INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

thunderbird 026Ford Thunderbird z nabídky MototechnyPoslední chladný měsíc letošního roku nabídl ve všech regionech České republiky zákazníkům celkem 110 400 vozů. Jejich cena byla nejčastěji 139 000 Kč. Nabízené vozy v březnu lehce zestárly, a to v porovnání s únorem z 9,4 roku starých automobilů na 9,5 roku.

Nájezd mírně stoupl o 400 km na 155 400 kilometrů. AAA AUTO kontinuálně monitoruje trh ojetých vozů ve střední Evropě ojetin již několik let. Ve svých statistikách zohledňuje takzvaný medián, který má vyšší vypovídající hodnotu a přesněji tak charakterizuje trh s ojetými automobily.

I přes stále ještě studené počasí panující v březnu letošního roku je z údajů o inzertních nabídkách poznat, že někteří řidiči se začali připravovat na právě začínající motoristickou sezónu. Někteří z nich se tak k prodeji či nákupu nového vozu rozhodli s příchodem teplého počasí do České republiky, které se naplno začalo projevovat o Velikonocích. Zatímco český trh ojetých automobilů nabídl v únoru celkem 98 508 vozů, v březnu činil jejich počet 110 400. I přes fakt, že druhý měsíc měl o 3 dny méně než březen, je třeba brát v potaz, že drtivá většina Čechů trávila uplynulý prodloužený sváteční víkend na dovolené. Nejvíce vozů bylo standardně nabízeno v hlavním městě (29 809), naopak nejméně automobilů nabídl zákazníkům tradičně Karlovarský kraj (2 560).

Rychleji než u benzínových či dieselových agregátů roste nabídka vozů poháněných hybridním pohonem. Ta v meziměsíčním srovnání stoupla o 38,5 %. „I přes fakt, že se v březnu výrazně zvýšila nabídka hybridních automobilů, nejvýrazněji roste poptávka po benzínových ojetinách. V AAA AUTO se zvýšil zájem po automobilech jezdících na benzín o 31,6 %, kdežto poptávka po dieselových vozech, pouze‘ o 21,2 %. Poptávka po hybridech je v letošním roce zatím kontinuální,“ objasňuje generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Mezi hybridními automobily vévodí nabídce na našem trhu tovární značka Toyota, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech.“

Celkově nejoblíbenějším autem u všech vozů v pomyslném žebříčku TOP 10 zůstává model Škoda Octavia, kterých se v České republice nabízelo v rámci března 9 809. Druhou příčku obsadila menší „sestra“ tuzemské jedničky, a to Škoda Fabia. Těch bylo v únoru k dispozici 6 803 kusů. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Passat v počtu 3 052. Nejinzerovanějšími SUV jsou Škoda Yeti, BMW X5 a Volkswagen Tiguan. Mezi hybridními vozy vede Toyota Auris, Fiat 500 a Toyota Prius.

Žebříček Top 10 nejinzerovanějších ojetin za březen 2018

Č.

Model

Počet ks.

Č.

Značka/model

Počet ks.

1

Škoda Octavia

9 809

6

Ford Focus

2 287

2

Škoda Fabia

6 803

7

BMW 3

1 910

3

Volkswagen Passat

3 052

8

Ford Mondeo

1 586

4

Volkswagen Golf

3 005

9

BMW 5

1 278

5

Škoda Superb

2 563

10

Volkswagen Touran

1 220

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3