občas potýkala s nedostatečnou výrobní kapacitou. Převis poptávky se ale týkal i modelu Peugeot Traveller a vyžádal si další výrobní opatření vedoucí k navýšení výrobní kapacity ve francouzské továrně PSA (vytvoření 4. pracovní skupiny, přijetí asi 600 nových pracovníků). Přestože se tato opatření zatím plně neprojevila, Peugeot Traveller si v roce 2017 připsal skvělých 484 registrovaných vozů. Pozoruhodný prodejní výkon zaznamenal také Peugeot Partner Tepee, který vykázal své dosud nejlepší prodeje v historii, a to 1107 vozů (nárůst od 157 vozů, resp.16,5 % oproti roku 2016).

Lehké užitkové vozy Peugeot ovládly trh

Z hlediska LCV v roce 2017 Peugeot vystoupal na vrchol a stal se nejprodávanější značkou užitkových vozů na českém trhu. S 3050 registrovanými vozy (o 379 vozů, resp. 14,2 % více než v roce 2016) Peugeot získal v rámci LCV tržní podíl 15,72 %. Klíčový hráč – Peugeot Boxer – se druhým rokem v řadě dostal na první pozici, jak z hlediska modelů značky Peugeot v ČR, tak i celého českého trhu LCV. Na triumfu značky Peugeot se podílely i ostatní zástupci užitkové modelové řady: Peugeot Expert s 260 registrovanými vozy a nárůstem + 7,9 % a Peugeot Partner s 369 vozy a nárůstem o 23 % oproti předchozímu roku.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „Na výsledky, které značka Peugeot v ČR v loňském roce dosáhla, jsme velmi hrdi. Ostatně rekordy nepadají každý den! Nicméně teď nás čeká náročný rok, protože nastavenou vysokou laťku hodláme udržet. Našim cílem je uhájit pozici lídra LCV. Co se týče osobních vozů, zde máme silné trumfy – atraktivní řadu SUV, a tu v roce 2018 maximálně využijeme, ať už z hlediska počtu registrovaných vozů, tak z pohledu posílení image značky Peugeot.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3